Το ανανεωμένο Toyota Auris, εκτός από τις αισθητικές αναβαθμίσεις εκσυγχρονίζεται σημαντικά και σε κινητήρες, καθώς στην γκάμα του τοποθετείται για πρώτη φορά downsized turbo μηχανικό σύνολο βενζίνη και νέος ντίζελ. Πιο αναλυτικά, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2T των 1.197 κ.εκ. είναι 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, άμεσου ψεκασμού, με εξελιγμένο διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων Dual Variable Valve Timing-Intelligent Wide (VVT-iW). Η απόδοσή του φτάνει τους 116 ίππους και 185 Nm ροπής από τις 1.500 – 4.000 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το Auris 1.2T επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα, η κατανάλωση ανέρχεται στα 4,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 106 γρ./χλμ.
Νέος στην γκάμα των κινητήρων είναι και ο ντίζελ 1.6 D-4D, ο οποίος αντικαθιστά τον 2.0 D-4D. Ο νέος 1.600άρης ντίζελ αποδίδει 112 ίππους και 270 Nm ροπής στις 1.750-2.250 σ.α.λ., επιταχύνει το Auris στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα σε 10,9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Παράλληλα, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 104 γρ./χλμ. και η κατανάλωση στα 4,1 λτ./100 χλμ.
Βελτιωμένος είναι και ο 1.4 D-4D, ο οποίος εφοδιάζεται με νέο τούρμπο με υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, διαθέτει νέο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου, μεγαλύτερη αντλία τροφοδοσίας και υψηλότερες πιέσεις στα μπεκ. Η απόδοσή του παρέμεινε στους 90 ίππους, ωστόσο η ροπή των 205 Nm αποδίδεται σε 400 σ.α.λ. χαμηλότερα (1.400 έναντι 1800 σ.α.λ.), ενώ οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 10 γρ./χλμ., στα 89 γρ./χλμ. Το Auris 1.4 D-4D επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), Multidrive S, θα είναι διαθέσιμο τόσο με τον 1.2T κινητήρα όσο και με το ντίζελ 1.6 D-4D. Αυτό διαθέτει είτε πλήρως αυτόματη λειτουργία ή με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις στο Sport mode.
Βελτιωμένη είναι και η άνεση στο ανανεωμένο Toyota Auris, μέσω των αναβαθμίσεων στις αναρτήσεις και στο τιμόνι. Παράλληλα με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα εφοδιάζονται τα μοντέλα με τους κινητήρες 1.2Τ, 1.6 VVT-i, 1.6 D-4D και το υβριδικό, ενώ τα 1.33 VVT-i και 1.4 D-4D εφοδιάζονται με ημιάκαμπτο άξονα.