Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;

Η Kia διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα μοντέλων, ικανοποιώντας ένα ευρύ αγοραστικό κοινό ανάλογα τις ανάγκες, τα γούστα του και τις οικονομικές δυνατότητες. Στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, οι βασικοί της εκπρόσωποι είναι το μικρό Stonic και το μικρομεσαίο Sportage. Μάλιστα το Sportage είναι το πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως αυτοκίνητο της Kia.

Δείτε ακόμα: Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG VS Kia Picanto 1.2 MPI

Ανάμεσα σε αυτά τοποθετείται το εναλλακτικό μικρομεσαίο crossover XCeed, συνδυάζοντας στοιχεία από τα μικρομεσαία μοντέλα (π.χ. το Ceed) και τα SUV. Παρά το γεγονός ότι βασίζεται στο Ceed, το XCeed διαφέρει ριζικά από αυτό εξωτερικά, αφού το μοναδικό κοινό τους στοιχείο είναι μόνο οι εμπρός πόρτες. Το XCeed διατίθεται με πολλούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, από 1.0 λτ. έως 1.6 λτ. και με ισχύ μεταξύ 120 PS έως 204 PS. H πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση 1.4 T-GDi 140 PS που δοκιμάσαμε, κοστίζει από 25.190 ευρώ, τιμή η οποία είναι μεν «τσιμπημένη», όμως το αυτοκίνητο είναι πλήρες σε κάθε επίπεδο.

Ωστόσο, σε αυτά τα λεφτά δεν αποκλείεται ο πελάτης να έρθει σε δίλημμα και κοιτάξει το Sportage στην έκδοση 1.6D 136 hp 48V Hybrid των 25.390 ευρώ. Ποιο από τα δύο μοντέλα κερδίζει και χάνει ανά τομέα; Την απάντηση δίνουμε παρακάτω στη σύγκριση που κάνουμε μεταξύ των δύο αυτοκινήτων.

Δυναμικές παρουσίες

Αμφότερα τα μοντέλα της Kia προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον χάρη στη δυναμική τους εμφάνιση και τα μοντέρνα σχεδιαστικά τους στοιχεία. Το μικρότερο σε διαστάσεις (ειδικά σε ύψος) XCeed θα προσελκύσει το κοινό που θέλει ένα σπορτίφ crossover, ενώ το Sportage θα ικανοποιήσει το κοινό που αναζητά ένα πληθωρικό μικρομεσαίο SUV.

Δείτε ακόμα: Hyundai Kona ή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS;

Στο XCeed βασικά του σχεδιαστικά γνωρίσματα αποτελούν τα αιχμηρά εμπρός φώτα με το μοτίβο ice cube, η φαρδιά μάσκα, η τοξοειδής οροφή, τα λεπτά πίσω φώτα και οι προφυλακτήρες με την ασημί ποδιά μπροστά και το διαχύτη πίσω. Το Sportage GT-Line της δοκιμής, την πιο αθλητική του εμφάνιση ενισχύουν οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, οι προβολείς ομίχλης εμπρός LED τύπου ice cubes, τα πίσω φώτα LED, οι μαύρης απόχρωσης λεπτομέρειες και οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.

Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο το XCeed και ευρύχωρο το Sportage

Στο θάλαμο των επιβατών των δύο μοντέλων της Kia, ο αγοραστής θα ικανοποιηθεί σε κάθε επίπεδο, όπως είναι σε ποιότητα, χώρους και εξοπλισμό. Το εσωτερικό του XCeed διαθέτει πιο σπορτίφ σχεδιασμό, ενώ η νέα μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 10,25 ιντσών (στάνταρ είναι 8 ιντσών) το αναβαθμίζει περεταίρω. Προαιρετικά διατίθεται για πρώτη φορά και ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών.

Στο εσωτερικό του Sportage οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες χαρακτηρίζουν το ταμπλό. Η κεντρική κονσόλα με την οθόνη των 7 ιντσών είναι στραμμένη ελαφρά προς τον οδηγό και στο κάτω μέρος της συναντάμε (ασυνήθιστα πλέον) αρκετά κουμπιά για τον κλιματισμό και το μενού του συστήματος πολυμέσων. Πολύ καλή είναι η ποιότητα σε αμφότερα τα μοντέλα με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Όσον αφορά τους χώρους, η καμπίνα του Sportage είναι σε θέση να μετακινήσει με μεγαλύτερη ευκολία έως 5 ενήλικα άτομα. Αντίστοιχα και το ρηχό πορτ μπαγκάζ είναι λίγο μεγαλύτερο με χωρητικότητα 439 λτ. έναντι 426 λτ. στο XCeed.

Πολύ καλοί κινητήρες – πιο γρήγορο το XCeed

Μεγάλες διαφορές συναντώνται και κάτω από τα μπροστινά καπό των δύο αυτοκινήτων του συγκριτικού. Ωστόσο, κοινό τους στοιχείο είναι η αρκετά καλή απόδοση, η πολιτισμένη τους λειτουργία και η λογική κατανάλωση καυσίμου.

