Την εποχή της «έκρηξης» των SUV, οι προτάσεις που προσφέρονται είναι τόσες πολλές, που τελικά ο αγοραστής μπορεί να έρθει σε μια σύγχυση και να μην αποφασίζει που να καταλήξει. Τα μικρά SUV αποτελούν τη βάση της συνεχώς αναπτυσσόμενης αυτής κατηγορίας και είναι σε θέση να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα ευρύ κοινό, καθώς είναι προσιτά σε τιμές, διαθέτουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και μπορούν να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες.
Δείτε ακόμα: Ήρθε το Hyundai Kona Hybrid: τιμές & εξοπλισμοί
Δύο ενδιαφέρουσες προτάσεις στα B-SUV αποτελούν το Hyundai Kona και το Kia Stonic. Όσοι έχουν δει και ψάξει γενικότερα το ένα μοντέλο, σίγουρα να έχουν κάνει το ίδιο και για το άλλο. Ειδικά με τον ίδιο κινητήρα 1.0 T-GDi είναι πολύ κοντά μεταξύ τους σε τιμή, όμως πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα, όπως θα διαβάσετε στην σύγκριση μεταξύ τους, που ακολουθεί παρακάτω.
Νεανικά και με μοντέρνο σχεδιασμό
Ο μοντέρνος σχεδιασμός είναι κάτι που θα τραβήξει το ενδιαφέρον και στα δύο αυτοκίνητα, τα οποία δεν έχουν κανένα απολύτως κοινό στοιχείο. Πιο τολμηρό, ίσως και εκκεντρικό είναι το Kona με την πιο αιχμηρή και δυναμική αισθητική. Ισορροπημένες αναλογίες και κομψότητα από άκρη σε άκρη εμφανίζει το ελάχιστα πιο μικρό σε διαστάσεις Stonic και όχι φλυαρία ή τόλμη. Επίσης, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες, στα μαρσπιέ και γύρω από τους θόλους των τροχών τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα τους.
Τα έχουν όλα και συμφέρουν
Οι αρχικές εκδόσεις του Hyundai Kona και του Kia Stonic με τον 1.0 T-GDi 120 PS κινητήρα προσφέρονται με μικρή διαφορά τιμής, στις 16.990 ευρώ και 16.690 ευρώ αντίστοιχα. Στον εξοπλισμό το μόνο επιπλέον στοιχείο που περιλαμβάνει το Kona είναι το σύστημα διατήρησης της λωρίδας, ενώ το Stonic διαθέτει -εκτός άλλων- στάνταρ την οθόνη αφής των 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας. Παράλληλα, το Stonic πωλείται σε πιο φθηνές εκδόσεις, όπως είναι με τους κινητήρες 1.2 84 PS (από 13.890 ευρώ) και 1.0 T-GDi 100 PS (από 16.190 ευρώ). Από την άλλη πλευρά το Kona διατίθεται με πιο ισχυρά μοτέρ (π.χ. 1.6 T-GDi 177 PS), με τετρακίνηση και με υβριδικό σύνολο. Διαφορές υπάρχουν και στις εγγυήσεις, καθώς το Stonic περιλαμβάνει 7 έτη/150.000 χλμ. και το Kona 5 έτη χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: VW T-Cross Vs Hyundai Kona
Προβάδισμα του Stonic σε επιδόσεις
Αμφότερα τα μικρά SUV τροφοδοτούνται με τον ίδιο 3κύλινδρο, turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρα 1.0 T-GDi με απόδοση 120 ίππους. Το γραμμικό και χωρίς μεταπτώσεις στην απόδοσή του μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει κατάλληλα και στα δύο αυτοκίνητα. Επίσης, διακρίνεται για τους ανεπαίσθητους κραδασμούς, δονήσεις και ενοχλητικούς θορύβους, από τις χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλές. Μόνο σε έντονη επιτάχυνση και σε υψηλές στροφές περνάει αισθητός θόρυβος στο εσωτερικό. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι θετικό από χαμηλά, χάρη στη διαθέσιμη ροπή των 172 Nm που αποδίδεται μεταξύ 1.500 – 4.000 σ.α.λ. Στον τομέα των επιδόσεων, το Stonic έχει προβάδισμα, καθώς επιταχύνει πιο γρήγορα κατά 1,7 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα κατά (10,7 δλ. έναντι 12,0 δλ.), ωστόσο και στο Kona ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη. Ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων έχει καλό κούμπωμα, ενώ η μακριά τελευταία σχέση ευνοεί στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Στα ίδια επίπεδα βρίσκεται η κατανάλωση, καθώς σε πραγματικές συνθήκες έχουμε μετρήσει σε μεικτή διαδρομή 7,2 λτ./100 χλμ.
Πιο άνετοι χώροι στο Kona
Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων δεν υπάρχουν σχεδιαστικές ομοιότητες, πλην ορισμένων χειριστηρίων. Τόσο το Kona, όσο και το Stonic παρουσιάζουν μοντέρνα στοιχεία και παρόμοια ποιότητα κατασκευής με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες, προσεγμένο φινίρισμα και στιβαρή συναρμογή. Πιθανώς κάποιοι να βρουν πιο ευχάριστο το διάκοσμο του Stonic, χάρη στη φαρδιά επένδυση στο ταμπλό. Ο οδηγός θα βολευτεί γρήγορα και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία, ενώ έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών (μονόχρωμη 4,0 ιντσών στην αρχική έκδοση του Kona) και τα λίγα χειριστήρια. Από πλευράς χώρων, τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις. Όμως η καμπίνα του Kona προσφέρει περισσότερο πλάτος, αέρα για το κεφάλι εμπρός και τα γόνατα πίσω, καθώς και ελάχιστα μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ (361 λτ. έναντι 352 λτ.).
Δείτε ακόμα: Προσφορά για Kia Sportage 1.6 Diesel 2WD/4WD
Ευχάριστα και ασφαλή στο δρόμο
Κοινά στοιχεία του Kona και Stonic είναι η ευελιξία στο δρόμο, η ευκολία στους χειρισμούς και η ασφαλή οδική τους συμπεριφορά. Παρά το γεγονός όμως ότι έχουν παραπλήσιες διαστάσεις και τον ίδιο κινητήρα, δεν βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα. Το Stonic μοιράζεται το δάπεδο του Rio, ενώ το Kona χρησιμοποιεί ολοκαίνουργια πλατφόρμα και δεν βασίζεται σε κάποιο μικρό μοντέλο. Οι αναρτήσεις τους έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση και ίδια δομή με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Στο Kona η ποιότητα κύλισης είναι λίγο καλύτερη, όπως και ο τρόπος που φιλτράρονται οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Stonic είναι κουραστικό. Ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως και στα δύο αυτοκίνητα τα αποθέματα ισχύος του 1.0 T-GDi και να κινηθεί σβέλτα, τόσο στις ευθείες, όσο και σε πιο σφιχτές ορεινές διαδρομές. Εκεί, το γρήγορο τιμόνι με τις σχεδόν 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη μπορεί να μη μεταφέρει ιδιαίτερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού, είναι όμως άμεσο.
Συμπέρασμα
Η τελική επιλογή έχει να κάνει κυρίως με τα γούστα του καθενός, αφού ο σχεδιασμός θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή ενός εκ των δύο μικρών SUV. Το Stonic συμφέρει περισσότερο αφού έχει καλύτερο εξοπλισμό και κοστίζει πιο λιγότερα χρήματα. Παράλληλα είναι πιο σβέλτο από το Kona, το οποίο έχει μικρό προβάδισμα σε χώρους και είναι πιο άνετο στο δρόμο.
Δείτε ακόμα: Peugeot 208 1.2 100 PS Vs Renault Clio 1.0 100 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | Stonic 1.0 T-GDi 120 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 998 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,0 | 10,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 181 | 184 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,2 | 5,8 |
Βάρος (κιλά) | 1.223 | 1.185 |
Χώροι* | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | Stonic 1.0 T-GDi 120 PS |
Πλάτος εμπρός (χλστ.) | 1.410 | 1.375 |
Ύψος εμπρός (χλστ.) | 1.005 | 996 |
Πλάτος πίσω (χλστ.) | 1.385 | 1.355 |
Ύψος πίσω (χλστ.) | 961 | 975 |
Γόνατα πίσω (χλστ.) | 1.054 | 850 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 361 | 352 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Εξωτερικές διαστάσεις | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | Stonic 1.0 T-GDi 120 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.165 | 4.140 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.800 | 1.760 |
Ύψος (χλστ.) | 1.565 | 1.520 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.600 | 2.580 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 170 | 183 |
Κατανάλωση – κόστη | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | Stonic 1.0 T-GDi 120 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,2 | 7,2 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. | 1.170€ | 1.170€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 142 | 132 |
Τέλη κυκλοφορίας | 262,7 | 158,4 |
Εξοπλισμός – τιμή | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | Stonic 1.0 T-GDi 120 PS |
Αυτόνομη πέδηση | ο | ο |
Διατήρηση λωρίδας | • | ο |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | ο | ο |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 4 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | • |
Ζάντες αλουμινίου | 16 ιντσών | 17 ιντσών |
Τιμή από (ευρώ) | 16.990 | 16.690 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό |
Το κόστος στα 12.000 χλμ. είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,354 ευρώ/λτ.