Μια σύγκριση που είμαστε σίγουροι ότι ταλανίζει αρκετά το μυαλό των υποψήφιων αγοραστών SUV. Το νέο Nissan Juke πρόσφατα έκανε την μεγάλη επιστροφή, σε μια κατηγορία της οποίας έβαλε τα θεμέλια. Από την άλλη πλευρά η VW μπήκε αργά με το T-Roc, αλλά κατάφερε να κερδίσει αμέσως το αγοραστικό κοινό, όπως αποκαλύπτουν άλλωστε κι οι πίνακες πωλήσεων (πρώτο SUV στην Ευρώπη το 2019).
Δείτε ακόμα: Ποιο Nissan Qashqai να αγοράσω; Βενζίνη ή diesel;
Με παραπλήσιες διαστάσεις τα δυο μοντέλα απευθύνονται σε ένα νεανικό κοινό (ή σε αυτούς που νιώθουν νέοι) που θέλει να ξεχωρίζει σε κάθε διαδρομή. Εμείς συγκρίνουμε τις εκδόσεις με τον 1.000άρη turbo κινητήρα, που αποδίδει 117 ίππους για την περίπτωση του Nissan και 115 άλογα για το μοντέλο της VW.
Στη μάχη των τιμών τώρα, υπάρχει σημαντική διαφορά, η οποία βέβαια έχει να κάνει με τις διαφοροποιήσεις στο βασικό εξοπλισμό των δυο μοντέλων. Το πιο φρέσκο Nissan Juke, στην αρχική του έκδοση Energy ξεκινάει από τα 17.900 ευρώ, αλλά όμως θα θελήσετε μερικά πράγματα παραπάνω, από ότι διαθέτει. Η ενδιάμεση Acenta ξεκινάει από τα 18.900 ευρώ, όμως η έκδοση που είναι πιο κοντά στα θέλω του σημερινού αγοραστή είναι η N-Connecta που κοστίζει από 20.900 ευρώ. Το VW T-Roc τιμολογιακά τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας του, με την τιμή των 20.450 ευρώ για την πρώτη έκδοση Discover να είναι τσιμπημένη, αλλά προσφέρεται με πλήρη εξοπλισμό που η πλειοψηφία των χρηστών θα μείνει ικανοποιημένη.
Διαφορετικοί σχεδιαστικοί δρόμοι
Τα δυο μοντέλα διαθέτουν δυνατό παρουσιαστικό και σίγουρα απευθύνονται σε όσους θέλουν κάτι ξεχωριστό. Ξεκινώντας από το νεότερο Nissan Juke, στη 2η γενιά του έχει διατηρήσει την σχεδιαστική πρωτοτυπία της 1ης γενιάς, έχοντας ρίξει βέβαια τους τόνους, ώστε να μη διχάσει το αγοραστικό κοινό, όπως το προ 10ετίας μοντέλο. Το νέο Juke, σχεδιασμένο στο κέντρο της Nissan στο Λονδίνο, διακρίνεται στο εμπρός μέρος με τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα, τα αιχμηρά LED ημέρας και τη μεγάλη μάσκα «V Motion». Συνολικά το αμάξωμα διαθέτει ένα μυώδες παρουσιαστικό, χάρη στους τονισμένους ώμους, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα παρουσιάζονται πιο συγκρατημένα σχεδιαστικά σε σχέση με τον προκάτοχο.
Διαβάστε επίσης: Συγκριτικό: VW T-Cross Vs Hyundai Kona
Το VW T-Roc είναι σίγουρα ένα από τα όμορφα μοντέλα της αγοράς γενικότερα, αλλά και της κατηγορίας του ειδικότερα. Βασικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα πιο χαμηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED με ενσωματωμένη λειτουργία φλας και ο μεγάλος αεραγωγός. Στο καπό και τα πλαϊνά ξεχωρίζουν τα έντονα νεύρα και τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά. Οι ποδιές στους προφυλακτήρες και οι ράγες οροφής ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, ενώ το τελείωμα με την κλίση παραπέμπει στα τύπου κουπέ SUV.
Τα δυο SUV έχουν παραπλήσιες εξωτερικές διαστάσεις με το μήκος του VW T-Roc (4.234 χλστ.) να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο μόλις κατά 24 χλστ., συγκριτικά με του Juke (4.210 χλστ.). Όμως το ιαπωνικό SUV κερδίζει στον τομέα του μεταξονίου, έχοντας διαφορά 46 χλστ. από το γερμανικό μοντέλο (2.636 χλστ. για το Nissan Juke, έναντι 2.590 χλστ. για το VW T-Roc).
Διαφορετική φιλοσοφία και εντός
Το Nissan Juke έχει κάνει άλματα προόδου, προσφέροντας σε οδηγό κι επιβάτες μια ποιοτική κι άνετη καμπίνα. Όλα τα ελαττώματα της πρώτης γενιάς είναι πλέον ιστορία, με ποιοτικά μαλακά υλικά να απαρτίζουν το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό. Στο ανώτερο σημείο της, υπάρχει μια εύχρηστη οθόνη αφής των 8 ιντσών, με άμεση απόκριση στις εντολές των δακτύλων. Η σχεδιαστική ταυτότητα στο εσωτερικό του T–Roc είναι αυτή που μας έχει συνηθίσει η μάρκα στα μοντέλα της, με πολλές ευθείες γραμμές, επίπεδες επιφάνειες και πολύ καλή εργονομία. Μοναδική μας ένσταση, η ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, αλλά τουλάχιστον η συναρμογή είναι πολύ καλή.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.7 diesel 150PS 4×4
Οι προσφερόμενοι χώροι και στα δυο SUV είναι άνετοι, με το T-Roc να έχει ένα προβάδισμα. To T-Roc είναι πιο άνετο για τα κεφάλια των πίσω (ακόμα κι άτομα άνω του 1.80 μ. δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα), ενώ στα συν είναι κι η πιο πλατιά καμπίνα του, συγκριτικά με του Juke. Σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα είναι παραπλήσια, με το διαθέσιμο χώρο για το Juke να αγγίζει τα 422 λίτρα και του T-Roc είναι λίγο μεγαλύτερη στα 445 λτ.
