Η Skoda ανήκει πλέον στην αφρόκρεμα των mainstream κατασκευαστών, σημειώνοντας το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο και διαθέτοντας τόσο πλήρη αυτοκίνητα, που προκαλεί την αντίδραση ακόμα και της ίδιας της VW! Το Βόλφσμπουργκ έπαιξε τον μεγαλύτερο ρόλο στην αναμόρφωση της τσέχικης φίρμας, σηματοδοτώντας την αλλαγή πορείας με το Felicia. Τα πρώτα δείγματα ωστόσο, είχαν φανεί ήδη από το Favorit.
Με σχεδίαση από τον Nuccio Bertone και πλήρη γκάμα αμαξωμάτων –5θυρο χάτσμπακ, estate (Forman) και Pick up-, το Favorit κυκλοφόρησε από το 1987 μέχρι το 1995 και πούλησε σχεδόν 770.000 κομμάτια. Εκτός της εισροής εσόδων, η εμπορική επιτυχία ήταν καίρια στην απόφαση της VW να αγοράσει την τσεχική εταιρία και να αλλάξει την ιστορία της. Το λευκό που βλέπουμε, αποτελεί ενδεικτικό δείγμα, βρίσκεται στην Αθήνα και μοιάζει σαν να βγήκε από το εργοστάσιο του Μλάντα-Μπόλεσλαβ χθες!
Μπορεί να είναι μοντέλο του 1993, όμως το οδόμετρο αναγράφει μόλις 34 χλμ.! Η κατάσταση στην οποία διατηρείται κρίνεται ως αψεγάδιαστη, με το αμάξωμα να μην έχει θαμπάδες ή βαθουλώματα (γρατζουνιές υπάρχουν πάντως), ενώ εννοείται ότι απουσιάζουν πάσης φύσεως σκουριές και «σάπια». Σε ίδιο επίπεδο καινούργιου το εσωτερικό, όπου τα πάντα –συμπεριλαμβανομένου του ρολογιού αντί στροφόμετρου- δουλεύουν σαν… ρολόι. Επενδύσεις και πλαστικά, που μιμούνται και ξύλινες ενθέσεις, επίσης σε άψογη κατάσταση.
Την κίνηση αναλαμβάνει ο τετρακύλινδρος των 1.289 κ.εκ. απόδοσης 62 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 99 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και επιταχύνει το Favorit στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 15,2 δλ., με την τελική να φτάνει στα 150 χλμ./ώρα. Για όλα αυτά, συν τη μουσειακή κατάσταση και τα ελάχιστα χιλιόμετρα, η τιμή ορίζεται –προς το παρόν– στις 18.000 ευρώ! Ενδεικτικά, το Fabia ξεκινά από τις 14.990 ευρώ.