Έχουμε τονίσει πολλάκις πως το κόστος χρήσης είναι πιο σημαντικό, ακόμα και από αυτό της αγοράς. Κατά το κοινώς λεγόμενο: «μια φορά αγοράζεις αυτοκίνητο, μια ζωή το πληρώνεις». Το θέμα έγκειται στο πόσο ακριβά.
Οι τιμές των ανταλλακτικών και τα διαστήματα συντήρησης -θα πρέπει να- αποτελούν έναν από τους κυριότερους παράγοντες στην αγορά ενός μοντέλου. Η εγγύηση είναι ακόμα ένα ατού, καθώς προσφέρει μια οικονομική ομπρέλα προστασίας σε περίπτωση βλάβης. Το Consumer Reports έλαβε όλα τα ανωτέρω υπόψη, με έμφαση στο κόστος συντήρησης και τις τιμές αντικατάστασης ορισμένων εξαρτημάτων- «κλειδιά», προκειμένου να καταρτίσει μια λίστα με τα πιο φθηνά και «φαρμακερά» μοντέλα στη συντήρηση, σε βάθος 10ετίας. Τα αποτελέσματα δεν προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς πάνω-κάτω οι εταιρίες που περιμένουμε να έχουν προσιτά ή ακριβά ανταλλακτικά, επαληθεύονται. Δεν λείπουν και οι εκπλήξεις, όμως.
Πρώτη και μεγαλύτερη, η Tesla. Τα αυτοκίνητά της είναι τα πιο φθηνά σε συντήρηση, καθώς στη δεκαετία απαιτούν κατά μέσο όρο τη δαπάνη 4.035 δολαρίων (3.834 ευρώ). Λίγο πίσω ακολουθούν οι Buick, Toyota και Lincoln (4.900 οι δυο πρώτες και 5.040 αντίστοιχα), ενώ η Ford συμπληρώνει το top 5 με 5.400 δολάρια. Από εκεί και μέχρι την 11η θέση, μόλις 300 δολάρια χωρίζουν τις επόμενες 6 μάρκες.
Στην αντίπερα όχθη τα απολύτως αναμενόμενα. BMW, Audi, Mercedes, Porsche και Land Rover καταλαμβάνουν τις 5 τελευταίες θέσεις (ή 5 πρώτες, αν το δούμε για την πιο ακριβή συντήρηση), φτάνοντας να κοστίζουν μέχρι 5 φορές περισσότερο σε σχέση με τις πιο προσιτές. Τη δυσάρεστη έκπληξη κάνει η Land Rover, που καταφέρνει να αφήσει πίσω της ακόμα και την Porsche. Η κατοχή ενός Discovery ή Range Rover κοστίζει κατά μέσο όρο 19.250 δολάρια (18.287 ευρώ) στα 10 χρόνια, την ώρα που ένα Model 3 ή Model S ζητάει λίγο πάνω από 4.000 δολάρια!