To Lada Niva βρίσκεται κοντά μας ανελλιπώς από το 1977. Σαράντα έξι χρόνια πορείας μετράει ο αειθαλής Ρώσος, μην έχοντας αποσυρθεί ποτέ από τη γραμμή παραγωγής στο Τολιάτι. Καινούργια (ή σχετικά καινούργια) Niva έχουν κυκλοφορήσει, το ένα φόρεσε τα σήματα της Chevrolet και το άλλο (που επί της ουσίας το ίδιο αυτοκίνητο είναι) παρουσιάστηκε πριν 3 χρόνια, ωστόσο η κλασική φιγούρα με το τετραγωνισμένο αμάξωμα και τα κυκλικά εμπρός φανάρια δεν έχει σταματήσει ποτέ να παράγεται. Κι ούτε πρόκειται, τουλάχιστον μέχρι το 2027.
Ο γενικός διευθυντής της AvtoVAZ, Maxim Sokolov, μίλησε για το μέλλον του εμβληματικού μοντέλου της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο μοιάζει υπέρλαμπρο. Ο Sokolov καθησύχασε όσους έχουν αμφιβολίες για τη συνέχιση της παραγωγής ενός τόσο παραδοσιακού (μην πούμε «παλιού») αυτοκινήτου στη σύγχρονη εποχή, διαβεβαιώνοντας πως το Niva θα γιορτάσει σίγουρα τα 50α του γενέθλια στην ενεργό δράση: «Έχω Niva εδώ και 25 χρόνια και σας λέω με σιγουριά, πως θα παράγεται κανονικά όταν θα γιορτάζουμε τα 50 χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση. Το Niva θα εκσυγχρονιστεί, θα αποκτήσει πιο δυνατούς και καθαρούς κινητήρες, αλλά θα παραμείνει όπως το αγαπάμε δεκαετίες τώρα για τουλάχιστον 4-5 χρόνια ακόμα».
Πράγματι, το Niva παρουσιάστηκε πριν 10 μέρες στην Sport έκδοση του με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων, ενώ από κάτω συναντάμε έναν 16βάλβιδο 1.6 λίτρων και απόδοση 106 ίππων. Ο ιστορικός 1.7 των 83 ίππων συνεχίζει κανονικά, στη βάση της γκάμας, αλλά πλέον οι αγοραστές απολαμβάνουν την ευρύτερη γκάμα στα 46 χρόνια καριέρας του Niva. Συν το Niva Travel, που προσφέρει πιο SUV εμφάνιση και περισσότερες ανέσεις. Ούτως ή άλλως, και τα δυο Niva (Legend – Travel) αποφέρουν κέρδη στην AvtoVAZ, οπότε δεν υπάρχει κάποιος λόγος να τα ενοχλήσουν οι Ρώσοι. Η μητρική της Lada εξάλλου έχει άλλες έγνοιες αυτή την περίοδο, όπως την ολοκλήρωση της εξέλιξης μιας ολοκαίνουργιας πλατφόρμας, που «σέρνεται» από το 2019 και έχει αντλήσει έως τώρα πάνω από 1 δις ρούβλια σε κονδύλια (ούτε 10 εκατ. ευρώ, λόγω της κατρακύλας του ρουβλίου έναντι του ευρώ). Πάτωμα που θα βασίσει όλη την επόμενη γενιά Lada (Granta, Vesta, Largus κλπ).