Είναι γεγονός πως από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του το μακρινό 1977, το Lada Niva δεν έχει αλλάξει γενιά. Δέχεται μόνο τις απαραίτητες αναβαθμίσεις που του επιτρέπουν να διατηρεί την τιμή του χαμηλά, ενώ παραμένει ένα αυτοκίνητο με ανεξάντλητες εκτός δρόμου δυνατότητες. Η Lada συμπληρώνει φέτος 46 χρόνια ζωής και ετοιμάζεται να προσφέρει την κορυφαία έκδοση στην ιστορία του, προσθέτοντας στο λογότυπο την ένδειξη «Sport».
Εξωτερικά, η πιο γρήγορη εκδοχή του σκληροτράχηλου Off-Roader διατηρεί την ίδια φιλοσοφία με όλα τα προηγούμενα μοντέλα. Οι αλλαγές εντοπίζονται στην προσθήκη προβολέων ομίχλης τεχνολογίας LED, στα πλευρικά σκαλοπάτια, στις προεκτάσεις των θόλων των τροχών, και στην τοποθέτηση αναπνευστήρα. Αμιγώς χωμάτινα είναι τα ελαστικά Cordiant Off-Road 205/70 R16. Μειονέκτημα αποτελεί η αναγκαστική απουσία εφεδρικού τροχού, γιατί δεν χωράει στην κανονική του θέση κάτω από το εμπρός καπό στο χώρο του κινητήρα. Αντί αυτού θα υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού.
Στην καμπίνα, τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη πλευρική στήριξη, το τιμόνι ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική σχεδίαση, ενώ ο διακόπτης των φλας προέρχεται αυτούσιος από το Lada Granta. Μια όμορφη λεπτομέρεια αποτελούν οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, τον πίνακα οργάνων, το ντουλαπάκι του συνοδηγού, τον επιλογέα των ταχυτήτων και το χειρόφρενο. Οπότε θα υπάρχουν και τμήματα επενδυμένα με δέρμα.
Οι πλέον σημαντικές αναβαθμίσεις έρχονται στους κινητήρες. Για την ειδική αυτή έκδοση προσφέρονται 4 μηχανικά σύνολα. Φυσικά δεν μιλάμε για μοτέρ με turbo και άμεσο ψεκασμό που θα βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, αλλά για τους πιο ισχυρούς που χρησιμοποιούνται σε άλλα Lada. Στην κορυφή της γκάμας θα τοποθετείται ο 1.8 λτ. με τα 122 άλογα και αμέσως πιο κάτω ο 16βάλβιδος 1.6 λτ., απόδοσης 106 ίππων και 148 Nm ροπής. Ο 1.6 λτ. 8βάλβιδος με τα 90 άλογα και 142 Nm ροπής θα αποτελεί μια πιο προσιτή επιλογή, όπως επίσης και ο παλαίμαχος 1.700άρης των 83 ίππων και 129 Nm ροπής που συναντάμε στο απλό Niva. Όλες οι επιλογές θα είναι διαθέσιμες με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Πρόσθετα το Lada Niva Sport θα φέρει ενισχυμένες αναρτήσεις και φρένα.
Η μικρής κλίμακας παραγωγή του Lada Niva Sport σχεδιάζεται να ξεκινήσει το 2024 στις εγκαταστάσεις του τμήματος Lada Sport. Ορισμένες λύσεις που αναπτύχθηκαν για το Niva Sport θα μεταφερθούν επίσης στο πιο συμβατικό Lada Niva Legend.