H Jeep παρουσίασε την 5η γενιά Grand Cherokee, που αποτελεί την πιο τεχνολογικά προηγμένη και πολυτελή εκτέλεση του θρυλικού SUV.
Όπως κάθε Grand Cherokee έτσι κι η 5η του γενιά, εξακολουθεί να μας κεντρίζει το ενδιαφέρον, έχοντας ένα επιβλητικό παρουσιαστικό, το οποίο συνδυάζεται παράλληλα και με ένα πιο αεροδυναμικό προφίλ. Η κλασική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες παραμένει ως σήμα κατατεθέν της μάρκας, με το μυώδες παρουσιαστικό να ενισχύεται από τα φαρδύτερα μετατρόχια (είναι αυξημένα κατά 36χλστ. συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο). Η αλλαγή αυτή σύμφωνα με την Jeep βελτιώνει το πάτημα του αυτοκινήτου σε ασφάλτινες διαδρομές, συνδυαστικά με τους μεγαλύτερους τροχούς διαμέτρου 21 ιντσών, οι οποίοι ταιριάζουν απόλυτα με τo χαρακτηριστικό τετράγωνο περίγραμμα των φτερών. Το νέο Grand Cherokee «πατάει» σε νέο πλαίσιο, με το μήκος του να αγγίζει τα 4,91μ. και το μεταξόνιο τα 2,96μ., εξασφαλίζοντας έτσι άνετους χώρους επιβατών!
Η καμπίνα είναι φρέσκια και κατασκευασμένη από πολυτελή και ποιοτικά υλικά, ενσωματώνοντας υψηλή τεχνολογία. Στο σύνολο ο οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν τρεις οθόνες (ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη για το infotainment, αλλά και μια οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό) που στο σύνολο τους ξεπερνούν τις 30,5 ίντσες. Πιο συγκεκριμένα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών, ενώ αντίστοιχης διάστασης είναι και το head up display. Το infotainment Uconnect 5 με οθόνη 10,25 ιντσών, προσφέρει αυξημένη συνδεσιμότητα, με ασύρματη λειτουργία mirroring και συμβατότητα με δίκτυα 5G, ενώ έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης ασύρματης φόρτισης δύο κινητών τηλεφώνων, ενώ υπάρχει κι ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας στα πίσω καθίσματα που διατίθεται με Amazon Fire TV. Για τη μέγιστη άνεση τα καθίσματα ρυθμίζονται πλήρως, διαθέτουν λειτουργία μασάζ, αλλά και κλιματισμό (ψύξη/θέρμανση).
Στο μέτωπο των κινητήρων, τα μεγάλα νέα αφορούν το plug-in 4xe που βάζει το Grand Cherokee για πρώτη φορά σε υβριδικά μονοπάτια. Ένας 2λιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 270 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και 400 Nm στις 3.000 σ.α.λ. συνεργάζεται με δυο ηλεκτρικά μοτέρ και μια μπαταρία 17,3 kWh, παράγοντας συνολικά 375 άλογα στις 5.250 σ.α.λ. και 637 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Το Grand Cherokee 4xe μπορεί να διανύσει μέχρι 40 χλμ. μόνο με το ρεύμα και έως 708 χλμ. συνδυαστικά. Όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα είναι πλήρως μονωμένα και αδιάβροχα, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια του συστήματος ακόμα και στα 61 εκατοστά βάθους, που μπορεί να περάσει η έκδοση Trailhawk.
Τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας είναι διαθέσιμα (Hybrid, Electric, eSave), με κάθε ένα να δίνει προτεραιότητα στην υβριδική, την ηλεκτρική και την θερμική κίνηση του αυτοκινήτου αντίστοιχα. Ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο αναλαμβάνει τη μεταφορά της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μπορεί να δημιουργήσει ισχύ πέδησης έως 0,25 G κατά τη λειτουργία του.
Οι άλλοι δυο κινητήρες είναι οι εγνωσμένης αξίας 3.6 V6 Pentastar και 5.7 Hemi V8. O πρώτος αποδίδει 293 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 352 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ενώ ο V8 ανεβαίνει στα 357 άλογα στις 5.150 σ.α.λ. και 528 Nm ροπής στις 4.250 σ.α.λ.. Αμφότεροι ηγούνται της κατηγορίας σε δυνατότητα ρυμούλκησης, με τον V6 να μπορεί να τραβήξει μέχρι 2.812 κιλά και τον Hemi έως 3.265 κιλά. Όπως στο 4xe, έτσι και εδώ τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Για το 3.6 V6 συγκεκριμένα, οι Αμερικανοί αναφέρουν μέγιστη αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 804 χλμ.!
Τα συστήματα τετρακίνησης Quadra-Trac I, Quadra-Trac II και Quadra-Drive II (αναλόγως έκδοσης) φροντίζουν για το συνδυασμό εξαιρετικών εκτός δρόμου δυνατοτήτων και οικονομίας. Κάθε μορφή του συστήματος AWD απομονώνει τον εμπρός άξονα όταν δεν χρειάζεται, μειώνοντας τις τριβές και κατ’ επέκταση κατανάλωση/εκπομπές CO2. Σε συνέργεια με την προαιρετική αερανάρτηση, που μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος μέχρι τα 27,8 εκατοστά, το νέο Grand Cherokee (ιδίως το Trailhawk) καθίσταται παράλληλα ως το ικανότερο όλων των εποχών σε δυσμενείς συνθήκες!