Η απαξίωση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Το κλασικό ρητό της αγοράς, εξάλλου, τα λέει όλα: «μέχρι να στρίψεις τη γωνία, έχει χάσει τη μισή του αξία». Με αρκετή δόση υπερβολής, βέβαια, αλλά η απαξίωση είναι πέρα για πέρα υπαρκτή, σε κάθε μοντέλο. Κάποια υποφέρουν περισσότερο, λόγω ειδικού κοινού ή περιορισμένου ενδιαφέροντος, ωστόσο η απώλεια πολύ μεγάλου μέρους της αξίας δεν είναι κάτι ασυνήθιστο. Στα ηλεκτρικά, δε, πολύ λιγότερο, όπως διαπιστώνει ο κάτοχος ενός Tesla Model S Plaid.
O Kyle Conner σαγηνεύτηκε από το ατελείωτο γκάζι του κορυφαίου Model S πριν δυο χρόνια, δίνοντας 140.940 δολάρια (129.640 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία) για την αγορά ενός φουλ έξτρα. Τα έξοδα δεν τα λυπήθηκε, φαίνεται εξάλλου, αφού φόρτωσε την παραγγελία με ό,τι έξτρα υπήρχε στον κατάλογο (89.630 δολάρια αρχική τιμή). «Μια φορά παίρνεις αυτοκίνητο», θα πει κάποιος. Ειδικά ένα με 1.020 άλογα και 1.424 Nm, που θέλει λιγότερο από 2,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, κάνει το 400άρι στην κλίμακα των 9,0 δλ. και φτάνει μέχρι τα 320 χλμ./ώρα. Το θέμα είναι τί γίνεται όταν αποφασίζεις πως δεν παίρνεις μόνο μια φορά, αλλά θες να το πουλήσεις για να πάρεις κάτι άλλο.
Ο Conner σε δυο χρόνια έχει κάνει 60.000 χλμ. (59.853/37.191 μίλια), που δεν είναι λίγα. Δεν είναι, όμως, και πολλά. Το αυτοκίνητο είναι ακόμα εντός εργοστασιακής εγγύησης για τη μπαταρία, που φτάνει τις 100.000 χλμ. ή τα 6 χρόνια. Άρα ένα συν στη μεταπώληση. Ακόμα ένα αφορά την άψογη κατάσταση του εν λόγω Model S Plaid. Τα έξτρα δεν υπολογίζονται, από τη στιγμή που πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι πρόβλημα του πωλητή. Όμως η εγγύηση και το καλοσυντηρημένο της υπόθεσης, θα πρέπει να κρατάνε σχετικά καλά την αξία του. Αμ δε.
Ο υπολογισμός της τιμής μεταπώλησης, έβγαλε το αποκαρδιωτικό ποσό των 46.400 δολαρίων (42.739 ευρώ). Μέσα σε μόλις 2 χρόνια δηλαδή, το Model S Plaid έχασε κοντά στο 70% της αξίας του (66,6% για την ακρίβεια)!
depreciation pic.twitter.com/3wZ0I9usYK
— Kyle Conner (@itskyleconner) October 27, 2024