Πολλά είναι τα νέα μοντέλα που έχει αποκαλύψει η BMW ή βρίσκονται σε στάδιο εξέλιξης, τα οποία συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε. Συνολικά για την ώρα υπάρχουν επίσημα ή μη στοιχεία για 10 νέα μοντέλα διαφόρων κατηγοριών από τη μικρή υβριδική i3, μέχρι την «καυτή» νέα M3, τις πρακτικές Σειρά 1 GT και Σειρά 3 GT, τις νέες Σειρά 2 Coupe και Cabrio κ.α. που μπορείτε να δείτε πιο αναλυτικά παρακάτω.
BMW Σειρά 1 GT
H BMW παρουσίασε στην έκθεση Παρισιού του 2012 την Concept Active Tourer, η οποία αποτελεί τον προάγγελο της νέας Σειράς 1 GT. Εξωτερικά την σπορτίφ εικόνα του αμαξώματός του (μήκους 4,35 μ., πλάτους 1,83 μ., ύψους 1,56 μ. και με μεταξόνιο 2,67 μ.) τονίζουν η επιθετική του όψη, τα έντονα νεύρα, τα LED φωτιστικά και οι μεγάλοι τροχοί των 20 ιντσών. Στο εσωτερικό έμφαση αναμένεται να δοθεί στην πρακτικότητα και στους περισσότερους χώρους σε σχέση με την χάτσμπακ Σειρά 1, όπως έγινε και με την Σειρά 3 GT.
H Σειρά 1 GT θα εφοδιάζεται και με plug-in υβριδικό σύνολο που αποτελείται από ένα νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων TwinPower και έναν ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από ένα συσσωρευτή ιόντων λιθίου. Η συνολική ισχύς είναι μεγαλύτερη από 190 ίππους και η ροπή φτάνει 200 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 8 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Πρόσθετα θα μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για αποστάσεις έως 30 χιλιόμετρα, ενώ σε ρεαλιστικές συνθήκες η BMW ανακοινώνει (για την Concept Active Tourer) μέση κατανάλωση 2,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 κάτω από 60γρ./χλμ.
BMW M235i Coupe και Cabrio
Η νέα Σειρά 2 θα βασίζεται στην Σειρά 1 και θα αποτελεί την κουπέ και κάμπριο εκδοχή της, αλλά με αρκετές αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση όπως μπορείτε να δείτε από τις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες φωτογραφίες. Όσον αφορά στις εκδόσεις θα υπάρχουν οι εξής: 220i, 225i, 225i auto, M235i, M235i auto, M235i xDrive auto, 218d, 220d auto, 225d και 225d auto. Η νέα BMW Σειρά 2 θα κάνει ντεμπούτο στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ τα μηχανικά σύνολα δε θα διαφέρουν από των υπόλοιπων εκδόσεων, όπως ισχύει και για την κορυφαία M235i. Αυτή θα τροφοδοτείται με τον ίδιο 3λιτρο turbo 6κύλινδρο κινητήρα 320 ίππων της M135i, ο οποίος την επιταχύνει από τα 0-100 σε μόλις 5,1 δλ. στην έκδοση με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και σε 4,9 δλ. με το 8άρι αυτόματο.
BMW M3
Το κορυφαίο μεσαίο μοντέλο BMW M3 θα τροφοδοτείται με ένα 6κύλινδρο σε σειρά tri-turbo κινητήρα 3.3 λίτρων, του οποίου η ισχύς θα φτάνει τους 455 ίππους. Παράλληλα το εν λόγω μηχανικό σύνολο θα τροφοδοτεί και την κουπέ εκδοχή της BMW Σειρά 3, η οποία θα είναι η Μ4. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, στα σχέδια της BMW υπήρχε και η εκδοχή ενός V6 κινητήρα για τη νέα Μ3, ωστόσο τελικά προτιμήθηκε ο 6κύλινδρος σε σειρά, στον οποίο έχει δοθεί έμφαση και στην οικονομία καυσίμου (όσο βέβαια είναι δυνατό). Επίσης η κορυφαία μεσαία σεντάν BMW θα είναι ακόμα πιο ελαφριά, ισχυρότερη και πιο γρήγορη από την υπάρχουσα Μ3, η οποία τροφοδοτείται με ένα V8 μοτέρ 4.0 λτ. ισχύος 420 ίππων, με 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ.
