Η Mercedes πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια του εντυπωσιακού και φουτουριστικού πρωτότυπου μοντέλου Vision EQXX, ανεβάζοντας την τεχνολογία και την ενεργειακή απόδοση σε νέα ύψη. Όπως για παράδειγμα την αυτονομία, η οποία σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα, με μία φόρτιση.
Γεγονός που αποδίδεται στην εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, κάτω από 10 kWh/100 χλμ. Σε αυτό έχει συμβάλλει και ο απίστευτος αεροδυναμικός συντελεστής, Cd 0,17. Ακόμα και ο σχεδιασμός του ελαστικού διαθέτει αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα πλευρικά τοιχώματα για να ταιριάζουν με τα καλύμματα που είναι τοποθετημένα στους ελαφρούς τροχούς 20 ιντσών από σφυρήλατο μαγνήσιο. Παράλληλα, έχει γίνει ευρεία χρήση ελαφριών υλικών, έως και ηλιακών πάνελ στην οροφή, που προσθέτουν συν 25 χιλιόμετρα αυτονομίας. Σχεδιαστικά σίγουρα δεν θυμίζει καθόλου Mercedes, ενώ απουσιάζει πλήρως η χαρακτηριστική, παραδοσιακή μάσκα της γερμανικής φίρμας.
Κάτω από το σφηνοειδές αμάξωμα των 1.750 κιλών μεικτού βάρους με τη χαρακτηριστική μακριά, χυτή «ουρά» και το μεταξόνιο των 2,8 μ., φιλοξενείται μια μπαταρία 100 kWh. Αυτή τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 204 ίππων, με το 95% της ενέργειας από την μπαταρία να καταλήγει στους τροχούς. Πληροφοριακά, σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης, μόνο το 30% φτάνει στους κινητήριους τροχούς.
Η Mercedes-Benz και η ομάδα HPP (Formula 1 ειδικοί στη Mercedes-AMG High Performance Powertrains), αντί απλώς να αυξήσουν το μέγεθος της μπαταρίας, ανέπτυξαν μια εντελώς νέα μπαταρία για το Vision EQXX, επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτη ενεργειακή πυκνότητα κοντά στα 400 Wh/l. Η σημαντική αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας προέρχεται εν μέρει από τη σημαντική πρόοδο στη χημεία των ανοδίων. Η υψηλότερη περιεκτικότητά τους σε πυρίτιο και η προηγμένη σύνθεσή τους σημαίνει ότι μπορούν να διατηρούν πολύ περισσότερη ενέργεια από τα κοινά χρησιμοποιούμενα ανόδια. Επίσης, η αύξηση της τάσης σε περισσότερα από 900 βολτ αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο έρευνας για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών ισχύος.
Αρκετές ακόμη πτυχές του σχεδιασμού της μπαταρίας προσθέτουν στην εξαιρετική της απόδοση. Για παράδειγμα, το ελαφρύ καπάκι είναι κατασκευασμένο από ένα μοναδικό, βιώσιμο σύνθετο υλικό που προέρχεται από υπολείμματα ζαχαροκάλαμου, ενισχυμένο με ανθρακονήματα, όπως χρησιμοποιείται στη Formula 1. Η μπαταρία διαθέτει επίσης ενεργή εξισορρόπηση κυψελών, που σημαίνει ότι αντλεί την ενέργεια ομοιόμορφα από τις κυψέλες, ενώ το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, δίνοντάς του μεγαλύτερη αντοχή. Συνολικά, η μπαταρία ζυγίζει περίπου 495 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του OneBox (ξεχωριστό διαμέρισμα για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά (EE) εξαρτήματα).
Πρόσθετα, το Vision EQXX διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης θερμότητας. Αφενός διατηρεί τη θερμική ενέργεια και αφετέρου μειώνει σημαντικά την αντίσταση ψύξης. Και τα δύο συμβάλλουν στη μέγιστη απόδοση.
Στην καμπίνα, η διεπαφή χρήστη και η εμπειρία χρήστη μέσα, εκτοξεύουν σε ένα μέλλον υψηλής απόκρισης, ευφυΐας και με γνώμονα το λογισμικό. Εκπληκτική εμφάνιση, διαισθητική στην εργασία και σε αρμονία με το ανθρώπινο μυαλό, η πρώτη εντελώς απρόσκοπτη οθόνη σε μια Mercedes-Benz εκτείνεται σε 47,5 ίντσες από τη μια κολόνα Α στην άλλη. Με ανάλυση 8K (7680×660 pixels), η λεπτή, ελαφριά οθόνη mini-LED λειτουργεί ως πύλη που συνδέει τον οδηγό και τους επιβάτες με το αυτοκίνητο και τον έξω κόσμο.
Η εσωτερική διαρρύθμιση εστιάζει σε λίγες μόνο μονάδες και στην όμορφη απλότητα του ελαφρού σχεδιασμού. Αυτό εκφράζεται μέσω της απουσίας πολύπλοκων σχημάτων και της ενσωμάτωσης ελαφρών δομών στην αισθητική του εσωτερικού με έναν εντελώς οργανικό τρόπο, καθιστώντας τα παραδοσιακά στοιχεία επένδυσης περιττά. Η ελαφριά αίσθηση πολυτέλειας του εσωτερικού προέρχεται από την εκτεταμένη χρήση ελαφριών, βιώσιμων υλικών και σχεδιαστικών λεπτομερειών εμπνευσμένων από οργανικά προϊόντα.