Η Audi έχει κατασκευάσει μερικούς από τους ισχυρότερους και πιο εντυπωσιακούς ντίζελ κινητήρες όλων των εποχών. Το 12κύλινδρο εργοστάσιο παραγωγής δύναμης των 500 ίππων και 1.000 Nm, που φώλιαζε στο μηχανοστάσιο του προηγούμενου Q7, ακόμα σήμερα προκαλεί δέος.
Η κορυφαία έκδοση της 1ης γενιάς του γερμανικού SUV αποδίδει 500 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 1.000 Nm στις μόλις 1.750-3.250 σ.α.λ. Χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε τράκτορα και απορρέουν από τα διπλά τούρμπο του V12, χωρητικότητας 5.934 κ.εκ. Παρά τα 2.700 κιλά του βάρους, με τόση ισχύ το γκάζι δεν λείπει ποτέ. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 5,5 δλ. και η τελική ταχύτητα, κατά τα γερμανικά ειωθότα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Το τελευταίο βέβαια, είναι λίγο «φλου».
Κανένα γερμανικό αυτοκίνητο δεν σταματά ακριβώς στα 250 χλμ./ώρα, με τις εταιρίες να αφήνουν από λίγη έως αρκετή «λάσκα» στους ηλεκτρονικούς φύλακες. Στο video του AutoTopNL θα δούμε το θηριώδες SUV να φτάνει αρκετά πάνω από την επίσημη τελική του, ακουμπώντας τα 280 χλμ./ώρα! Μέχρι τα 277 χλμ./ώρα έφτασε το κοντέρ και έδειχνε να έχει όρεξη για παραπάνω (262 χλμ./ώρα βάσει GPS). Φυσικά, η περιγραφή δεν διευκρινίζει αν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει ακόμα τον περιοριστή στη θέση του. Γιατί όσο εύκολα μπαίνουν οι κόφτες εργοστασιακά, τόσο άνετα αφαιρούνται aftermarket. Πριν την τελική, θα παρακολουθήσουμε το σχεδόν 3 τόνων Audi να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα ταχύτερα από την εργοστασιακή μέτρηση, να ολοκληρώνει το 100-200 χλμ./ώρα σε 14,5 δλ. και το 200-250 χλμ./ώρα σε 22,2 δλ.