Θα θυμάστε το Renault Scenic RX4, που εμφανίστηκε το 2000. Την περιπετειώδη εκδοχή του γαλλικού πολυμορφικού, με την «περιστροφική» ονομασία, που εμφανίστηκε πολύ πριν γίνουν μόδα τα crossover και πρακτικά εξαλείψουν τα MPV. Σχεδόν 20 χρόνια πριν, η Mitsubishi είχε παρουσιάσει κάτι αντίστοιχο, με τη μορφή του Delica (ή L300) Express του 1984, το οποίο διαδέχτηκε το Delica Star Wagon του 1990 και μετέπειτα το Space Gear.
Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Mitsubishi L200 2.2 Diesel
Κοινώς, τα «Τρία Διαμάντια» έχουν μακρά παράδοση στη μίξη πολυμορφικών και εκτός δρόμου δυνατοτήτων. Το Xpander Cross είναι η τελευταία εφαρμογή. Το κανονικό Xpander μπορεί να μην το ξέρει κανείς στην Ευρώπη, όμως παγκοσμίως -και ειδικά σε χώρες όπως η Ινδονησία, όπου κατασκευάζεται κιόλας- είναι το τέταρτο πιο επιτυχημένο μοντέλο της Mitsubishi, αριθμώντας 104.000 πωλήσεις για το 2018. Το Cross ξεχωρίζει χάρις στα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος, που αυξάνουν το πλάτος κατά 50 χλστ. (1.800 χλστ. συνολικά, 4.500 χλστ. το μήκος, 1.750 χλστ. το ύψος), και την αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης, που στέλνει την απόσταση από το έδαφος στα 225 χλστ. Οι 17άρες ζάντες περιβάλλονται από μικτά ελαστικά και συνδράμουν στην βελτίωση των εκτός δρόμου επιδόσεων.
Στο εσωτερικό μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι 7 επιβάτες, με την 2η σειρά να διαιρείται σε ποσοστό 60/40 και την τρίτη σε 50/50. Φυσικά όλα τα καθίσματα αναδιπλώνονται, δημιουργώντας έναν χώρο φόρτωσης ικανό για μετακόμιση.
Διαβάστε επίσης: Νέο Mitsubishi Shogun Sport SVP ειδικών αποστολών!
Την κίνηση των 1.780 κιλών του αμαξώματος αναλαμβάνει ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.5 λίτρων και 105 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με μια ροπή της τάξης των 141 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου και 4τάχυτου αυτόματου κιβωτίου.