Το ταχύτερο μικρό μοντέλο της Opel, το δεύτερης γενιάς Corsa OPC παρουσιάζεται με πολλές αναβαθμίσεις και ακόμα πιο έντονα σπορ χαρακτηριστικά σε κάθε επίπεδο. Το «πυραυλάκι» της Opel διαθέτει πολλές αλλαγές στην σχεδίαση μέσα – έξω, στις αναρτήσεις και στον κινητήρα, ο οποίος παραμένει turbo στα 1.6 λτ. αλλά με πολλές βελτιώσεις.
Το νέο Opel Corsa OPC με τον πλούσιο εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας πωλείται στην τιμή των 22.300 ευρώ, ενώ με 2.500 ευρώ επιπλέον προσφέρεται το πακέτο OPC Performance Pack. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, 18άρες ζάντες με ελαστικά της Michelin και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου. Επιπλέον, το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo με δισκόφρενα 330 χλστ. στον εμπρός άξονα.
Με «πολεμική» εξωτερική εμφάνιση
Το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον και το κάνει να μην περνά απαρατήρητο στο δρόμο, δεν είναι άλλο από την «πολεμική» εμφάνιση του αμαξώματος με την αποκλειστική OPC βαφή σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση. Το δυναμική στιλ ενισχύουν η μικρή εισαγωγή του αέρα στο καπό, ο προφυλακτήρας με τη μεγάλη μάσκα και τους αεραγωγούς, οι ποδιές στα μασπιέ, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και ο διαχύτης πίσω με τις δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης της Remus.
Ποιοτικό εσωτερικό με σπορ ατμόσφαιρα
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Corsa OPC, το βλέμμα εστιάζει απευθείας στα τύπου μπάκετ δερμάτινα καθίσματα της Recaro, τα οποία εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση, στηρίζουν πολύ καλά το σώμα χωρίς να κουράζουν. Την σπορ εικόνα ενισχύουν με την σειρά τους το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση, ο επιλογέας ταχυτήτων OPC, τα ανοξείδωτα πεντάλ και τα διακοσμητικά OPC στα μασπιέ. Ποιοτικά, το Corsa είναι από τα πιο προσεγμένα μικρά αυτοκίνητα. Την εικόνα αυτή ενισχύει το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και η στιβαρή συναρμογή, που δεν αφήνει να εμφανιστεί κάποιος τριγμός κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, παρά την σκληρή ανάρτηση και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Επιπλέον, το Corsa OPC είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα έχει χωρητικότητα 285 λίτρα.
Ιδιαίτερα ελαστικός κινητήρας με υψηλές επιδόσεις
Ο αναβαθμισμένος τούρμπο κινητήρας των 1.6 λτ. αποδίδει στο νέο Corsa OPC 207 ίππους και 245 Nm ροπής (280 Nm με overboost) και συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το μηχανικό αυτό σύνολο ξεχωρίζει πρωτίστως για την πάρα πολύ καλή ελαστικότητά του, αφού ακόμα και με 5η ταχύτητα και με περίπου 1.000 στροφές στον κινητήρα δεν «κομπιάζει» και απλά πατάς γκάζι και επιταχύνει. Με «βαρύ» πόδι το μοτέρ προσφέρει ταχύτατες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 6,4 δλ.) και κολλάει τον οδηγό του στο μπάκετ. Ένα μικρό turbo lag είναι υπαρκτό και γίνεται αντιληπτό μόνο σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης και σε συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχύτητας. Ο επιλογέας των ταχυτήτων θα θέλαμε να είχε πιο κοντές διαδρομές δεδομένου του σπορ προσανατολισμού του αυτοκινήτου. Επίσης, η 6η ταχύτητα είναι μακριά (130 χλμ./ώρα με περίπου 3.100 σ.α.λ.) και εκτιμάται σε συνθήκες ταξιδιού. Ωστόσο, το δυνατό αυτό μοτέρ «τσιμπάει» σε κατανάλωση, αφού σε πραγματικές συνθήκες και με ήπιους ρυθμούς οδήγησης κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 9,8 λτ./100 χλμ.
Με μπλοκέ διαφορικό και προσαρμοζόμενες αναρτήσεις
Αρκετή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί του τμήματος OPC στο Corsa και σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης, όμως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Σε συνεργασία με την Koni εξέλιξαν τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ τεχνολογίας Frequency Selective Damping (FSD) για καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Στην πράξη και σε συνδυασμό με τις 18άρες ζάντες και τα ελαστικά διαστάσεων 215/40, η ανάρτηση κάνει αισθητές στους επιβάτες ακόμα και τις μικρές ανωμαλίες των δρόμων, σε σημείο που μετά από πολύωρη οδήγηση αρχίζει και κουράζει. Από την άλλη πλευρά η ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα τόσο στις ευθείες σε γρήγορες ταχύτητες, όσο και στις στροφές. Εκεί, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει το μπλοκέ διαφορικό. Αυτό επιδρά δραστικά στη μείωση της υποστροφής ειδικά με την απενεργοποίηση του ESP και «μαζεύει» προς το εσωτερικό της στροφής το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, ωστόσο τραβάει το τιμόνι προς την ίδια κατεύθυνση. Το σύστημα διεύθυνσης του Corsa OPC ξεχωρίζει περισσότερο για την αμεσότητά του και την ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, όχι όμως και για την αίσθηση που προσφέρει. Ιδιαίτερα δυνατά είναι τα φρένα της Brembo, τα οποία ανήκουν στο Performance Package που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής.
(+) Επιδόσεις, ελαστικότητα κινητήρα, εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα
(-) Άνεσης ανάρτησης, κατανάλωση, αίσθηση τιμονιού, υψηλά τέλη κυκλοφορίας (426,3€)