Τα SUV και παλαιότερα τα πιο off road 4×4 είναι άμεσα συνδεδεμένα με ιαπωνικές μάρκες και μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία και συνεχίζουν να είναι περιζήτητα. Ένα από αυτά είναι και το νέο Suzuki Vitara, το οποίο βρίσκεται σταθερά μεταξύ των πρώτων σε πωλήσεις μικρών SUV στην Ελλάδα, ενώ είναι και το φθηνότερο ιαπωνικό SUV (και από τα πιο οικονομικά γενικότερα) της αγοράς.
Από 20.580 ευρώ και με έως 10 χρόνια εγγύηση

Το νέο Suzuki Vitara προσφέρεται με τιμή από 20.580 ευρώ στο αρχικό επίπεδο εξοπλισμού GL, με τον ένα και μοναδικό κινητήρα 1.4 Boosterjet 48V Hybrid 110 PS. Πλέον όμως είναι διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, σε τιμές που ξεκινούν από 24.180 ευρώ στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση GL+. Όσον αφορά το Vitara GL περιλαμβάνει οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών με πλοήγηση, υπηρεσία συνδεσιμότητας & απομακρυσμένων λειτουργιών Suzuki Connect, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κάμερα παρακολούθησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, μηχανικό κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/55 κ.λπ. Κάθε νέο Vitara συνοδεύεται με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων (όποιο συμβεί πρώτο). Ωστόσο, η κάλυψη μπορεί να διπλασιαστεί με το πρόγραμμα επέκτασης εγγύησης Suzuki Care+. Προσφέρεται δωρεάν στους κατόχους Suzuki που ακολουθούν το προβλεπόμενο πρόγραμμα συντήρησης στο Επίσημο Δίκτυο Service της εταιρείας, και ισχύει έως και 10 έτη ή 200.000 χλμ.
Επαρκέστατος κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Το Vitara (όπως και στο S-Cross) διατίθεται εδώ και λίγο καιρό με αλλαγές στο δημοφιλή κινητήρα 1.4 Boosterjet 48V Hybrid, προκειμένου να προσαρμοστεί πλήρως στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές νόρμες Euro 6e-bis. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει πλέον 110 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. (129 PS/5.500 σ.α.λ. πριν), με ίδια ροπή στα 235 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. Επίσης, το 48V Hybrid σύστημα έχει ενισχυθεί, διαθέτοντας μπαταρία με μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα 0,38 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 17 ίππους (14 PS πριν) και ροπή 50 Nm. Στην πράξη ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια ιδιαίτερη διαφορά, αφού το πολιτισμένο σε λειτουργία τετρακύλινδρο turbo μοτέρ εμφανίζεται ιδιαίτερα ελαστικό από τις χαμηλές στροφές, ανοίγει εύκολα και γενικά κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1.180 κιλών. Από πλευράς επιδόσεων φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ. (9,5 δλ. πριν) και την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτή χρήση βρίσκεται στην περιοχή των 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Vitara αποπνέει στιβαρότητα, ταξιδεύει άνετα και στρίβει με σιγουριά. Οι αναρτήσεις του εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα και ικανοποιούν αρκετά από πλευράς άνεσης, ενώ τα 175 χλστ. απόστασης από το έδαφος δίνουν τον απαιτούμενο «αέρα» για πάτημα σε κακοτράχαλους χωματόδρομους. Το τιμόνι του δεν έχει τη σπορτίφ αίσθηση που μπορεί να βρει κανείς σε άλλα μικρά SUV που περιλαμβάνουν και προφίλ οδήγησης, παρόλα αυτά προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση και βάρος. Τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά, με προοδευτική αίσθηση, ενώ κατά το άφημα του πεντάλ του γκαζιού είναι παρούσα μια ελαφριά επιβράδυνση, λόγω της ανάκτησης ενέργειας του ήπιου υβριδικού συστήματος.
Πρακτικό και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Το Suzuki Vitara με μήκος 4.185 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.600 χλστ. και μεταξόνιο 2.500 χλστ. είναι από τα πιο «μαζεμένα» σε διαστάσεις μικρά SUV. Εντούτοις στο εσωτερικό του θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα επιβάτες με ύψος γύρω στα 1,8 μ., χάρη και στο πιο ψηλά τοποθετημένο πίσω κάθισμα. Επίσης, ο αρκετός αέρας για τα κεφάλια και οι πολλές γυάλινες επιβάτες κάνουν τη διαμονή πιο ευχάριστη. Το πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα και τα 362 λίτρα χωρητικότητας εξυπηρετεί, ενώ με πεσμένα τα πίσω καθίσματα επεκτείνεται έως τα 1.119 λίτρα. Από πλευράς κατασκευής, το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό αναβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα, ωστόσο τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη όψη και υφή. Θήκες για μικροαντικείμενα, μικρά μπουκάλια και ποτήρια υπάρχουν αρκετές για τους εμπρός επιβάτες.














































