Πολλοί υποψήφιοι αγοραστές λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τη μεταπωλητική αξία ενός μοντέλου, όταν βρίσκονται σε αναζήτηση αυτοκινήτου. Ίδια έγνοια έχουν και πολλοί ιδιοκτήτες, οι οποίοι δεν θέλουν να κάνουν αγώνα όταν έρθει η ώρα να πουλήσουν το τετράτροχό τους. Το πόσο κρατάνε τις τιμές τους οι εκπρόσωποι των τεσσάρων τροχών είναι μεγάλο ζήτημα, που απασχολεί άπαντες.
Το iSeeCars ανέλυσε τα δεδομένα της αμερικανικής αγοράς, για πάνω από 1 εκατομμύριο πωλήσεις μεταξύ περσινού Νοεμβρίου και φετινού Οκτώβρη, προκειμένου να δει ποια αυτοκίνητα σημειώνουν τη μικρότερη πτώση τιμής από όταν ήταν καινούργια, σε διάστημα 5 ετών. Γερμανοί και Ιάπωνες πρωταγωνιστούν, καθώς 7 από τις 10 πρώτες θέσεις καταλαμβάνονται από αυτοκίνητα των δυο συγκεκριμένων χωρών, με «σφήνα» την Αμερική – κάτι λογικό, βέβαια, καθώς την αγορά των Η.Π.Α. αφορά η έρευνα. Ακόμα μεγαλύτερη γίνεται η κυριαρχία του συγκεκριμένου δίπολου σε βάθος 25άδας, καθώς 17 στα 25 μοντέλα της κατάταξης με τη μικρότερη απαξίωση προέρχονται είτε από τους Βορειοευρωπαίους, είτε από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Η Porsche κάνει ένα επιβλητικό «1-2» με τις 911 Coupe και 718 Cayman, σημειώνοντας ποσοστό απαξίωσης μόλις 9,3% στην πρώτη περίπτωση (-17,6% η Cayman). H 911 μάλιστα είναι το μοναδικό μοντέλο που βρίσκεται κάτω από το 10%, απέχοντας πάνω από 8 μονάδες συγκριτικά με την κεντρομήχανη συγγενή της. Στην τρίτη θέση έρχεται το Toyota Tacoma, με 20,4%, οριακά μπροστά από το Jeep Wrangler (20,8%) και σχετικά άνετα από το Honda Civic (21,5%). To Subaru BRZ παίρνει την έκτη θέση, με 23,4% απώλειες, μπροστά από τη Chevrolet Camaro (24,2%) και το Toyota C-HR (24,4%). Οι διαφορές από την έβδομη θέση μέχρι το κλείσιμο είναι ελάχιστες, καθώς μόλις 0,3% χωρίζει τέσσερα μοντέλα (24,2% η Camaro, 24,4% το C-HR, 24,5% τα Subaru Crosstrek και Toyota Corolla).
Από εκεί και μέχρι την 25η θέση διακρίνουμε άλλες δυο παρουσίες από την Porsche, με τις 911 Convertible και 718 Boxster, επτά από τους Ιάπωνες, δυο από τους Κορεάτες (Kia Rio και Hyundai Accent) και τρεις από τους Αμερικανούς (Corvette, Mustang και Chevy Spark). Προφανώς όταν λέμε «Γερμανούς» εννοούμε «Τσουφενχάουζεν», καθώς δεν υπάρχει κανένας άλλος κατασκευαστής της χώρας στο top 25. Όχι απλά της Γερμανίας, για την ακρίβεια, αλλά ούτε ολόκληρης της Ευρώπης!