BMW Σειρά 3 GT
Πολλές είναι οι διαφορές που χωρίζουν την σεντάν Σειρά 3 με την Σειρά 3 Gran Tourismo, η οποία –όπως αναφέρει η γερμανική φίρμα- συνδυάζει το δυναμισμό του σεντάν μοντέλου με την πρακτικότητα του στέισον βάγκον, ενώ δε λείπουν και τα στοιχεία από κουπέ αυτοκίνητα όπως είναι οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και η έντονη κλίση της οροφής και του πίσω παρ μπριζ, καθώς και ο υπερυψωμένος τρίτος όγκος.
Η Σειρά 3 Gran Tourismo έχει μεγαλύτερο μήκος από την σεντάν και Touring (έχουν τις ίδιες διαστάσεις) κατά 200 χλστ. (4.824 χλστ.), μακρύτερο μεταξόνιο κατά 110 χλστ. (2.920 χλστ.) και είναι ψηλότερη κατά 81 χλστ. (1.510 χλστ.). Γεγονός που έχει ωφελήσει τους διαθέσιμους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, ενώ παράλληλα τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ψηλότερα κατά 59 χλστ. για καλύτερη ορατότητα και περισσότερη άνεση. Λόγω του μακρύτερου μεταξονίου ο αέρας για τα πόδια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 70 χλστ., το πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα έχει χωρητικότητα 520 λίτρα (495 λτ. στην Touring και 480 λτ. η σεντάν) και τα καθίσματα διαιρούνται 40:20:40. Επιπλέον το εσωτερικό ξεχωρίζει για την υψηλή ποιότητα κατασκευής και ανάλογα την έκδοση προσφέρει περισσότερη πολυτέλεια ή πιο σπορ χαρακτήρα (Sport Line, Luxury Line, Modern Line ή προαιρετικά M Sport).
Σε επίπεδο κινητήρων υπάρχουν όλα τα TwinPower Turbo μηχανικά σύνολα ισχύος από 143 έως 306 ίππους, όπως είναι τα 3 μοτέρ βενζίνης των 2.0 λτ. ισχύος 184 και 245 ίππων και ο 6κύλινδρος των 3.0 λτ. ισχύος 306 ίππων και οι ντίζελ των 2.0 λίτρων απόδοσης143 και 184 ίππων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή προαιρετικά με το αυτόματο 8τάχυτο.
BMW Σειρά 4 Coupe και Cabrio
Η νέα Concept 4 Series Coupe, αν και είναι πρωτότυπο μοντέλο βρίσκεται ουσιαστικά στην τελική της μορφή. Σε σχέση με την σεντάν Σειρά 3 παρουσιάζει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως είναι η πλατύτερη μάσκα, τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τα LED, οι μυώδεις προφυλακτήρες, τα «ανάγλυφα» πίσω φωτιστικά σώματα, οι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά που μοιάζουν με ανάστροφο «7» και το έντονα χυτό και σφηνοειδές της προφίλ. Διαφορές υπάρχουν και στο εσωτερικό όσον αφορά στο διάκοσμο, ο οποίος είναι υπερπολυτελής. Τα μηχανικά σύνολα που θα την εφοδιάζουν θα προέρχονται από την Σειρά 3, ενώ αλλαγές δεν αναμένονται και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη. Σύντομα θα ανακοινωθούν περισσότερες επίσημες πληροφορίες από την BMW.
