Πυκνώνουν τα προβλήματα πάνω από τη VW, η οποία βρίσκεται προ το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά στα χρονικά της. Κίνηση που αναμενόμενα θα επηρεάσει χιλιάδες εργαζομένους, οι οποίοι βλέπουν το εργασιακό μέλλον τους να κρέμεται από μια κλωστή.
Η Daniela Cavallo, επικεφαλής του σωματείου εργαζομένων της γερμανικής εταιρίας, μίλησε στο Reuters και υπογράμμισε τη σοβαρότητα της κατάστασης. Όπως αναφέρει η Cavallo, η κατάσταση είναι δυσχερέστατη και απολύτως πραγματική. Δεν πρόκειται απλά για φήμες ή για σχέδια που κάποια στιγμή, στο μακρινό μέλλον, θα μπορούσαν να υλοποιηθούν. Ο κίνδυνος είναι πέρα για πέρα ορατός, και αφορά τουλάχιστον τρεις μονάδες παραγωγής της VW στη Γερμανία. Δυο εκ των βασικότερων είναι οι εγκαταστάσεις στη Δρέσδη και το Όσναμπρυκ, όπου συναρμολογούνται τα ID.3 και οι Porsche 718 Boxster/Cayman με το T-Roc Cabriolet αντίστοιχα. Το Όσναμπρυκ είναι το πιο επίφοβο εργοστάσιο, καθώς οι δυο Porsche σύντομα θα καταργηθούν και το T-Roc Cabriolet, όσο κι αν εντυπωσιάζει με τις πωλήσεις στην κατηγορία του, δεν παύει να είναι ένα μοντέλο 12.000 μονάδων ετησίως (6.110 πούλησε στο πρώτο εξάμηνο του έτους). Η Δρέσδη, αντίθετα, δεν έχει πρόβλημα με τη μακροημέρευση των μοντέλων που στεγάζει, αλλά τα έχει βρει σκούρα με τις πωλήσεις. Το ID.3 έχει «κάτσει» εμπορικά, οπότε η VW έχει αρχίσει να σκέφτεται τη λήψη δραστικών μέτρων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, πάνω από 30.000 θέσεις εργασίας μπορεί να περιληφθούν στις περικοπές του γερμανικού κολοσσού, οι οποίες μάλιστα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επεκταθούν πέρα από τη Γερμανία. Οι εγκαταστάσεις της VW σε όλη την Ευρώπη τίθενται εν αμφιβόλω, αν και η πρώτη που θα δει κόσμο να απολύεται είναι η έδρα της φίρμας από το Βόλφσμπουργκ. Σύμφωνα με ένα άλλο δημοσίευμα, του Manager Magazin, τα τμήματα Έρευνας & Εξέλιξης θα είναι αυτά που θα δεχτούν το μεγαλύτερο πλήγμα. Όπως εκτιμούν οι Γερμανοί αναλυτές, περίπου 4.000-6.000 εργαζόμενοι του R&D θα βρεθούν στο ταμείο ανεργίας, από τους 13.000 που απασχολούνται συνολικά στο συγκεκριμένο τομέα. Μιλάμε δηλαδή για σχεδόν το 50% του εργατικού δυναμικού, κάτι που αποτυπώνει πλήρως το μέγεθος του προβλήματος στη VW.