Οι δικτάτορες έχουν ακριβά γούστα. Αναμενόμενο βέβαια, καθώς ό,τι θέλουν κάνουν δίχως να υπάρχει ο παραμικρός αντίλογος. Ο Σαντάμ Χουσεΐν και η οικογένειά του αποτελούν χαρακτηριστικό και ένα από τα πλέον σκοτεινά παραδείγματα στη σύγχρονη Ιστορίας.
Τόσο ο ίδιος όσο και οι γιοι του -ιδίως ο Ουντέι- διατηρούσαν συλλογές με πανάκριβα αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων. Πολλά από αυτά δε, μοναδικές κατασκευές κατόπιν παραγγελίας. Η Aston Martin Lagonda που βλέπουμε ανήκει σε αυτή την ιδιαίτερη κάστα τετράτροχων. Αγοράστηκε το 1985 και δόθηκε στην SGS Styling Service, προκειμένου να αποκτήσει το στυλ που ήθελε ο Σαντάμ. Η γερμανική εταιρία υπήρξε από τους πρώτους οίκους customizing στα 80’s, ούσα παράλληλα η αγαπημένη διαφόρων «λουλουδιών» όπως έμποροι ναρκωτικών και μαφιόζων.
Ο επί 25 χρόνια κυβερνήτης του Ιράκ πλήρωσε 500.000 μάρκα για τη βελτίωση της Lagonda, κάτι που την καθιστούσε ως ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα της εποχής. Σε απόλυτη ισοτιμία μας κάνουν πάνω από 255.000 ευρώ αν και δεδομένου ότι μιλάμε για 36 χρόνια πίσω, σε σημερινά λεφτά πρέπει να ισοδυναμούν με πάνω από 460.000 ευρώ! Το αυτοκίνητο φέρει πλήρες body kit και είναι ο ορισμός του «καγκούρικου», ειδικά με την τεράστια και άκομψη αεροτομή. Αυτό όμως δεν είναι το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης Lagonda.
Η μάσκα, οι απολήξεις της εξάτμισης και διάφορα κομμάτια του εσωτερικού (χειρολαβές, διακόπτες κλπ) αποτελούνται από πραγματικό χρυσό! Εξ ου και το ιλιγγιώδες ποσό αγοράς, που την καθιστούσε ακριβότερη από κάθε Ferrari, Rolls-Royce και Lamborghini τότε.
Έμεινε 27 χρόνια αποθηκευμένη και με μόλις 4.600 χλμ. στο οδόμετρο. Πλέον αναζητά τον επόμενο ιδιοκτήτη, ο οποίος θα την οδηγεί περισσότερο και θα είναι μεγαλύτερος φαν των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η τιμή της ορίζεται στις 266.007 ευρώ και λάβετε υπόψη πως από το εργοστάσιο η Lagonda ήταν περιορισμένης παραγωγής, με 645 κομμάτια από το 1975 έως το 1990. Ένας V8 5.4 λίτρων και 280 ίππων αναλαμβάνει την κίνηση των πίσω τροχών, μέσω 4τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,8 δλ. και μέχρι τα 230 χλμ./ώρα.