Το πρώτο μοντέλο της Toyota στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το Yaris Cross, βρίσκεται στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό και πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.470 ευρώ. Ποσό που αφορά την έκδοση Active, με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης.
Το 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 125 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,9 δλ., η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 133 γρ./χλμ. Νούμερα που αφορούν το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, με το θετικό σε αίσθηση λεβιέ στις αλλαγές των σχέσεων.
Ανάμεσα στα λίγα κουμπιά που υπάρχουν στο εσωτερικό του Yaris Cross και συγκεκριμένα πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων, είναι και αυτό που αναγράφει «iMT». Αποτελεί συντομογραφία του Intelligent Manual Transmission, και δεν έχει σχέση με το iMT της Hyundai. Σε αυτή την περίπτωση το iMT πρόκειται για μια παγκόσμια καινοτομία ενός υβριδικού κινητήρα 48V με μετάδοση «clutch-by-wire», στην οποία αντί για μηχανικό σύνδεσμο, ο συμπλέκτης του λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωματώνεται στο υβριδικό σύστημα των 48 Volt.
Στην Toyota, το iMT (υπάρχει και στο GR Yaris) ελέγχει με βέλτιστο τρόπο τις στροφές του κινητήρα, για να ταιριάζουν με τη λειτουργία του πεντάλ του συμπλέκτη και του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων από τον οδηγό, βοηθώντας τον να αλλάζει ταχύτητες πιο ομαλά. Επιπλέον, όταν λειτουργεί το πεντάλ του συμπλέκτη, το iMT βοηθά να μειωθεί ο παλμός από την αλλαγή της ταχύτητας, επιτρέποντας πιο ήπιες ενέργειες αλλαγής ταχυτήτων, κατά την οδήγηση σε δρόμο με στροφές ή σε κλίση. Με το πάτημα του διακόπτη ενεργοποιείται μια πράσινη λυχνία στον πίνακα οργάνων, ενώ ακυρώνεται ξανά με το πάτημά του. Το iMT κιβώτιο ταχυτήτων της Toyota παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018, ζυγίζει 40 κιλά (7 κιλά λιγότερα από το παλαιότερο) και είναι φτιαγμένο για μέγιστη ροπή έως 280 Nm.