«Μπαράζ» από φορμουλάκι με μοτέρ Type R (+video)

  • ariel atom 4r
  • ariel atom 4r 06
  • ariel atom 4r 02
  • ariel atom 4r 14
  • ariel atom 4r 03
  • ariel atom 4r 12
  • ariel atom 4r 10
  • ariel atom 4r 09
  • ariel atom 4r 08
  • ariel atom 4r 07
  • ariel atom 4r 05
  • ariel atom 4r 04
  • ariel atom 4r 11
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-06.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-02.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-14.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-03.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-12.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-10.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-09.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-08.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-07.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-05.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-04.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/ariel-atom-4r-11.jpg

Οι κινητήρες της Honda δίνουν ζωή σε πολλές παρανοϊκές κατασκευές. Μπαίνουν σε Ferrari 308 GTB, ας πούμε, και τις εκτινάσσουν στα 1.000 άλογα. Αλλού έχουν πιο νορμάλ μορφή, καλή ώρα 1ο στάδιο Civic Type R. Οι 400 ίπποι μπορεί να μοιάζουν (και να είναι) λίγοι σε σχέση με τους 1.000, αλλά όταν επιβαρύνονται με μόλις 569 κιλά η αντίληψη της ισχύος αλλάζει άρδην. Τα Ariel Atom είναι χρόνια στο «κουρμπέτι» των μεταμοσχεύσεων Honda, με το 4R να πρόκειται για την τελευταία προσθήκη στην οικογένεια.

Το τρομερό φορμουλάκι βασίζεται σε ένα σωληνωτό πλαίσιο και ανθρακονημάτινα πάνελ για ό,τι χρησιμοποιείται ως αμάξωμα. Περισσότερο απασχολεί το αεροδυναμικό πακέτο, που μοιάζει βγαλμένο απευθείας από κάποιο πρωτάθλημα μονοθεσίων. Το 4R, όπως όλα τα Atom, μπορεί να στοχεύει στους χρόνους πίστας, αλλά μπορεί να κινείται κανονικά στους δρόμους! Φυσικά το Atom δεν βγαίνει σε δημόσια οδοστρώματα για βόλτες και ταξίδια, αλλά βοηθά τον οδηγό του κατά τη μετάβαση στην πίστα, για την οποία δεν χρειάζεται τρέιλερ (σε κοντινές αποστάσεις, γιατί σε μακρινές επιβάλλεται).

Το 4R είναι το πιο σκληροπυρηνικό όλων, φέροντας στο κέντρο τον κινητήρα του  Civic Type R. Οι πτέρυγες δεν είναι η μόνη διαφορά από το απλό Atom 4, καθώς ο κινητήρας διαθέτει νέα εξάτμιση, πολλαπλή εισαγωγής και εγκέφαλο. Αναβαθμίσεις που ανεβάζουν την ισχύ από τα 329 στα 400 άλογα, με παράλληλη αύξηση στη ροπή από 420 σε 500 Nm. Οι ανθρακονημάτινες ζάντες  και τα κεραμικά φρένα (4πίστονες δαγκάνες εμπρός πίσω, ABS με 12 προγράμματα λειτουργίας) μειώνουν το βάρος κατά 26 κιλά, κατεβάζοντας την ένδειξη της ζυγαριάς στα 569 (595 κιλά το απλό Atom 4). To κιβώτιο επίσης αλλάζει και από 6άρι χειροκίνητο, όπως στο «Τάπερ», δίνει τη θέση του σε σειριακό ισάριθμων σχέσεων, συνοδευόμενο από μπλοκέ διαφορικό της Quaife. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Öhlins ολοκληρώνει τις βελτιώσεις, που επιφέρουν ανάλογα οφέλη στις επιδόσεις.

Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται 0,1 δλ. ταχύτερα από το απλό 4, σε μόλις 2,7 δλ. Ακόμα πιο εντυπωσιακός ο χρόνος στο 0-160 χλμ./ώρα, που μειώνεται κατά 0,3 δλ. και διαμορφώνεται στα 6,5 δλ., ενώ η τελική φτάνει τα 274 χλμ./ώρα (+13 χλμ./ώρα). Χρόνοι πίστας δεν ανακοινώνονται, αλλά με αναλογία βάρους-ισχύος στα 1,42 κιλά/ίππο και εκτενή παραγωγή κάθετης δύναμης από τις αεροτομές, καταλαβαίνουμε πως ελάχιστα αυτοκίνητα (παραγωγής και αγωνιστικά) μπορούν να κοντράρουν το Atom 4R σε track day. Μιλώντας για πίστες και χρόνους, πάμε να δούμε πώς έσπασε τα μετρητικά όργανα στο σιρκουί του τηλεοπτικού Top Gear.

Get it on Google Play Download on the App Store