Στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πάντοτε υπάρχουν ευκαιρίες, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που με λίγα χρήματα μπορούν να αποκτήσουν ένα καλό αυτοκίνητο για να καλύψουν τις όποιες μεταφορικές τους ανάγκες. Βέβαια, χρειάζεται καλό ψάξιμο και με τη βοήθεια ενός ειδικού για να κάνει τον απαραίτητο έλεγχο στο αμάξωμα και στα μηχανικά μέρη. Με το χαμηλό ποσό των 3.000 ευρώ για παράδειγμα, διατίθενται πολλά μοντέλα, μεταξύ των οποίων τα περισσότερα είναι πόλης και με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2006 έως 2008 (κατά μέσο όρο). Ας δούμε λοιπόν παρακάτω, ποια μοντέλα πωλούνται πάνω – κάτω σε αυτά τα λεφτά.
Citroen C1
Το πρώτης γενιάς Citroen C1, το οποίο είχε εξελιχθεί από κοινού με τα Peugeot 107 και Toyota Aygo, παραμένει ένα νεανικό και πολύ οικονομικό αυτοκίνητο πόλης. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι λιτή και τονίζεται από τις «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος και τα μέτρια σε ποιότητα πλαστικά. Επίσης, δεν λείπουν και κάποια ατοπήματα στην εργονομία, ενώ οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι οριακά επαρκείς, όπως και το πολύ μικρό πορτ μπαγκάζ των 139 λίτρων. Το μίνι γαλλικό αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευέλικτο στο δρόμο, όπου «πατάει» σταθερά ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Σύμμαχος του οδηγού είναι ο σπιρτόζικος αλλά με τραχιά λειτουργία κινητήρας, με τη χαμηλή κατανάλωση.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 2 αερόσακοι, ρυθμιζόμενο τιμόνι, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 997 κ.εκ., Ισχύς: 68 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 93 Nm/3.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,7 δλ., Κατανάλωση: 4,6 λτ./100 χλμ.
+ Οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, ζωντάνια κινητήρα, ευελιξία
– Ποιότητα, τραχύτητα κινητήρα, χώρος αποσκευών, εργονομικά λάθη
Fiat Panda 1.2
Μία καλή αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πόλης με λίγα χρήματα είναι το δεύτερης γενιάς Fiat Panda, το οποίο είναι πολύ πρακτικό και οικονομικό στην χρήση. Στο νεανικό του εσωτερικό με την προσεγμένη -για την κατηγορία- ποιότητα προσφέρει πολύ καλή εργονομία και είναι σε θέση να φιλοξενήσει με σχετική άνεση μέχρι 4 ενήλικα άτομα. Ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 206 λίτρων. Στο δρόμο το Panda κερδίζει τον οδηγό με την άριστη ευελιξία του και την άνεση που εξασφαλίζει η μαλακή του ανάρτηση. Επιπλέον το αξιόπιστο 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,2 λτ. με τους 60 ίππους παρουσιάζει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 2 αερόσακοι, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηλ. παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα και air condition.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.242 κ.εκ., Ισχύς: 60 PS/5.000 σ.α.λ., Ροπή: 102 Nm/2.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,0 δλ., Κατανάλωση: 5,6 λτ./100 χλμ.
+ Οδική συμπεριφορά, άνεση, πρακτικότητα, ευελιξία, καλοί χώροι, θέση επιλογέα ταχυτήτων
– Απόδοση κινητήρα, μικροί εξωτερικοί καθρέφτες
Ford Fiesta 1.25
Αρκετά είναι τα 5ης γενιάς Ford Fiesta που πωλούνται σε χαμηλές τιμές στα μεταχειρισμένα και ειδικά με τον 1.25 λτ., αποτελώντας μια τίμια αγορά. Σχεδιαστικά εμφανίζεται συντηρητικό, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του, όπου το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό το αναβαθμίζει ποιοτικά. Οι χώροι που προσφέρει το Fiesta για τέσσερις ενήλικους φιλοξενούμενους είναι ικανοποιητικοί, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 284 λίτρων (261 λτ. το 3θυρο). Στα συν του Fiesta ανήκει η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του. O βασικός κινητήρας των 75 ίππων κινεί σε αξιοπρεπείς ρυθμούς το αυτοκίνητο, ωστόσο αρνητικό του γνώρισμα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος που παράγει στις πιο υψηλές ταχύτητες.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 2 αερόσακοι, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα και air condition.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.242 κ.εκ., Ισχύς: 75 PS/5.200 σ.α.λ., Ροπή: 110 Nm/4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,2 δλ., Κατανάλωση: 6,2 λτ./100 χλμ.
+ Οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού, χώροι, ποιότητα μαλακού πλαστικού στο ταμπλό
– Θόρυβος κινητήρα, άνεση καθισμάτων
Hyundai Getz 1.1
Το Getz παραμένει μία από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις στην αγορά των μεταχειρισμένων, καθώς έχει αποδειχτεί αξιόπιστο και παρουσιάζει χαμηλά έξοδα συντήρησης και χρήσης. Στο εσωτερικό του με τα σκληρά αλλά στιβαρής συναρμογής πλαστικά, η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ οι χώροι του είναι άνετοι για 4 επιβάτες, με 254 λτ. για τις αποσκευές. Στο δρόμο εκτιμάται αμέσως η ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση, όπως και η καλή άνεση από τη μαλακή ανάρτηση. Απόρροια αυτής είναι οι αισθητές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και οι αναπηδήσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Ο βασικός κινητήρας των 1.1 λίτρων έχει την απαραίτητη ζωντάνια στους αστικούς ρυθμούς αλλά από σε πιο υψηλές στροφές δεν έχει δύναμη.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 1 αερόσακος, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι, 2 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέπτες κεντρικό κλείδωμα, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.086 κ.εκ., Ισχύς: 66 PS/5.200 σ.α.λ., Ροπή: 99 Nm/3.200 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,6 δλ., Κατανάλωση: 5,5 λτ./100 χλμ.
+ Αξιοπιστία, χώροι επιβατών, εργονομία, άνεση ανάρτησης, ευκολία στους χειρισμούς
– Επιδόσεις, ασάφεια τιμονιού, θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, εξοπλισμός ασφαλείας
Nissan Micra 1.2
Το τρίτης γενιάς Nissan Micra μπορεί να μετρά δύο σχεδόν δεκαετίες από τότε που έκανε την εμφάνισή του, όμως παραμένει ξεχωριστό σχεδιαστικά με τις άφθονες καμπύλες του, εξωτερικά και στο εσωτερικό. Στην καμπίνα του Micra τα υλικά ικανοποιούν, όχι όμως στον ίδιο βαθμό και η συναρμολόγηση στο ταμπλό. Σε επίπεδο χώρων εμφανίζει μικρό πλάτος, ωστόσο το συρόμενο κάθισμα εξασφαλίζει αρκετό αέρα για τα γόνατα και αυξομειώνει το πορτμπαγκάζ από 237 έως 371 λτ. Στην οδήγηση το Micra κερδίζει τις εντυπώσεις με τη φιλικότητά του, καθώς και με τη ζωντάνια του (θορυβώδη) κινητήρα των 1.2 λτ. Η οδική του συμπεριφορά είναι ευχάριστη σε κάθε διαδρομή και παρουσιάζεται ελεγχόμενο ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 4 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, 2 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέφτες κεντρικό κλείδωμα, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.240 κ.εκ., Ισχύς: 80 PS/5.200 σ.α.λ., Ροπή: 110 Nm/3.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ.
+ Ευελιξία, επιδόσεις – απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά
– Χώροι πίσω επιβατών, θόρυβος κινητήρα, ατέλειες στην συναρμογή του ταμπλό
SEAT Ibiza 1.2
Η τρίτη γενιά του Ibiza με το χαρακτηριστικό ωοειδές σχήμα του αμαξώματός του, ήταν αρκετά δημοφιλής στην Ελλάδα, ενώ τώρα υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα στην αγορά. Με τον 1.200άρη κινητήρα πωλείται σε χαμηλές τιμές, συνοδευόμενο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία στον εξοπλισμό του. Στο εσωτερικό του μικρού SEAT η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, όπως και οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (267 λίτρα). Στο δρόμο, το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται είναι η στιβαρότητα του πλαισίου. Σε συνδυασμό με την κατάλληλη -για τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου- ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζονται ουδέτερες αντιδράσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ωστόσο το τιμόνι του μειονεκτεί σε αίσθηση. Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 1.2 λτ. ανεβάζει με ευκολία στροφές, αλλά η τραχύτητά του γίνεται αισθητή στο εσωτερικό.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 2 αερόσακοι, υποβοηθούμενο τιμόνι, 2 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.198 κ.εκ., Ισχύς: 70 PS/5.400 σ.α.λ., Ροπή: 112 Nm/3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,5 δλ., Κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ.
+ Οδική συμπεριφορά, σχεδίαση, χώροι, στιβαρότητα πλαισίου
– Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, απόδοση και θόρυβος κινητήρα
Skoda Fabia 1.2
H δεύτερης γενιάς Fabia με το μικρότερο κινητήρα των 1.2 λίτρων πωλείται σε πολύ ελκυστικές τιμές, αποτελώντας μια αξιόλογη αγορά. Πολύ καλές κριτικές αποσπά το εσωτερικό του σε επίπεδο ποιότητας και εργονομίας, όπως επίσης και στον τομέα των χώρων, αφού παραμένει ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα ένα από τα πιο άνετα μικρά αυτοκίνητα για τους επιβάτες και τις αποσκευές (300 λίτρα). Η Fabia αποπνέει ασφάλεια ανεξάρτητα την ταχύτητα και το είδος της διαδρομής, ενώ η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις. Ο 1.200άρις κινητήρας με τους 70 ίππους ανεβάζει με ευκολία στροφές και είναι πολύ οικονομικός σε κατανάλωση, αλλά δεν λείπει η τραχύτητα από τη λειτουργία του.
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 4 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, 2 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα και a/c.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.198 κ.εκ., Ισχύς: 70 PS/5.400 σ.α.λ., Ροπή: 112 Nm/3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,5 δλ., Κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ.
+ Ποιότητα, οδική συμπεριφορά, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, κατανάλωση
– Τραχύτητα κινητήρα, επιδόσεις, συντηρητική σχεδίαση