Τα SUV έχουν κερδίσει το αγοραστικό κοινό για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν να κάνουν με την πρακτικότητα, τους χώρους, τις ανέσεις αλλά -και γιατί όχι- το πρεστίζ. Ένα πιο ψηλό και με περισσότερο συνολικά όγκο αμάξι γεμίζει περισσότερο το οπτικό πεδίο και δείχνει πιο ακριβό, πόσο δε μάλλον και όταν ο σχεδιασμός του αποπνέει δυναμισμό και εμφανίζει τονισμένα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά.
Το νέο Dacia Duster διαθέτει όλα τα προαναφερθέντα απαιτούμενα και πολύ σημαντικά ακόμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως είναι οι πολύ χαμηλές τιμές και ο αρχικός κινητήρας διπλού καυσίμου, ο οποίος χρησιμοποιεί βενζίνη ή το πολύ πιο φθηνό υγραέριο. Η τιμή των 19.950 ευρώ που ξεκινά στην αρχική έκδοση Essential μοιάζει απίστευτη, ενώ ακόμα και στην επόμενη έκδοση Expression από 22.390 ευρώ και τα πάντα σε εξοπλισμό είναι ακαταμάχητο. Όποιος θέλει ένα μικρομεσαίο SUV σε τιμή φθηνού B-SUV ή supermini, τότε θα καλυφθεί με τα απαραίτητα που διαθέτει, όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αισθητήρα φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό και σύνδεση του smartphone με την εφαρμογή πολυμέσων Media Control. Το Duster Expression περιλαμβάνει ακόμα οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, εμπρός υποβραχιόνιο και 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 215/65 R17. Κοινώς είναι πλήρες σε όλους τους τομείς ενώ οι 22.390 ευρώ που πωλείται παραμένουν πολύ χαμηλά.
Πρόσθετη αξία προσφέρει φυσικά και το κιτ υγραεριοκίνησης που τοποθετείται από το εργοστάσιο και εξασφαλίζει μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου από τον πρώτο κιόλας ανεφοδιασμό με LPG. Ο «ψυχωμένος» 1.000άρης turbo κινητήρας με τα 100 άλογα και τα 170 Nm ροπής συνδυάζεται ιδανικά με το πυκνής κλιμάκωσης 6τάχυτο σασμάν. Έτσι ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι το μοτέρ είναι πιο δυνατό, γιατί δεν τον «κρεμάει» από έλλειψη δύναμης ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπως και σε ρυθμούς ταξιδιού. Το Duster ECO-G 100 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. με το LPG, ενώ με την επιλογή της βενζίνης η ισχύς μειώνεται στους 90 ίππους και τα 160 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 14,0 δλ.). Η μεικτή κατανάλωση με το LPG σε πραγματικές συνθήκες κίνησης βρίσκεται στα 9,6 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με μια μέση τιμή LPG στα 0,9 ευρώ/λτ. τα 100 χλμ. στοιχίζουν κάτι παραπάνω από 9 ευρώ. Επίσης η μεγάλη δεξαμενή των 51 λτ. του υγραερίου μαζί με τα 50 λτ. για τη βενζίνη, εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία.
Το νέο Dacia Duster ECO-G 100, εκτός από πολύ οικονομικά, κινείται άνετα και με ασφάλεια. Το ψηλό αμάξωμα των 1.661 χλστ. με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 209 χλστ. δεν προδιαθέτει για «κυνήγι» στροφών, παρόλα αυτά το Duster ακόμα και σε ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν με το εκτός δρόμου παρουσιαστικό του, θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό του. Υπό πίεση ούτε «βουτάει» το εμπρός μέρος του στις στροφές, αλλά ούτε έχει άτσαλες αντιδράσεις. Αντιθέτως είναι σε κάθε περίπτωση ελεγχόμενο, προβλέψιμο στις αντιδράσεις του και το ESP λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά. Σε αυτά προσθέστε την απουσία ενοχλητικών κραδασμών, δονήσεων και θορύβων στο εσωτερικό από τον κινητήρα και την επιτυχημένη απορρόφηση των περισσότερων ανωμαλιών των δρόμων.
Οι διαστάσεις του νέου Dacia Duster (μήκος 4.340 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.661 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ.) έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο, για να εξασφαλίσουν και άνεση χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Πέντε ενήλικοι θα βολευτούν πανεύκολα, με κάθε έναν να έχει αρκετό αέρα τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους) – συμπεριλαμβανομένου του μεσαίου πίσω. Εξίσου καλά τα πράγματα και με τα 453 λίτρα του πορτμπαγκάζ να δίνουν τη λύση σε κάθε πρόβλημα μεταφοράς. Σύγχρονη εικόνα εμφανίζει και το εσωτερικό του νέου Duster από πλευράς σχεδιασμού και ψηφιακότητας (από τη δεύτερη έκδοση και άνω), ενώ τα σκληρά πλαστικά παρουσιάζονται βελτιωμένα συγκριτικά με του προηγούμενου Duster.