Όσον αφορά στην Σειρά 4 Cabrio θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά της Σειρά 4 Coupe με ουσιαστική διαφορά την «έλλειψη» οροφής, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα είναι hard top και όχι υφασμάτινη.
BMW i3
Το νέο μικρό υβριδικό μοντέλο i3 θα μοιάζει πολύ με το εικονιζόμενο i3 Concept Coupe, ενώ όπως ανακοίνωσε η BMW «το i3 θα προσφέρει «απόλυτη ηλεκτρική οδηγική αίσθηση». Μη επίσημες πληροφορίες κάνουν αναφορά ότι το BMW i3 παραγωγής θα εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 170 ίππων και 250 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα και αυτονομία έως 160 χιλιόμετρα. Παράλληλα θα υπάρχει και έκδοση εκτεταμένης αυτονομίας με 2κύλινδρο κινητήρα από μοτοσικλέτα που θα λειτουργεί ως γεννήτρια για την φόρτιση των μπαταριών και σε αυτή την περίπτωση η αυτονομία θα φτάνει τα 300 χιλιόμετρα.
BMW X5
Το μεγάλο SUV Χ5 θα διατηρεί τις βασικές σχεδιαστικές φόρμες του υπάρχοντος μοντέλου, ωστόσο παρουσιάζει πιο μοντέρνες γραμμές και πιο «ανάλαφρη» εμφάνιση. Πιο συγκεκριμένα εμπρός το ρύγχος της νέας Χ5 είναι πιο χαμηλό και τα φωτιστικά σώματα που εφάπτονται στη πιο στενόμακρη μάσκα παραπέμπουν στη νέα Σειρά 3 και την Σειρά 4 concept, στο πλάι η οροφή δείχνει σα να έχει χαμηλώσει και να έχει αποκτήσει πιο καμπύλη σχεδίαση, το μεταξόνιο ίσως έχει μακρύνει και πίσω θυμίζει την X3.
Στο εσωτερικό αναμενόμενα οι ανέσεις θα είναι μεγάλες, η ποιότητα κορυφαία και ο εξοπλισμός υπερπλήρης, ενώ η σχεδίαση θα ακολουθεί τα πρότυπα των νεότερων X3 και Σειρά 3. Σε επίπεδο κινητήρων οι πληροφορίες κάνουν αναφορά για ύπαρξη 4κύλινδρου ντίζελ και υβριδικού συνόλου με βενζινοκινητήρα (της X6 ActiveHybrid) μαζί με τα αναβαθμισμένα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα των 3.0 και 4.4 λίτρων.
BMW Z4 facelift και νέα έκδοση sDrive 18i
Η BMW «φρεσκάρισε» ελαφρώς την Z4 Roadster αισθητικά και πρόσθεσε στη γκάμα της μια νέα αρχική έκδοση την sDrive 18i, καθώς και νέο πακέτο εξοπλισμού. Εξωτερικά η ανανεωμένη 2θέσια BMW διακρίνεται από τα τρισδιάστατα φώτα LED, τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου των 17 και 18 ιντσών και τα νέα φλας στα εμπρός φτερά. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πλοήγησης του BMW ConnectedDrive, ενώ προστέθηκε και το πακέτο Hyper Orange, το οποίο μπορεί να παραγγελθεί σε τρία νέα χρώματα, τα Mineral Grey, Glacier Silver και Valencia Orange, όπως είναι το αυτοκίνητο στις φωτογραφίες.
Όσον αφορά στη νέα έκδοση sDrive 18i τροφοδοτείται με το 2λιτρο TwinPower Turbo κινητήρα με ισχύ μόνο 156 ίππων και 240 Nm ροπής και συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή προαιρετικά με 8τάχυτο αυτόματο. Παρά την χαμηλή της απόδοση (δεδομένου του 2λιτρου turbo μοτέρ), επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. (8,1 δλ. η αυτόματη), η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 221 χλμ./ώρα και η κατανάλωση περιορίζεται στα 6,8 λτ./100 χλμ.