Τα θερμικά μοτέρ κάνουν αργά και επιφυλακτικά, αλλά σταθερά, την αντεπίθεσή τους. Μόνο και μόνο η παράταση που πήραν στην Ευρώπη μέσω των e-fuels, συνιστά τεράστια νίκη για τους αγαπημένους μας εμβολοφόρους (και Wankel). Και δεν είναι η τελευταία, αν κρίνουμε από τα λεγόμενα του προέδρου της Renault.
O Jean-Dominique Senard μίλησε στη La Tribune, στα πλαίσια του διεθνούς οικονομικό φόρουμ στο Νταβός. Ο επικεφαλής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ρωτήθηκε τόσο για την ηλεκτροκίνηση, όσο την ενδεχόμενη μακροημέρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά και τις τιμές των εναλλακτικών καυσίμων. Ο Γάλλος απάντησε σε όλα, και μάλιστα δίχως να κρυφτεί. Σημαντικότερα, τα λεγόμενά του σκορπίζουν αισιοδοξία στους θιασώτες των ΜΕΚ: « Είναι αναπόφευκτο. Βαδίζουμε προς το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Renault θα είναι αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030, ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Αυτό που επίσης ξέρουμε είναι ότι τα θερμικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα πολύ μέλλον και ζήτηση. Τουλάχιστον για 70 χρόνια ακόμα, υπολογίζουμε».
Προφανώς ο τρόπος για να παραμείνει ανοιχτή η θερμική οδός, είναι τα εναλλακτικά καύσιμα. Εξίσου προφανές, όμως, είναι και ότι τεράστιο ρόλο στην επιτυχία αυτής της φιλοσοφίας, θα παίξει το κόστος. Αν είναι να γεμίζεις e-fuel με την τιμή στα 3 ευρώ/λίτρο, δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε. Ο Senard πάντως πιστεύει ότι τα εναλλακτικά καύσιμα μπορούν να πέσουν σε επίπεδα ακόμα και κάτω της παραδοσιακής αμόλυβδης: «Τεχνολογικά, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι έρχεται πρόοδος» Το ερώτημα είναι σε τι τιμή; Η νίκη θα είναι να μπορέσουμε να μειώσουμε το κόστος των e-fuels σε 1-1,5 ευρώ το λίτρο. Οι ειδικοί δηλώνουν πως είναι πέρα για πέρα εφικτό – και μάλιστα νωρίτερα από ό,τι περιμένουμε. Σε 4, 5, το πολύ 6 χρόνια, θα το έχουμε καταφέρει». Άρα, βάσει των λεγομένων του αφεντικού της Renault, το πολύ μέχρι το 2029 θα μπορούμε να γεμίζουμε μάξιμουμ με 1,5 ευρώ/λίτρο e-fuel, τη στιγμή που η μέση τιμή της αμόλυβδης πανευρωπαϊκά είναι κοντά στο 1,7 ευρώ/λίτρο (1.882 ευρώ/λίτρο μέση τιμή στην Ελλαδάρα μας, βάσει Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων και ημερομηνία χθεσινή).