Η Nissan είχε σταματήσει την παραγωγή στη Ρωσία το Μάρτιο, έπειτα από την εισβολή της πρώτης στην Ουκρανία, στα πλαίσια των διεθνών κυρώσεων. Σε αντίθεση με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όμως, δεν είχε ανακοινώσει την απόσυρσή της από την εκεί αγορά. Αντίθετα, οι εργασίες στη μονάδα της Αγίας Πετρούπολης ήταν προγραμματισμένο να ξαναρχίσουν το Σεπτέμβριο. Στα τέλη του προηγούμενου μήνα ανακοινώθηκε παράταση αναστολής μέχρι το τέλος του έτους, ωστόσο πλέον είναι επίσημο πως η ιαπωνική εταιρία αποχωρεί οριστικά από τη Ρωσία.
Οι εγκαταστάσεις της Nissan Manufacturing Russia LLC (NMGR) ανακοινώθηκε πως περνούν στην κατοχή του αυτοκινητικού κέντρου ερευνών NAMI, που μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνο για τη συναρμολόγηση του Aurus Senat. Η ίδια εταιρία, δηλαδή, που απέκτησε πριν από λίγους μήνες και την AvtoVAZ, από τη Renault (για 1 ρούβλι). Πέρα από τη μονάδα παραγωγής στην Αγία Πετρούπολη, η πώληση περιλαμβάνει και το Κέντρο Πωλήσεων & Μάρκετινγκ στη Μόσχα.
Η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων θα επισημοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες, με τους εργαζομένους να λαμβάνουν αποζημίωση ίση με 12 μήνες αμοιβής. Η συνολική ζημιά για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τώρα, τοποθετείται σε περίπου 100 δισεκατομμύρια γεν, που ισοδυναμούν σε 706.942.000 ευρώ! Αξίζει να αναφέρουμε πως στο συμβόλαιο υπάρχει ρήτρα επαναγοράς, με διάρκεια 6 έτη. Κάτι που σημαίνει πως αν οι Ιάπωνες αλλάξουν γνώμη, θα μπορούσαν να επιστρέψουν στη ρωσική αγορά μέχρι το τέλος του 2028.
Η Nissan ξεκίνησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα στο εργοστάσιο της Αγίας Πετρούπολης, το 2009. Οι υπάλληλοι που εργάζονταν εκεί ήταν υπεύθυνοι για τη συναρμολόγηση των X-Trail, Qashqai και Murano, με την καλύτερη χρονιά να είναι το 2018, όταν βγήκαν από τις πύλες του εργοστασίου 56.525 αυτοκίνητα. Μέχρι τις αρχές του 2019, δε, είχαν κατασκευαστεί πάνω από 350.000 μονάδες.