Το ποσό των 20.000 ευρώ ήταν κάποτε «ταβάνι» για να αγοράσει κανείς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, αφού σε πολλές περιπτώσεις όχι μόνο έφτανε, αλλά και περίσσευε. Όμως τα δεδομένα έχουν αλλάξει σημαντικά, αφού πλέον σε αυτά τα χρήματα πωλούνται κυρίως supermini μοντέλα. Παρόλα αυτά υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις στον κανόνα, αφού ακόμα υπάρχουν κάποια λίγα SUV σε αυτά τα χρήματα. Μεταξύ αυτών επιλέξαμε ένα με κινητήρα που καίει και υγραέριο (Dacia Duster), ένα «μεγάλο» Β-SUV αμιγώς βενζίνης (MG ZS) και ένα πολύ δημοφιλές με πολύ αποδοτικό υβριδικό κινητήρα (Suzuki Vitara).
Dacia Duster
Το απόλυτο value for money μικρομεσαίο SUV είναι το νέο Dacia Duster, αφού στην αρχική του έκδοση με τον κινητήρα διπλού καυσίμου ECO-G 100 (βενζίνη/LPG), προσφέρεται από μόνο 19.950 ευρώ. Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης Essential διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ψηφιακό ραδιόφωνο και αισθητήρα φώτων. Το πλήρως αναβαθμισμένο νέο Duster ξεχωρίζει αμέσως και για το πιο δυναμικό παρουσιαστικό του εξωτερικά, όπως και για το μοντέρνο του εσωτερικό. Αυτό παρέχει άνεση χώρων για όλους τους επιβάτες, καθώς και μεγάλο πορτ μπαγκάζ 453 λίτρων.
Μεγάλο αβαντάζ του Duster είναι το γεγονός ότι ο 1.000άρης turbo κινητήρας χρησιμοποιεί και υγραέριο, το οποίο εξασφαλίζει μεγαλύτερη απόδοση και οικονομία από τη βενζίνη. Με το LPG αποδίδει 101 PS και 170 Nm (91 PS και 160 Nm με τη βενζίνη), ενώ με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG 0,855 ευρώ/λτ., τα 100 χλμ. στοιχίζουν 7 ευρώ. Σημαντικό και το γεγονός ότι διαθέτει 51 λτ. ρεζερβουάρ για το LPG και 50 λτ. για τη βενζίνη. Επίσης, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. και εκπέμπει 126 γρ./χλμ. Βελτιωμένο είναι και στο δρόμο, όπου πατάει καλύτερα, χωρίς όμως να χάσει την πολύ καλή άνεση από τις αναρτήσεις. Πρόσθετα ο πολύς αέρας από το έδαφος των 217 χλστ. δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί εύκολα σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.
MG ZS
Το μεγαλύτερο SUV που προσφέρεται στα λιγότερα λεφτά είναι MG ZS. Έγινε γρήγορα δημοφιλές και στην Ελλάδα, χάρη και στην άριστη σχέση τιμής – αξίας του. Διαθέτει ένα ελκυστικού σχεδιασμού αμάξωμα που τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV σε διαστάσεις (μήκος 4.323 χλστ., πλάτος 1.809 χλστ., ύψος 1.620 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.). Στην αρχική έκδοση Exclusive πωλείται από μόνο 18.950 ευρώ, όμως και στην επόμενη Luxury με πιο πολύ εξοπλισμό παραμένει πολύ προσιτό στις 20.500 ευρώ. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, πλοήγηση, επενδύσεις eco leather, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου. Παράλληλα ξεχωρίζει αμέσως και για την πολύ καλή ποιότητα στο εσωτερικό του, με χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και κόκκινες ραφές. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ άνετοι, όπως και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 448 λίτρων.
Το MG ZS είναι πολύ άνετο και στο δρόμο, καθώς οι αναρτήσεις του ισοπεδώνουν τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Χαρακτηριστικό που αν μη τι άλλο που εκτιμάται δεόντως, αφού οδηγός και φιλοξενούμενοι δεν ταλαιπωρούνται. Ωστόσο, δεν είναι «χαλαρές» σε ρύθμιση, αφού οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα στις στροφές είναι πολύ λογικές. Στα θετικά στοιχεία και το γεγονός ότι στον πίσω άξονα υπάρχουν δισκόφρενα για πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα. Όσον αφορά τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 VTi-Tech, αποδίδει 106 άλογα και 141 Nm, τα οποία εξασφαλίζουν επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και καλή ελαστικότητα σε ρυθμούς πόλη. Η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 9,1 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ. Τέλος, το MG ZS καλύπτεται με 7 χρόνια εγγύηση, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο του αυτοκινήτου.
Suzuki Vitara
H Suzuki λανσάρισε το ανανεωμένο Vitara με μικρές αλλαγές εξωτερικά, πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό και νέες τεχνολογίες. Παρόλα αυτά κράτησε χαμηλά τις τιμές του, αφού εκκινεί από μόνο 20.580 ευρώ στην έκδοση 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid GL. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, infotainment με οθόνη 9 ιντσών, υπηρεσία Suzuki Connect, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, 17άρες ζάντες αλουμινίου και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Το Vitara με το κόμπακτ αμάξωμα των 4.185 χλστ. μήκους, 1.775 χλστ. πλάτους, 1.600 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.500 χλστ. καλύπτει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων επιβατών με τις αποσκευές τους (πορτ μπαγκάζ 368 λίτρα). Επίσης, διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία στο εσωτερικό, την απρόσκοπτη ορατότητα και το μαλακό υλικό στο ταμπλό που το αναβαθμίζει σε ποιότητα.
Στα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα του Vitara είναι ο κινητήρας 1.4 Boosterjet 48V Hybrid, αφού είναι ο πιο αποδοτικός για αυτοκίνητο αυτής της τιμής ή και σε σύγκριση με λίγο πιο ακριβά αμάξια. Το εύρωστο τετρακύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο με την άριστη ελαστικότητα αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής, ενώ λαμβάνει έξτρα υποβοήθηση από την ηλεκτρογεννήτρια των 17 ίππων και 50 Nm. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και φτάνει τα 195 χλμ./ώρα τελικής, με μεικτή πραγματική κατανάλωση 7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. Στο δρόμο το Vitara είναι άνετο, σταθερό και ευχάριστο, ενώ με απόσταση από το έδαφος 175 χλστ. μπορεί να κινηθεί εύκολα και σε χωματόδρομους.