Το δεύτερης γενιάς NX παρουσίασε η Lexus, το οποίο ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα, με νέες κατευθύνσεις στον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, νέες τεχνολογίες και κινητήρες, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου (για Lexus) plug-in hybrid. Το ολοκαίνουργιο Lexus NX έχει όλα τα φόντα για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του, με τις περισσότερες από 170.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, από το 2014 που παρουσιάστηκε.
Το αμάξωμα του νέου NX κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον, χάρη στον πολύ δυναμικό του σχεδιασμό. Η πολύ μεγάλη μάσκα εμπρός, τα λεπτά τριγωνικά φωτιστικά σώματα, το μυώδες καπό και τα έντονα νεύρα, συνθέτουν ένα πολύ καλλίγραμμο παρουσιαστικό. Βασισμένο στην πλατφόρμα Global Architecture K (GA-K), διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερες συνολικά διαστάσεις από το προγενέστερο NX. Συγκεκριμένα, έχει μήκος 4.660 χλστ. (+20 χλστ.), πλάτος 1.865 χλστ. (+20 χλστ.), ύψος 1.640 χλστ. (+5 χλστ.) και μεταξόνιο 2.690 χλστ. (+30 χλστ.).
Επίσης, τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει κατά 30 χλστ. εμπρός και 59 χλστ. πίσω. Μαζί με το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 20 χλστ., το στιβαρότερο πλαίσιο, την καλύτερη κατανομή βάρους ανά άξονα και τις αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, το νέο NX υπόσχεται καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά.
Το εσωτερικό είναι και αυτό με την σειρά του εντελώς νέο, με το ταμπλό να εστιάζει στον οδηγό. Το βλέμμα πέφτει απευθείας στην πολύ μεγάλη οθόνη αφής των 14 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Lexus Link Pro (στάνταρ είναι 9,8 ιντσών), με ταχύτερο κατά 3,6 φορές CPU από του προγενέστερου. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ στη διάθεση του οδηγού υπάρχει και head-up display. Ταχύτερο κατά 50% είναι και το σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού. Φυσικά, έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των υλικών και της συνολικής κατασκευής, στις ανέσεις που απολαμβάνουν οδηγούς και επιβάτες και στον εξοπλισμό. Το νέο NX είναι επίσης, το πρώτο μοντέλο Lexus που διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα ανοίγματος των θυρών από μέσα (e-latch), αντικαθιστώντας την παραδοσιακή χειρολαβή.
Περνώντας στους κινητήρες, στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση NX 450h+ με το plug-in hybrid σύνολο. Αυτό αποτελείται από ένα 4κύλινδρο 2.5 λτ., ένα ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των πίσω τροχών και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 306 ίππους, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται λίγο πιο πάνω από 6 δλ., μεικτή κατανάλωση 3,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 40 γρ./χλμ. Η μπαταρία επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως 63 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.
Βελτιωμένο είναι και το υβριδικό σύνολο του νέου NX 350h, με περισσότερη ισχύ κατά 22% από του προγενέστερου μοντέλου. Πιο αναλυτικά, συνδυάζει 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5 λτ., ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου και εξασφαλίζει απόδοση 242 ίππων, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. και μειωμένες κατά 10% εκπομπές CO2. Ανάλογα την έκδοση η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς.
Τέλος, για τη Ρωσία και τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, θα προσφέρεται και ένας turbo κινητήρας βενζίνης 2.4 λτ. (NX 350), με απόδοση 279 ίππων και 430 Nm ροπής, συνδυασμένος με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται το NX 250 με 2.5 λτ. turbo μηχανικό σύνολο 199 ίππων.