Έχουν «μαλλιάσει» τα πληκτρολόγια να γράφουμε πως τα σημερινά hot hatches είναι ταχύτερα από παλαιότερα sportscars και supercars. Μάλιστα αυτή η συνθήκη δεν ισχύει μόνο για τα «όπλα» στυλ Audi RS 3, Mercedes-AMG A45 S και Ford Focus RS, αλλά και για τα μικρά τους αδελφάκια. Όπως το Ford Fiesta ST. Για παράδειγμα, μπορεί να βάλει στη θέση του έναν θρύλο, σαν το Escort Cosworth;
Δείτε ακόμα: Εξαίρετο Ford Escort Cosworth είναι υλικό για όνειρα
Το 1992 που παρουσιάστηκε, το Cossie ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κάθετη δύναμη και στους δυο άξονες, απόρροια του μεγάλου splitter εμπρός και της αεροτομής-ουρά φάλαινας πίσω. Το σύστημα τετρακίνησης, με κατανομή ροπής 34-66, και ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος των 227 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. και 304 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ., χάριζαν επιτάχυνση 6,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 232 χλμ./ώρα, η οποία ανέβαινε στα 240 χλμ./ώρα με την αφαίρεση της αεροτομής.
Σχεδόν 3 δεκαετίες αργότερα, ένα Fiesta με 500 κυβικά και 1 κύλινδρο λιγότερα προσφέρει ταυτόστημες επιδόσεις. Ο τρικύλινδρος 1.500άρης EcoBoost στέλνει 200 ίππους (στις 6.000 σ.α.λ.) και 290 Nm ροπής (στις 1.600-4.000 σ.α.λ.) στους εμπρός τροχούς, διαθέτοντας μια σχέση παραπάνω στο χειροκίνητο κιβώτιο από τις 5 του Escort. Παρότι μπροστοκίνητο, το ST χρειάζεται 6,5 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και «ματσάρει» το Cosworth στην τελική ταχύτητα.
Διαβάστε επίσης: Ford Fiesta ST ρίχνει καρότσες σε MINI Cooper S
Εκεί που γίνεται «μακελειό» ωστόσο, είναι στον τομέα που μεγαλούργησε το Cosworth: τις στροφές. Στα χέρια του Jason Plato, το Fiesta ήταν ταχύτερο κατά 3,5 ολόκληρα δευτερόλεπτα εντός πίστας, κόντρα σε έναν θρύλο της αυτοκίνησης. Καλή και εξόχως σεβάσμια η Ιστορία, όμως 27 χρόνια τεχνολογικής εξέλιξης είναι αμείλικτα απέναντι στον καθένα.