Η VW ξεκινά τη διάθεση της κορυφαίας έκδοσης GTX Performance του ID.3, ανακοινώνοντας τις πρώτες τιμές στην αγορά της Γερμανίας. Πώς συγκρίνεται με το απλό ID.3 GTX τόσο σε τιμολογιακό, όσο και επίπεδο δύναμης-επιδόσεων;
Καταρχάς, εμφανισιακά οι δυο εκδόσεις δεν έχουν διαφορές. Αμφότερα διακρίνονται για τη διχρωμία στο αμάξωμα, με τις σκοτεινές αποχρώσεις να καλύπτουν την οροφή, τις κολώνες, τα καλύμματα των καθρεπτών και την πόρτα του πορτμπαγκάζ, αλλά και τις ζάντες Skagen των 20 ιντσών. Εξίσου δυναμικό χαρακτήρα δίνουν οι λωρίδες LED που πλαισιώνουν το φωτιζόμενο σήμα, όπως και το διαμαντοειδές μοτίβο της εισαγωγής του προφυλακτήρα. Τα φιμέ πίσω φανάρια επίσης δένουν αρμονικά με το δυναμισμό του αμαξώματος, όπως και ο πιο έντονος διαχύτης.
Η διχρωμία συνεχίζει και στο εσωτερικό («rossonero» εδώ), με εκτενή παρουσία του κόκκινου χρώματος στις ραφές, το ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα. Μεγάλο ρόλο στο «κοκκίνισμα» της καμπίνας, βέβαια, παίζει και ο ambient φωτισμός, που καλύπτει από άκρη σε άκρη τις επιφάνειες εμπρός από οδηγό-συνοδηγό. Τα μπάκετ καθίσματα και τα νέα γραφικά σε infotainment-ψηφιακό καντράν βάζουν τις δικές τους πινελιές.
Στα μηχανικά μέρη τώρα, το ID.3 GTX σηματοδοτεί το πρώτο ηλεκτρικό hot hatch για τη VW, εξηλεκτρίζοντας μια παράδοση 50 ετών που ξεκίνησε από το πρώτο Golf GTI. Το βασικό ID.3 GTX έχει στον πίσω άξονα έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων και 545 Nm, που έκανε πρεμιέρα στο ανανεωμένο ID.4. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,9 δλ. και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ωστόσο υπάρχει και το Performance. Εδώ η ισχύς ανεβαίνει στα 326 άλογα (ίδια η ροπή) και κατεβάζει το 0-100 χλμ./ώρα στα 5,7 δλ., αυξάνοντας παράλληλα το περιθώριο του κόφτη στα 200 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 79 kWh παρέχει μέγιστη αυτονομία 601 χλμ. (604 χλμ. το απλό GTX), ενώ η φόρτιση 10-80% (σε ταχυφορτιστή) ολοκληρώνεται σε 26 λεπτά.
Από πλευράς τιμής, η διαφορά στη Γερμανία δεν ξεπερνά τα 1.500 ευρώ. Το ID.3 GTX ξεκινά από τις 50.295 ευρώ, την ώρα που το Performance (με στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντί των φιξ στο απλό) τιμολογείται στις 52.295 ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κορυφαίο Golf GTI Clubsport των 300 ίππων, που είναι και ταχύτερο του ID.3 GTX Performance (0-100 σε 5,6 δλ., τελική 267 χλμ./ώρα με το πακέτο Race), ξεκινά από τις 48.075 ευρώ…