Η Volkswagen είχε παρουσιάσει τον Οκτώβριο του 2012 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Σάο Πάολο ένα νέο πρωτότυπο μικρό SUV, το Taigun, το οποίο έχει μήκος 3,86 μ. και τροφοδοτείται από ένα νέο TSI 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 λτ. Όσον αφορά στο νέο αυτό μοτέρ αποδίδει 110 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., 175 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. διαθέτει υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό, καταναλώνει 4,7 λτ./100 χλμ., εκπέμπει 110 γρ./χλμ. CO2 και συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο. Σε επίπεδο επιδόσεων επιταχύνει το πρωτότυπο Taigun (των 985 κιλών) από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ. και τη τελική ταχύτητα αγγίζει τα 186 χλμ./ώρα.
Εξωτερικά το VW Taigun, φέρει στοιχεία από τα υπόλοιπα SUV της φίρμας (το Tiguan και το Touareg), ενώ το δυναμικό του χαρακτήρα ενισχύουν οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα και οι προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες. Το Taigun έχει μήκος 3.859 χλστ., πλάτος 1.728 χλστ., ύψος 1.570 χλστ. και μεταξόνιο 2.470 χλστ. (σε σχέση με το Polo είναι πιο κοντό κατά 111 χλστ. και έχει το ίδιο μεταξόνιο). Μοντέρνες γραμμές υπάρχουν και στο εσωτερικό με τη μινιμάλ αισθητική (στα πρότυπα του up!), το οποίο προσφέρει ευρυχωρία στους επιβάτες -όπως αναφέρει η VW- και πορτ μπαγκάζ 280 λτ.