Η ιδέα του πολύ κοντού σε μήκος αυτοκινήτου με 2 θέσεις, δηλαδή κάτι αντίστοιχο με το πρωτοπόρο και δημοφιλές smart fortwo είχε ήδη ξεκινήσει από το 1972, όταν η Mercedes έκανε τα πρώτα της σχέδια για την παραγωγή ενός τέτοιου οχήματος. Μετά από 9 χρόνια, το 1981, η γερμανική φίρμα παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο NAFA (Nahverkehrsfahrzeug που σημαίνει μεταφορές οχημάτων), το οποίο ήταν 2θέσιο, με μήκος 2,5 μέτρα, πλάτος και ύψος στα 1,5 μέτρα και βάρος μόνο 250 κιλά. Την τροφοδοσία του αναλάμβανε ένα 1.000άρι, 3κύλινδρο μοτέρ ισχύος 41 ίππων, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Παράλληλα, χάρη στην τετραδιεύθυνση, οι πίσω τροχοί μπορούσαν να στρίψουν σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς σε γωνία έως 15 μοιρών και έτσι οι ελιγμοί (κύκλος στροφής 5,7 μέτρα) γίνονταν… παιχνίδι. Ένα από τα μοναδικά του χαρακτηριστικά ήταν και οι συρόμενες πόρτες που πρόσφεραν ανεμπόδιστη είσοδο και έξοδο των επιβατών από το όχημα, αλλά και το τετραγωνισμένο του αμάξωμα με την πολύ ψηλή οροφή και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες για απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα.