Η πολυτέλεια και οι λιμουζίνες αναμφίβολα τραβούν την προσοχή και είναι ποθητά, ωστόσο για να τα έχει κανείς θα πρέπει να υπάρχει και το ανάλογο budget. Εκτός και αν κοιτάξει προς τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, όπου μπορεί να βρει πληθωρικά μοντέλα με εξοπλισμό που αγγίζει την υπερβολή, σε τιμές αντίστοιχες με μικρών αυτοκινήτων. Η απόκτησή τους μπορεί να είναι πολύ προσιτή, αλλά τα πάγια έξοδα για καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια και συντήρηση, είναι αντιστρόφως ανάλογα των τιμών τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το VW Phaeton. Στη χώρα μας υπάρχουν ελάχιστα μεταχειρισμένα σε τιμές από 8.000 έως 12.500 ευρώ (δείτε εδώ), όμως αν κοιτάξει κανείς προς Γερμανία θα βρει δεκάδες επιλογές από την πρώην ναυαρχίδα της VW. Τα εγχώρια μεταχειρισμένα είναι μοντέλα του 2004 και 2005, με τους κινητήρες βενζίνης των 3.2 λτ. V6 ισχύος 245 ίππων, 4.2 λτ. V8 με 345 ίππους και τον πετρελαίου 5.0 λτ. V10 των 313 ίππων.
Πληροφοριακά, το τεκμήριο (10ετίας και άνω) για το μηχανικό σύνολο των 3.2 λτ. είναι 10.100 ευρώ, για το 4.2 λτ. είναι 16.100 ευρώ και για το 5.0 λτ. είναι 20.900 ευρώ. Τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 1.050 ευρώ και 1.260 ευρώ. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση που ανακοίνωνε η VW ήταν στα 11,4 λτ./100 χλμ. και 13,0 λτ./100 χλμ. για τα βενζίνης, καθώς και 11,4 λτ./100 χλμ. για το TDI. Βέβαια σε πραγματικές συνθήκες τα νούμερα είναι κατά πολύ υψηλότερα, ενώ στην πόλη εκτινάσσονται στα ύψη.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το Phaeton παρουσιάστηκε πριν από 20 χρόνια, το 2002 και ήταν το όνειρο του Ferdinand Piëch για μια ναυαρχίδα της VW. Ωστόσο η γερμανική φίρμα η οποία το κατασκεύαζε στο διάφανο γυάλινο κτήριο στη Δρέσδη, δεν κατάφερε να υλοποιήσει το στόχο της, που δεν ήταν άλλος από το να μπει «σφήνα» στην κυριαρχία των Mercedes και BMW. Έτσι, με τη λήξη της παραγωγής του το 2016 και ύστερα από 84.253 οχήματα, δεν υπήρξε διάδοχος. Παρόλο που ήταν έτοιμος, όπως αποκάλυψε πρόσφατα η Volkswagen, αλλά ποτέ δεν διατέθηκε και έμεινε για πάντα πρωτότυπο.
Πηγή φωτογραφιών: Car.gr