Αποδοτικοί και οικονομικοί 1.000αρήδες!
Τα μοντέρνα SUV του συγκριτικού μας κινούνται από 3κύλινδρα turbo μηχανικά σύνολα, μόλις 999 κ.εκ. Στο Juke αποδίδει 2 άλογα παραπάνω (117 PS έναντι 115 PS) και στο T-Roc η ροπή είναι υψηλότερη κατά 20 Nm (200 Nm έναντι 180 Nm). Πολύ κοντά βρίσκονται και σε επιδόσεις με ένα μικρό προβάδισμα του T-Roc, ενώ η ελαστικότητά τους είναι αρκετά καλή από το χαμηλό φάσμα στροφών. Επίσης, η λειτουργία τους είναι πολιτισμένη χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς. Συγκρίνοντας τα 6τάχυτα κιβώτια, αυτό του VW διαθέτει πιο καλό κούμπωμα και γενικότερα είναι πιο εύχρηστο στις αλλαγές. Αμφίρροπη είναι η μάχη και στον τομέα της κατανάλωσης, όπου κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το T-Roc «έκαψε» 7,3 λτ./100 χλμ., έναντι 7,6 λτ./100 χλμ. του Nissan Juke.
Πιο σπορτίφ το Juke, έμφαση στην άνεση το T-Roc
Αφήνοντας κατά μέρος τα νούμερα και κρίνοντας τα αυτοκίνητα στην πράξη, παρατηρούμε ότι τα δυο μοντέλα έχουν ένα ελαφρώς διαφορετικό προφίλ και στο δρόμο. Το Nissan Juke εμφανίζεται πιο σπορτίφ, με το νέο B-SUV της Nissan να είναι σημαντικά βελτιωμένο σε όλους τομείς στο δρόμο, κάτι που οφείλεται κατά πολύ στην πλατφόρμα CMF-B. Αυτή προσφέρει αυξημένη ακαμψία, αλλά και μειωμένο βάρος κατά 23 κιλά, συγκριτικά με το προηγούμενο Juke.
Διαβάστε επίσης: Προσφορές για VW Polo MPI, TSI, TDI και TGI
Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι πιο σφιχτή και έχει σωστό στήσιμο. Γενικότερα το Nissan Juke είναι πιο επικοινωνιακό με τον οδηγό του, επιτρέποντας του να το οδηγήσει όπως θέλει σε όποια διαδρομή θέλει. Σημαδέψτε το apex της στροφής και το εμπρός μέρος θα μείνει βιδωμένο στην τροχιά του. Όμως, κι αν το παρακάνετε το ESP θα επέμβει διακριτικά. Το τιμόνι μεταφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση, αν και λίγο βαρύ. Από την άλλη το VW T-Roc έχει ένα πιο ουδέτερο χαρακτήρα και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Η ανάρτηση ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ωστόσο, όπως και στο Juke είναι σχετικά σφιχτή. Ακόμα κι αν ο οδηγός ξεπεράσει το συμβατικό τρόπο οδήγησης, το T-Roc δεν θα δυσανασχετήσει, μιας και θα στρίψει ουδέτερα, χωρίς δραματικές κλίσεις του αμαξώματος. Ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι και από τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Εν κατακλείδι, το Nissan Juke διαθέτει ένα πιο έντονο οδηγικό ταμπεραμέντο προσελκύοντας ένα fun to drive αγοραστικό κοινό, με το VW T-Roc να εστιάζει στην χρηστικότητα και στις πιο άνετες μετακινήσεις.
Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS
(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα
(–) Αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων
VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS
(+) Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, στιβαρή συναρμογή, εργονομία, πρακτικότητα
(-) Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, άνεση ανάρτησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Μοντέλο | Juke 1.0 DIG-T 117 PS | T-Roc 1.0 TSI 115 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 117/5.250 | 115/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 180/1.750-4.000 | 200/2.000-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 | 10,1 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 187 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 5,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 135 | 134 |
Βάρος (κιλά) | 1.182 | 1.270 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Juke 1.0 DIG-T 117 PS | T-Roc 1.0 TSI 115 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.210 | 4.234 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.800 | 1.819 |
Ύψος (χλστ.) | 1.595 | 1.573 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.636 | 2.590 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 422 | 445 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Juke 1.0 DIG-T 117 PS N-Connecta | VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS Discover |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αναγνώριση πινακίδων | • | – |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη αφής 8 ιντσών | Οθόνη αφής 6,5 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | – | – |
Ζάντες αλουμινίου | 17 ιντσών | 16 ιντσών |
Τιμή (ευρώ) | 20.900 | 20.450 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
*Εργοστασιακές μετρήσεις