Στο XCeed ο turbo βενζίνης των 1.4 λτ. με τους 140 ίππους και τα 242 Nm ροπής εντυπωσιάζει αρχικά με την εξαιρετικά γραμμική και ομαλή λειτουργία του, θυμίζοντας μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό μοτέρ, παρά μικρό turbo. Διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού σε κάθε βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ και δεν χάνει την ισχύ του στις υψηλές στροφές. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων είναι εύχρηστος και με σωστή κλιμάκωση (130 με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.), ενώ η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρέθηκε στη δοκιμή στα 7,9 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Kia XCeed 1.4 T-GDi 140 hp (+video)

Ο κινητήρας 1.6 λτ. diesel του νέου Kia Sportage 48V Hybrid ενσωματώνει μία μικρών διαστάσεων μπαταρία 0,44 kWh 48 volt ιόντων λιθίου, τοποθετημένη στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, καθώς και μια υβριδική μονάδα εκκινητήρα/γεννήτριας (MHSG). Αρχικά ξεχωρίζει η ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία του συστήματος start/stop, καθώς και για το χαμηλό θόρυβο, σε σημείο που αναρωτιέται κανείς αν πρόκειται για ντίζελ. Στην εκκίνηση καθώς και στις επιταχύνσεις εν κινήσει, το 48V Hybrid υποβοηθά τον κινητήρα και παρέχει επιπλέον δύναμη στιγμιαία και έτσι η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και η απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού πιο άμεση. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την πολύ καλή ελαστικότητά του από τις χαμηλές στροφές χάρη και στην πλούσια ροπή των 320 Nm. Το δυνατό μοτέρ χαρίζει στο SUV των 1.6 τόνων βάρους σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.) και εν κινήσει, αλλά όχι στα επίπεδα του XCeed 1.4 T-GDi. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε στα 7,0 λτ./100 χλμ.

Πιο σπορτίφ το XCeed και άνετο το Sportage

Το XCeed, αν και μοιράζεται πλαίσιο και αναρτήσεις από το Ceed, διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα πολύ καλά «στημένο» χάτσμπακ, αφού ποτέ δεν θα νιώσει τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις λόγω των μεγαλύτερων διαδρομών των ανεξάρτητων αναρτήσεων. Οι τελευταίες έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση, όμως περνούν με ποιοτικό τρόπο από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Στους αυτοκινητόδρομους το XCeed «κρύβει» τα χιλιόμετρά του, ενώ πολύ ασφαλές, ουδέτερο και προβλέψιμο είναι και σε πιο σφιχτά κομμάτια με στροφές. Οι κλίσεις του αμαξώματος ακόμα και με έντονη πίεση είναι μικρές και με περιορισμένη υποστροφή. Το τιμόνι έχει το απαραίτητο βάρος και μεταφέρει επαρκή αίσθηση στον οδηγό, ενώ τα φρένα είναι δυνατά, ύστερα από συνεχή καταπόνηση.

Δείτε ακόμα: Στη Λίμνη Πλαστήρα με το Kia Sportage 1.6D Hybrid

Το Sportage κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ασφάλεια και άνεση που προσφέρει, την ψηλή θέση οδήγησης και τη δύναμη του κινητήρα. To GT-Line της δοκιμής διαθέτει και αυτό σφιχτή ρύθμιση στις ανεξάρτητες αναρτήσεις του, οι οποίες χαρίζουν στο αυτοκίνητο πιο στιβαρή αίσθηση, χωρίς να επιβαρύνεται ιδιαίτερα η παρεχόμενη άνεση. Σε συνδυασμό με τα πιο χαμηλού προφίλ ελαστικά και τις μεγάλης διαμέτρου ζάντες (245/45 R19), το Sportage εμφανίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Εκεί οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές (για SUV) και οι τάσεις υποστροφής θα εκδηλωθούν με βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού, σε κλειστές στροφές. Ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι υπό γωνία, όμως στις ευθείες σφίγγει με τεχνητό τρόπο. Στους αυτοκινητόδρομους, το Sportage ταξιδεύει άνετα, ήσυχα και ευθύβολα, μεταφέροντας ξεκούραστα τους επιβάτες του.

Συμπέρασμα:

Είναι πραγματικό δίλημμα σχετικά με το ποιο από τα δύο αυτοκίνητα αξίζει να επιλέξει κανείς, από την στιγμή που κοστίζουν σχεδόν τα ίδια λεφτά. Το XCeed θα προσελκύσει περισσότερο εκείνους που αναζητούν πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, ενώ το Sportage θα το προτιμήσουν όσοι δίνουν περισσότεροι έμφαση σε χώρους και ανέσεις.

Δείτε ακόμα: Νέα τεχνολογία αιχμής της Kia (+video)

Kia XCeed 1.4 T-GDi 140 PS

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, επιδόσεις, χώροι, ποιότητα εσωτερικού, εξοπλισμός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ανεξαρτήτως έκδοσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση

– «Τσιμπημένη» τιμή

Kia Sportage 1.6d 136 hp 48V Hybrid

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι, φρένα, κινητήρας, 7ετής εγγύηση, κατανάλωση

– Ρηχός χώρος αποσκευών

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Sportage 1.6D Hybrid XCeed 1.4 T-GDi
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 1.353
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 136/4.000 140/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/2.000-2.250 242/1.500-3.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,2 9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 200
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,5 6,4
Βάρος (κιλά) 1.609 1.270
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών Sportage 1.6D Hybrid XCeed 1.4 T-GDi
Μήκος (χλστ.) 4.495 4.395
Πλάτος (χλστ.) 1.855 1.826
Ύψος (χλστ.) 1.645 1.495
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.670 2.650
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) 172 184
Χώρος αποσκευών (λτ.) 439 426
Κατανάλωση – κόστη Sportage 1.6D Hybrid XCeed 1.4 T-GDi
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,0 7,9
Κόστος στα 12.000 χλμ. 917€ 1.249€
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 144 145
Τέλη κυκλοφορίας 266,4€ 268,25€
Εξοπλισμός  – τιμή Sportage 1.6D Hybrid XCeed 1.4 T-GDi
Αυτόνομη πέδηση ο
Διατήρηση λωρίδας ο
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 7 ιντσών Οθόνη 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 25.390 25.190
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται

Το κόστος καυσίμων είναι υπολογισμένο με μέση τρέχουσα πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,317€/λτ. και πετρελαίου στα 1,092€/λτ.

Get it on Google Play Download on the App Store