Το νέο Citroen C4 Cactus το οποίο λανσαρίστηκε στην Ελλάδα πριν από λίγες μέρες σε τιμές που ξεκινούν από 14.850 ευρώ, πέρα από το μοντέρνο του σχεδιασμό, ξεχωρίζει και για τη καινοτόμο ανάρτηση που εφοδιάζεται.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Citroen C4 Cactus (+τιμές)
Μετά το Citroen C5 Aircross στην Κίνα, το νέο C4 Cactus είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που διαθέτει ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions (PHC), μια καινοτομία της Citroen που θα δούμε να τοποθετείται στο μέλλον και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας. Περίπου 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατοχυρώθηκαν κατά την ανάπτυξη της νέας ανάρτησης.
Ο τρόπος που λειτουργεί είναι αρκετά απλός. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών (αμορτισέρ), ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions (PHC) προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, ένα για τη συμπίεση και ένα για την αποσυμπίεση. Επομένως, η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια, ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Σε περίπτωση ελαφράς συμπίεσης και αποσυμπίεσης, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν τις κατακόρυφες κινήσεις χωρίς να χρειάζονται βοήθεια από τα υδραυλικά στοπ. Αλλά αυτά τα στοπ έδωσαν στους μηχανικούς περισσότερη ελευθερία σε σχέση με την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, με το νέο C4 Cactus να συμπεριφέρεται σαν «μαγικό χαλί» δίνοντας την εντύπωση ότι πραγματοποιεί χαμηλή πτήση πάνω από το έδαφος.
Σε μεγαλύτερες αναταράξεις, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν μαζί με τα υδραυλικά στοπ συμπίεσης ή αποσυμπίεσης, που σταδιακά επιβραδύνουν την κίνηση του συστήματος για να αποτρέψουν το τράνταγμα στο τέλος της διαδρομής του. Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό μηχανικό στοπ, το οποίο απορροφά μεν ενέργεια αλλά επιστρέφει και ένα μέρος της, το υδραυλικό στοπ απορροφά και διαχέει αυτή την ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει αναπήδηση.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο πως λειτουργεί η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions της Citroen: