Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS

Αν υπάρχει ένα απόλυτο πειστήριο για την πρόοδο της Skoda, αυτό είναι αναμφίβολα η 4η γενιά της Octavia. Το αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε πριν από 25 χρόνια και εξελίχτηκε στο μεγαλύτερο best seller της Ιστορίας για τους Τσέχους.

Σήμερα, μετά από 7+ εκατομμύρια πωλήσεις, η Octavia iV φλερτάρει πια έντονα με τα premium κλιμάκια της μεσαίας κατηγορίας. Ειδικά στην plug-in υβριδική έκδοση, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα «φτασμένα» ονόματα της κατηγορίας. Για την ακρίβεια, αυτά έχουν να ζηλέψουν: την τιμή. Η Octavia iV Grand Coupe των 204 ίππων ξεκινά από τις 35.900 ευρώ για την έκδοση Ambition, ενώ ακόμα και η κορυφαία RS των 245 ίππων δεν ξεπερνά τις 40.000 ευρώ αρχική τιμή (39.900 ευρώ).

Από την Ambition ακόμα, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8,25 ιντσών, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρα βροχής και φωτός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και κάμερα οπισθοπορείας.

Αύρα μεγαλύτερης κατηγορίας μέσα-έξω

Η πολυπόθητη premium εσάνς απαντάται με το παραπάνω εξωτερικά. Η 4η γενιά του μοντέλου μόνο νοερά θυμίζει ακόμα και την προηγούμενη Octavia, με τον ελκυστικό και δυναμικό σχεδιασμό να αποπνέει πολυτέλεια, συνδυασμένη με κομψότητα και κορυφαία αεροδυναμική. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας βρίσκεται στο πολύ καλό Cd: 0,24, ενώ όλες οι διαστάσεις έχουν πάρει την ανιούσα σε σχέση με πριν, πλην μεταξονίου και ύψους.

Η αεροδυναμική μελέτη φαίνεται στις γραμμές της Grand Coupe, η οποία -όπως φανερώνει η ονομασία- ακολουθεί την τεχνοτροπία των τετράθυρων κουπέ. Κάτι που δεν έχει επιπτώσεις στον εσωτερικό της κόσμο, όπως θα περίμενε κάποιος.

Τα πολυτελή ερεθίσματα της καμπίνας, μέσω των εξαιρετικών υλικών, της ψηφιακότητας (10,25 ίντσες μετρά το ψηφιακό καντράν, 10 ίντσες στη Style και 8,25 στην Ambition η οθόνη αφής) και του προσεγμένου φινιρίσματος, συνδυάζονται με πλουσιοπάροχους χώρους για 5 ενήλικες. Πίσω θα περίμενες πως η κλίση της οροφής θα περιόριζε τον αέρα για τα κεφάλια, όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Αντίθετα, ισχύει για την ορατότητα και καθιστά απαραίτητη την κάμερα οπισθοπορείας, η οποία ωστόσο δεν παρέχει ιδιαίτερα ευκρινή εικόνα σε συνθήκες με χαμηλό φωτισμό.

Η τοποθέτηση των μπαταριών και η μετακίνηση του -μειωμένου κατά 5 λίτρα (40 συνολικά)- ρεζερβουάρ κάτω από το χώρο αποσκευών, μείωσαν τη χωρητικότητα κατά 150 λίτρα (450 αντί 600 στην Octavia 1.5 TSI, για παράδειγμα), όμως και πάλι είναι αρκετά, ενώ το σχήμα του παρέμεινε εκμεταλλεύσιμο.

Εξαιρετική απόδοση του υβριδικού συνόλου

Η Octavia iV κινείται μέσω ενός προηγμένης τεχνολογίας plug-in υβριδικού συνόλου. Ο 1.5 TSI των 150 ίππων και 250 Nm συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων και 330 Nm, για μια συνδυαστική απόδοση 204 ίππων και 350 Nm. To ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να κινήσει κατά μόνας το αυτοκίνητο για περίπου 45 χλμ. και σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα, έχοντας τη δυνατότητα φόρτισης από το 0 στο 80% εντός 3 ωρών και 45 λεπτών σε πρίζα 230V. H πλήρης φόρτιση απαιτεί 5 ώρες, όμως με τη χρήση wallbox 3,6 kW ο χρόνος μειώνεται στις 3 ώρες και 33 λεπτά (2 ώρες και 33 λεπτά για το 0-80%).

