Δέκα ολόκληρα χρόνια πέρασαν από τότε που η Nissan παρουσίασε το Juke, προκαλώντας αίσθηση με τον αντισυμβατικό του σχεδιασμό και δημιουργώντας ανάμεικτα συναισθήματα. Τώρα, το νέο Juke εμφανίζεται πιο ώριμο σχεδιαστικά, αλλά χωρίς να του λείπει ο δυναμισμός. Οι αντίπαλοί του πλέον είναι πάρα πολλοί και ένας από τους πιο άμεσους είναι το Hyundai Kona, με το οποίο το συγκρίνουμε.
Με πολλά κοινά στοιχεία
Το Kona, όπως και το Juke είναι ένα επίσης τολμηρό σχεδιαστικά μικρό SUV, που τραβάει τα βλέμματα και μόνο αδιάφορο δεν περνάει. Αυτό αποτελεί και ένα κοινό χαρακτηριστικό του Juke και του Kona: O ευφάνταστος σχεδιασμός τους, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα πρότυπα.
Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS
Δεύτερο χαρακτηριστικό που τα «συνδέει» είναι οι παρόμοιας φιλοσοφίας και απόδοσης 3κύλινδροι turbo κινητήρες του 1.0 λτ. με την ισχύ των 117 ίππων το Juke και των 120 ίππων του Kona. Πολύ κοντά βρίσκονται μεταξύ τους και σε διαστάσεις, με τη μεγαλύτερη διαφορά υπέρ του Juke να αφορά το μήκος των 4.210 χλστ. έναντι 4.165 χλστ. το Kona.
Στο βασικό τομέα των τιμών, το Kona κοστίζει από 16.990 ευρώ και το Juke από 17.900 ευρώ. Όμως, θεωρείται βέβαιο ότι οι πελάτες θα κοιτάξουν τις πιο πάνω εκδόσεις και συγκεκριμένα αυτές που κοστίζουν κοντά στις 19.000 ευρώ, αφού προσφέρουν τα πάντα στον εξοπλισμό τους. Συγκεκριμένα το Kona 1.0 T-GDi Distinctive κοστίζει 18.990 ευρώ και το Juke 1.0 DIG-T Acenta πωλείται 18.900 ευρώ με όλα τα συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, ζάντες αλουμινίου, οθόνες αφής, κλιματισμό κ.λπ.
Εσωτερικό: Κερδίζει σε ποιότητα το Juke
Ξεκινώντας από το νεότερο B-SUV του συγκριτικού, το Juke, εμφανίζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο με τον προκάτοχό του. Η σχεδίαση του ταμπλό έχει σπορτίφ στοιχεία, ενώ τα μαλακά υλικά που το συνθέτουν το αναβαθμίζουν σημαντικά, όταν η πλειοψηφία του ανταγωνισμού κάνει χρησιμοποιεί σκληρά πλαστικά. Όπως και στο Kona, στο οποίο η συναρμογή τους είναι προσεγμένη και πείθει για την απουσία τριγμών σε βάθος χρόνου. Στο κέντρο του ταμπλό αμφοτέρων κυριαρχούν οι οθόνες αφής των συστημάτων πολυμέσων (8 ιντσών στο Juke και 7 ιντσών στο Kona). Η εργονομία τους δεν εμφανίζει προβλήματα, όπως και η θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις.
Δείτε ακόμα: Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Στο Juke ο οδηγός και οι επιβάτες θα νιώσουν πιο κλειστοφοβικά λόγω των μικρότερων παραθύρων (όχι ότι του Kona είναι πολύ μεγάλα). Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, τέσσερις ενήλικοι θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, παρά μόνο αν είναι πολύ ψηλοί. Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα του Juke υπερέχει με 422 λτ. έναντι 361 λτ. το Kona.
Ευχάριστα στην οδήγηση και ευέλικτα
Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι των δύο μικρών SUV, ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα ότι πρόκειται για ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητα και εύκολα στους χειρισμούς. Οι αναρτήσεις τους με τα γόνατα ΜακΦέρσον και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω προσφέρουν ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος αμβλύνονται με αποτελεσματικό τρόπο στην πλειονότητά τους ενώ η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει ευχάριστα. Μόνο οι πολύ κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους αλλά και πάλι δεν είναι αρκετές για να δυσανασχετήσουν οι επιβάτες.
