«Άντε γεια» η τιμή του Renault Arkana

Για την απόκτηση ενός καινούργιου μικρομεσαίου SUV και μάλιστα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με τύπου κουπέ αμάξωμα, κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας 140 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, θα πρέπει να υπολογίζει κανείς γύρω στις 32.000 ευρώ τουλάχιστον. Εκτός κι αν πρόκειται για τη μοναδική εξαίρεση στον κανόνα, το Renault Arkana 1.33 λτ. 140 EDC MHEV, το οποίο προσφέρεται στην απίστευτα χαμηλή τιμή των 26.900 ευρώ.

Το Arkana μετά την τελευταία ανανέωση που δέχτηκε απέκτησε ακόμα πιο πολύ ενδιαφέρον ως προς τον εξωτερικό του σχεδιασμό. Ξεχωριστά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν η νέα μαύρη γυαλιστερή μάσκα με μοτίβο που παραπέμπει στο σήμα της Renault, τα διάφανα πίσω φανάρια και η αεροτομή που σχηματίζεται στο τελείωμα του πίσω άκρου. Με μήκος 4.568 χλστ. είναι από τα μακρύτερα C-SUV, ενώ με πλάτος 1.821 χλστ., ύψος 1.567 χλστ. και με το μακρύ μεταξόνιο των 2.720 χλστ. είναι αρκετά πληθωρικό συνολικά. Διαστάσεις οι οποίες έχουν εκμεταλλευτεί στο εσωτερικό για τη διαμόρφωση άνετων χώρων για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (513 λίτρα πορτ μπαγκάζ).

Έμφαση έχει δώσει η Renault και στην κατασκευή του εσωτερικού, με χρήση μαλακών υλικών σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών, σε συνδυασμό με προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή. Από την αρχική έκδοση evolution το Renault Arkana είναι παράλληλα πλήρως εξοπλισμένο διαθέτοντας  οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, Adaptive Cruise Control με Stop&Go, πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι ακόμα οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αισθητήρες φωτός & βροχής, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/60 R17.

Το Arkana των 26.680 ευρώ τροφοδοτείται με το αποδοτικό ήπια υβριδικό 12V, 4κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 1.333 κ.εκ., ισχύος 140 ίππων και 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC7, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές. Ο εν λόγω κινητήρας εμφανίζει ραφιναρισμένη λειτουργία, δυνατό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών και μόνο όταν φτάσει υψηλές στροφές θα ανεβάζει ντεσιμπέλ. Από πλευράς επιδόσεων, το μοτέρ αυτό επιταχύνει το Arkana στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και στο 80-120 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτή χρήση, ενώ με εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 83 ευρώ. Ένα ακόμα θετικό γνώρισμα του Renault Arkana αφορά την πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά, καθώς συνδυάζει με επιτυχία το κράτημα με την άνεση. Παρά το γεγονός ότι έχει αυξημένο όγκο συνολικά και αρκετή απόσταση από το έδαφος (200 χιλιοστά), το γαλλικό κουπέ C-SUV παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα στους αυτοκινητόδρομους και κάνει άνετα ταξίδια. Σε διαδρομές με στροφές ανταποκρίνεται στον οδηγό που θέλει να πιέσει περισσότερο, χωρίς να εμφανίζει ανεπιθύμητες «παρενέργειες», όπως έντονη υποστροφή ή τάσεις υποστροφής, ακόμα και με φουλ γκάζι.

Get it on Google Play Download on the App Store