Η Ford θέλοντας να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα του Focus, δημιουργεί τη νέα έκδοση ST-Line, η οποία έρχεται για να προσφέρει μια πιο σπορτίφ εμφάνιση, αλλά και πιο δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Το νέο Ford Focus ST-Line μπορεί να παραγγελθεί με τους κινητήρες 1.5 EcoBoost 180 PS (βενζίνη) και 1.5 TDCi 120 PS (diesel), καθώς και με τον 1.000άρη EcoBoost (turbo) των 125 ίππων του μοντέλου τη δοκιμής μας. Σε αυτή την περίπτωση η τιμή της έκδοσης διαμορφώνεται στα 19.320 ευρώ, ένα ποσόν το οποίο κρίνεται πολύ καλό με βάση τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, αλλά και τον υπέρ-πλήρη εξοπλισμού του.
Με SporT εμφάνιση
Η εξωτερική εμφάνιση του Focus ST-Line από την πρώτη στιγμή αποκαλύπτει το διαφορετικό της έκδοσης, αφού στο γνωστό μας αμάξωμα του μικρομεσαίου Ford έχουν ενσωματωθεί μια σειρά από έξτρα στοιχεία που προέρχονται από το Focus ST, δίνοντάς του μια εμφανώς πιο δυναμική εικόνα. Έχουμε λοιπόν ένα πλήρες περιμετρικό bodykit, το οποίο αποτελείται από νέα σπόιλερ στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, πλαϊνές «ποδιές», αλλά και νέο πίσω διαχύτη. Υπάρχει επιπλέον κυψελωτό πλέγμα για τη γρίλια της μάσκας, αλλά και σκούρα κάτοπτρα για τους εμπρός προβολείς με εμπρόσθια φώτα ημέρας και πίσω λαμπτήρες LED. Οι σκουρόχρωμες ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, η πίσω αεροτομή, τα ειδικά λογότυπα «ST-Line» και τα μαύρα πλαίσια των παραθύρων ολοκληρώνουν τις σπορ αλλαγές του νέου Focus ST-Line.
Διαβάστε ακόμα: Η Ford… άλλαξε τα φώτα στα αυτοκίνητά της (+video)
Πιο «ST» και στο εσωτερικό
Όπως και στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του νέου Focus ST-Line η Ford έχει προβεί σε μια σειρά από αλλαγές που χαρίζουν στο θάλαμο μια πιο σπορτίφ εικόνα. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζουν τα πιο σπορ καθίσματα με κόκκινες ραφές, το δερμάτινο τιμόνι επίσης με γκρι ραφές και σχεδίαση α λα Focus ST, αλλά και ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων με αλουμινένιο πάνω τμήμα. Τα πεντάλ διαθέτουν επενδύσεις αλουμινίου, η λαβή του χειρόφρενου είναι δερμάτινη, ενώ και η οροφή έρχεται με μαύρη επένδυση. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του Focus ST-Line συνεχίζει να διαθέτει μια πολύ σύγχρονη και μοντέρνα εικόνα, με άρχουσα τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων SYNC 3 στο πάνω μέρος της κονσόλας. Η ποιότητα των υλικών, μέσω και της χρήσης μαλακού στην αφή πλαστικού, είναι πολύ καλή, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να κρίνονται συνολικά προσεγμένα. Αντίστοιχα, η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία και ενισχύεται περαιτέρω στο ST-Line λόγω των καθισμάτων με την βελτιωμένη στήριξη που δεν κουράζουν. Στους χώρους, το Focus είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 ενήλικες επιβάτες όμως ένας 5ος δύσκολα θα χωρέσει λόγου του διαθέσιμου πλάτους, με το πορτ-μπαγκάζ να διαθέτει καλή χωρητικότητα 363 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού, 316 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης).
Turbo 1.000άρης με πολύ καλή απόδοση και κατανάλωση
Κάτω από το καπό του Ford Focus ST-Line της δοκιμής μας βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo EcoBoost κινητήρας βενζίνης της Ford, ο οποίος έχει βραβευθεί για 5 συνεχείς χρονιές (2012, 2013, 2014, 2015 και 2016) ως ο παγκοσμίως Καλύτερος Κινητήρας της Χρονιάς στην κατηγορία του. Η ονομαστική του απόδοση είναι 125 ίπποι στις 6.000 στροφές και η μέγιστη ροπή του με overboost αγγίζει τα 170 Nm μόλις από τις 1.400 στροφές. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός αποδεικνύεται αρκετά πολιτισμένος με βάση την 3κύλινδρη υπόστασή του, προσφέροντας πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και όντας ιδιαίτερα «ζωντανός» και πρόθυμος στο να ανεβάσει στροφές, με τη φυσιολογική κόπωση ενός μοτέρ των κυβικών του να εμφανίζεται στο υψηλότερο φάσμα λειτουργίας του. Στις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,0 δευτερόλεπτα και είναι αρκετά σβέλτο, όχι όμως και από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά στο 6τάχυτο κιβώτιο, η κλιμάκωσή του είναι αρκετά καλή και συνολικά βοηθά ώστε να μην «πνίγονται» οι επιδόσεις και παράλληλα η κατανάλωση να βρίσκεται σε αρκετά λογικά επίπεδα, με τη μέση τιμή που είδαμε στη δοκιμή μας να είναι στα πολύ καλά 6,9 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT 85 PS Eco
Ακόμη πιο ευχάριστο στη οδήγηση
Στην ήδη καλορυθμισμένη ανάρτηση του Focus με τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους, οι τεχνικοί της Ford έχουν μειώσει ειδικά για την έκδοση ST-Line κατά 10 χλστ. την απόσταση από το έδαφος (χωρίς όμως να αλλάξουν ελατήρια και αμορτισέρ), με στόχο να τονίσουν περαιτέρω τα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά. Και στην πράξη αυτή η αλλαγή έχει τα θετικά της, αφού από τη μια δεν επιβαρύνεται η άνεση του αυτοκινήτου στην καθημερινή κίνηση, από την άλλη όμως στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λιγότερες σε σχέση με αυτές των «απλών» Focus, αναδεικνύοντας ακόμη περισσότερο τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Παράλληλα, ο οδηγός σε συνδυασμό και με το γρήγορο τιμόνι, γεμίζει ακόμη περισσότερη σιγουριά και απολαμβάνει τις αρετές του εγνωσμένης αξίας πλαισίου σε μια πιο απαιτητική διαδρομή. Από κοντά έρχονται και τα πολύ καλά σε αίσθηση φρένα, που ικανοποιούν και με την αποτελεσματικότητά τους, ώστε τελικά να μας φέρουν ένα από τα πλέον fun-to-drive μικρομεσαία αυτοκίνητα της αγοράς.
(+): Σπορ εμφάνιση, απόδοση και οικονομία κινητήρα, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, τιμή
(-): Διαθέσιμο πλάτος στο πίσω κάθισμα, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ με ρεζέρβα