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona ή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS;
Στην ευθεία και τα δύο αυτοκίνητα κινούνται με ασφάλεια και δεν θα κάνουν τον οδηγό τους να νιώσει άβολα σε γρήγορους ρυθμούς, που μπορούν να αναπτύξουν και να διατηρήσουν χωρίς δυσκολία. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις των ψηλών αμαξωμάτων τους είναι λογικές και ο οδηγός νιώθει σιγουριά, ακόμα και υπό πίεση. Το τιμόνι του Juke προσφέρει καλύτερη αίσθηση, αν και μερικοί ενδέχεται να το βρουν λίγο πιο βαρύ από όσο θα ήθελαν, ειδικά συγκριτικά με το πιο τεχνητής αίσθηση τιμόνι του Kona.
Αποδοτικά και οικονομικά 1.000άρια μοτέρ
Τα 3κύλινδρα turbo μηχανικά σύνολα του 1.0 λτ. με την παραπλήσια ιπποδύναμη και ροπή, ταιριάζουν ιδανικά στο Juke και στο Kona, καθώς τα κινούν σβέλτα και χωρίς να απαιτούν πολύ καύσιμο. Οι κινητήρες τους δεν ακούγονται ιδιαίτερα, ούτε περνούν στο εσωτερικό ενοχλητικούς κραδασμούς σε όλο το φάσμα των στροφών. Παράλληλα, η ελαστικότητά τους βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, με τα μοτέρ να τραβούν από χαμηλά και να ανεβάζουν εύκολα στροφές με την ανάλογη πίεση του δεξιού πεντάλ. Συγκρίνοντας τις επιδόσεις τους, το Juke επιταχύνει πιο γρήγορα (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. έναντι 12,0 δλ. το Kona). Από την άλλη πλευρά το Kona εμφανίζει λίγο χαμηλότερη κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες (7,2 λτ./100 χλμ. και 7,6 λτ./100 χλμ.).
Δύσκολη η τελική επιλογή
Ξεκάθαρος νικητής δεν υπάρχει ανάμεσα στο Juke και στο Kona, καθώς είναι πολύ κοντά μεταξύ τους σε διάφορους τομείς. Και τα δύο ξεχωρίζουν αμέσως για το μοντέρνο τους σχεδιασμό, τους καλούς χώρους, τους σπιρτόζικους κινητήρες και τον πλήρη εξοπλισμό στις εκδόσεις που κοστίζουν σχεδόν 19.000 ευρώ. Οπότε η τελική επιλογή έχει να κάνει με τις εκάστοτε προτιμήσεις του αγοραστή.
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS
+ Ξεχωριστή εμφάνιση, τιμή, εξοπλισμός, κινητήρας, συναρμογή, χώροι, πρακτικότητα, εργονομία, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης
– Ορατότητα προς τα πίσω, σκληρά πλαστικά στην καμπίνα
Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS
+ Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα
– Αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων, μικρά παράθυρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Juke 1.0 DIG-T 117 PS | Kona 1.0 T-GDi 120 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 998 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 117/5.250 | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 180/1.750-4.000 | 172/1.500 – 4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 | 12,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 181 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 6,2 |
Βάρος (κιλά) | 1.182 | 1.223 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | Juke 1.0 DIG-T 117 PS | Kona 1.0 T-GDi 120 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.210 | 4.165 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.800 | 1.800 |
Ύψος (χλστ.) | 1.595 | 1.565 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.636 | 2.600 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 422 | 361 |
Κατανάλωση – CO2 | Juke 1.0 DIG-T 117 PS | Kona 1.0 T-GDi 120 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,6 | 7,2 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. (ευρώ) | 1.239 | 1.174 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 135 | 142 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 162 | 262,7 |
Τεκμήριο (ευρώ) | 4.000 | 4.000 |
Εξοπλισμός – τιμή | Juke 1.0 DIG-T 117 PS | Kona 1.0 T-GDi 120 PS |
Έκδοση | Acenta | Distinctive |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή (ευρώ) | 18.900 | 18.990 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές τιμές | ||
Το κόστος είναι υπολογισμένο με την τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,359€/λτ. |