Εστιάζουμε στη φόρτιση του ηλεκτροκινητήρα, καθώς -όπως σε όλα τα PHEV- παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην αποδοτικότητα του συνόλου. Με την Octavia iV στο πρόγραμμα Hybrid Auto, όπου ηλεκτρικό και θερμικό μοτέρ εναλλάσσονται κατά το δοκούν, η μέση τιμή της κατανάλωσης μόλις που ξεπερνά τα 2 λίτρα/100 χλμ. (2,2 είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής)! Όταν, όμως, η μπαταρία αδειάσει και ο βενζινοκινητήρας αναλάβει αναγκαστικά τα ηνία, με τη φόρτιση να γίνεται μόνο μέσω ανάκτησης ενέργειας, η κατανάλωση φυσιολογικά ανεβαίνει στα 7,0-7,2 λίτρα/100 χλμ.

Σε κάθε περίπτωση, οι δυο φιλοσοφίες στην κίνηση της Grand Coupe συνδυάζονται άψογα. Την εναλλαγή θα την αντιληφθείς σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις και μόνο με τέρμα πατημένο γκάζι, όπου ο 1.5 TSI θα λειτουργήσει σε υψηλές στροφές. Η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας ούτως ή άλλως κρατά εκτός το θόρυβο, όμως η δυνατότητα κίνησης μόνο με το ρεύμα χαρίζει στην Octavia πρωτόγνωρα επίπεδα ησυχίας.

Υποδειγματικό πάτημα

Για να εξασφαλιστεί ησυχία, βέβαια, χρειάζεται και υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης. Παρά τα 237 παραπανίσια κιλά σε σχέση με την 1.5 TSI, η plug-in Octavia iV διακρίνεται σε κάθε πτυχή της οδικής συμπεριφοράς. Συνεπικουρούμενη από τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (στις εκδόσεις Style και RS), η Τσέχα καλλονή αποδεικνύεται το ίδιο απολαυστική στα «σαλόνια», αλλά και τα «αλώνια».

Τα περάσματα ακόμα και πάνω από έντονες ανωμαλίες, αφήνουν ατάραχα σασί και εσωτερικό. Οι κραδασμοί μένουν σε τροχούς και ανάρτηση, εξασφαλίζοντας μια αρχοντική ποιότητα κύλισης που θυμίζει -καλά μαντέψατε- καθαρά premium κατασκευές. Ο Cd 0,24 φροντίζει για τη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου και η προαναφερθείσα ηχομόνωση για την τήρηση των…αποστάσεων από αυτόν που παράγεται.

Όταν θελήσεις να δεις τι εστί Sport mode, δεν θα αισθανθείς μεγάλη διαφορά στην ανάρτηση από το Normal. Σε τιμόνι, απόκριση γκαζιού και εκμετάλλευση του υβριδικού συνόλου, όμως, βλέπεις μεγάλη διαφορά. Το τιμόνι βαραίνει, το γκάζι γίνεται πιο «τσακμάκι» και έχεις στην άμεση διάθεσή σου τα 204 άλογα/350 Nm, μαζί με ταχύτερες αλλαγές από το 6άρι DSG. Ως αποτέλεσμα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,7 δλ. και η τελική φτάνει τα 220 χλμ./ώρα, όμως εν κινήσει είναι που η «μπριζωμένη» Octavia προκαλεί ηλεκτροσόκ. Οι ρεπρίζ συναγωνίζονται με άνεση αυτές της προηγούμενης ντίζελ RS, ενώ και οι πιο παλιές με τον 2.0 TSI ή τον 1.8 20VT κάτω από το καπό κινδυνεύουν.

Σε στροφές, δε, η διαφορά σε αίσθηση είναι ακόμα μικρότερη. Οι κλίσεις παραμένουν μικρές και η κατευθυντικότητα ανεπηρέαστη, με το αυτοκίνητο να ακολουθεί πιστά και να αντιδρά προοδευτικά στις εντολές. Τα φρένα στέκουν στο ύψος των περιστάσεων, έχοντας και τη συνδρομή της πιο έντονης ανάκτησης ενέργειας στο Sport, που βοηθά ακόμα περισσότερο στον έλεγχο των 1.533 κιλών του αμαξώματος.

(+) Λειτουργία υβριδικού συστήματος, κατανάλωση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός

(-) Μικρότερο πορτμπαγκάζ σε σχέση με τις μη plug-in εκδόσεις

Καύσιμο
Βενζίνη και ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
116
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
330
Συνδυαστική ισχύς (PS)
204 και 350 Nm
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
22
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.689
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.470
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.686
Βάρος (κιλά)
1.533
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
450
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
73%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store