Τα Ariel Atom έχουν γίνει γνωστά χρησιμοποιώντας κινητήρες Honda, και συγκεκριμένα από Civic Type R. Για το νέο τους μοντέλο, ωστόσο, οι Άγγλοι άλλαξαν ρότα και επέλεξαν τον κινητήρα του Ford Focus ST, εννοείται σε βελτιωμένη μορφή.
Το Nomad 2 βασίζεται σε ένα σωληνωτό πλαίσιο και ανθρακονημάτινα πάνελ για ό,τι χρησιμοποιείται ως αμάξωμα. Από τη στιγμή που ο προσανατολισμός είναι χωμάτινος, τα ακραία αεροδυναμικά βοηθήματα του πισταδόρικου Atom 4R απουσιάζουν. Στη θέση τους τοποθετούνται LED φωτά (μπροστά, στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, με αεροδυναμικές βάσεις πάντως) και μια ρεζέρβα κανονικού μεγέθους, για το φόβο του κλαταρίσματος. Όταν λέμε «κανονικού μεγέθους», εννοούμε ειδικά κατασκευασμένες 16άρες ζάντες με αντιχαρακτική επικάλυψη και χωμάτινα ελαστικά Yokohama Geolandar σε διάσταση 235/70. Προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με ασφάλτινα ελαστικά και 18άρες ζάντες, αλλά αν πάρεις Nomad θέλεις την πλήρη off road εμπειρία. Και τί εμπειρία…
Το Nomad 2 φτάνει τα 231 χλστ. απόστασης από το έδαφος, συνδυαζόμενη με απίστευτες γωνίες (προσέγγισης 45 μοίρες, ράμπας 25 μοίρες, αποχώρησης 64 μοίρες) και εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις. Το μήκος δεν ξεπερνά τα 3.400 χλστ., το μεταξόνιο ούτε που φτάνει τα 2,4 μέτρα (2.396 χλστ.), το πλάτος βρίσκεται στα 1.862 χλστ. και το ύψος στα 1.475 χλστ., λόγω του αεραγωγού για την ψύξη του μοτέρ. Επί της ουσίας ο «Νομάς» πάει παντού, και το κάνει με ταχύτητα καθαρόαιμου αγωνιστικού ράλλυ.
Ο αεραγωγός φροντίζει για την ψύξη του κεντρικά τοποθετημένου τετρακύλινδρου 2.3λτ. τούρμπο, προερχόμενου από το κορυφαίο Focus. Εδώ σε βελτιωμένη εκδοχή, με νέα εξάτμιση και εγκέφαλο, παράγοντας 305 άλογα και 452 Nm (από 280 ίππους και 420 Nm στο Focus ST) για να κινήσει μόνο 714 κιλά. Με μόλις 2,34 κιλά ανά ίππο, δεν προξενούν εντύπωση τα 3,4 δλ. που χρειάζονται για το 0-100 χλμ./ώρα. H τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 215 χλμ./ώρα, ωστόσο θα πρέπει να έχουμε υπόψη πως αυτή την ταχύτητα, το Nomad 2 μπορεί να την πιάσει εύκολα στο χώμα. To 6άρι χειροκίνητο του Focus αναλαμβάνει το πέρασμα της ισχύος στους πίσω τροχούς, μαζί με μπλοκέ διαφορικό, ωστόσο προαιρετικά διατίθεται 6άρι σειριακό της Quaife και υδραυλικό χειρόφρενο, καθιστώντας το αυτοκίνητο έτοιμο για κανονικά ράλλυ.
Με αρχική τιμή 67.992 λιρών (80.496 ευρώ) και πάνω από 100 διαθέσιμα αξεσουάρ, που μπορούν εύκολα να στείλουν το κόστος στις 100.000 ευρώ, το Nomad 2 είναι ένα από τα ακριβότερα παιχνίδια της αγοράς. Εκτός κι αν το δεις σαν αγωνιστικό, οπότε το κοστολόγιο κάπως εξορθολογίζεται.