Πάνω από το 50% των καινούργιων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα προέρχονται από τις κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV, με πολλά εξ αυτών υβριδικά. Το θέμα είναι ότι αυτά τα χαρακτηριστικά, συνήθως ανεβάζουν την τιμή. Η λέξη-κλειδί είναι ακριβώς αυτή: συνήθως. Υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις, που «παντρεύουν» εξηλεκτρισμό και SUV σε πολύ ελκυστικά πακέτα. Ένα μόνο, όμως, καταφέρνει να βάλει στην εξίσωση και θέσεις για έως 7 επιβάτες.

Μιλάμε, φυσικά, για το νέο Opel Frontera. To μοναδικό SUV κάτω από τα 4,4 μέτρα (4.385 χλστ. μήκος), που καταφέρνει να συνδυάσει υβριδικό μοτέρ, πλούσιο εξοπλισμό και 7θέσια διάταξη, για λιγότερο από 23.000 ευρώ. Το βασικό 1.2 Turbo Hybrid 110 hp eDCT6 Edition ξεκινά μόλις από τις 22.900 ευρώ, τιμή που είναι η χαμηλότερη για νέο SUV αυτών των διαστάσεων και χώρων, συν του ότι μπορεί να κινείται 100% ηλεκτρικά και περιλαμβάνει στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων. Πολύ προσιτό παραμένει και με τον πιο ισχυρό υβριδικό κινητήρα των 145 ίππων (από 23.900 ευρώ), καθώς και στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Edition Plus, αφού και πάλι δεν ξεπερνά το «όριο» των 25.000 ευρώ. Συγκεκριμένα το 110 hp εκκινεί από 24.200 ευρώ και το 145 hp από 24.900 ευρώ.
Ένας ακόμα βασικός τομέας που συγκαταλέγεται στα προσόντα του νέου Frontera, είναι η ευρυχωρία. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται αρχοντικά, ενώ το ίδιο άνετα βολεύονται και όσοι κάτσουν στο πίσω κάθισμα. Εκεί ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός και για τους πιο ψηλούς, ενώ το αυξημένο ωφέλιμο πλάτος διευκολύνει τη μεταφορά τριών ατόμων. Σχεδιαστές και μηχανικοί εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τις εξωτερικές διαστάσεις (4.385 χλστ. μήκος, 1.635 χλστ. ύψος, 1.795 χλστ. πλάτος και 2.670 χλστ. μεταξόνιο), αφού σε χώρους κοντράρεται άνετα με C-SUV. Αντίστοιχα ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων, το οποίο φτάνει έως τα 1.600 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα και έως την οροφή. Τεράστιο και ασυναγώνιστο ατού, η διαθεσιμότητα και σε 7θέσια διάταξη στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GS. Την πρακτικότητα ενισχύουν με τη σειρά τους οι πολλές θήκες, ενώ οι διπλές οθόνες των 10 ιντσών αναβαθμίζουν την τεχνολογική απόχρωση της καμπίνας. Τέλος, από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, ενώ το διάκοσμο αναβαθμίσουν τα ασημί διακοσμητικά και το σπορτίφ τριάκτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος.

Ο υποψήφιος αγοραστής, μπορεί να επιλέξει μεταξύ δυο εκδόσεων κινητήρα, αμφότερες εξαιρετικές σε χαρακτηριστικά και πρακτική εφαρμογή. Κοινό τους γνώρισμα αποτελεί το ηλεκτρομοτέρ των 28 ίππων και 55 Nm που είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων eDCT6 και ο 1.2 λτ. turbo κινητήρας κύκλου Miller. Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής και στη δεύτερη φτάνει τους 136 ίππους και 230 Nm. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,0/9,0 δλ. αντίστοιχα, ενώ η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι ίδιες σύμφωνα με τον κατασκευαστή, στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. και 118 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Σε κάθε περίπτωση το Frontera Hybrid κινείται με 100% ηλεκτρική ισχύ σε χαμηλές ταχύτητες, κατά τους ελιγμούς ή την επιβράδυνση, με το ρεύμα που παρέχει η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και την ωφέλιμη χωρητικότητα των 0,432kWh (ονομαστική 0,890 kWh). Στα συν και η πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, αφού παρά το αυξημένο του «μπόι» (1.6 μ. ύψος) και τα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος, κρατάει στις στροφές, ακόμα και σε ρυθμούς που αρχίζουν να «τσιρίζουν» τα λάστιχα.





























































