Τα ελαστικά έρχονται αντιμέτωπα καθημερινά με πάρα πολλές σκληρές δοκιμασίες, γι’ αυτό πρέπει ο οδηγός θα τους δίνει τη δέουσα προσοχή και να μην τα αφήνει στην τύχη τους. Ένας εβδομαδιαίος έλεγχος δεν είναι κακός, όχι μόνο οπτικός για τυχόν έντονες φθορές (π.χ. κομμένα κομμάτια από τη γόμα), αλλά και στις πιέσεις.
Η πλειοψηφία των ελαστικών που κυκλοφορούν στους δρόμους, έχει φουσκώσει με τον αέρα του περιβάλλοντος. Ωστόσο, υπάρχει και το άζωτο, το οποίο μπορεί να μην παρέχεται δωρεάν (περίπου 20 ευρώ κοστίζει η πλήρωση 4 ελαστικών), όμως είναι πολύ καλύτερο από τον απλό αέρα.
Η χρήση του αζώτου για το φούσκωμα των ελαστικών χρησιμοποιήθηκε αρχικά για τα αεροπλάνα και κατόπιν στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, στα στρατιωτικά οχήματα και στα βαρέα οχήματα. Πληροφοριακά, ο αέρας αποτελείται κατά 78% από άζωτο, 21% από οξυγόνο και 1% από διάφορα άλλα αέρια. Το 21% του οξυγόνου είναι αυτό που προκαλεί τα διάφορα προβλήματα, όπως είναι ευπάθεια στην υγρασία, μεταπτώσεις στη θερμοκρασία λειτουργίας και απώλεια πίεσης.
Η πλήρωση με άζωτο λύνει όλα αυτά τα προβλήματα, καθώς διατηρεί μια σταθερή θερμοκρασία, η διαρροή του από το ελαστικό γίνεται πολύ πιο αργά (λόγω μεγαλύτερων σωματιδίων που κινούνται πιο αργά από εκείνα του πεπιεσμένου αέρα), δεν σχηματίζει υδρατμούς και αποτρέπει την οξείδωση των μεταλλικών πλεγμάτων στο εσωτερικό του ελαστικού. Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν καλύτερη οδική συμπεριφορά χάρη στη βελτιωμένη πρόσφυση, βελτίωση της άνεσης από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών, έως και μικρή μείωση της κατανάλωσης (λόγω σταθερής πίεσης).
Το βασικά μειονεκτήματα του αζώτου για την πλήρωση των ελαστικών, είναι το κόστος και η διαθεσιμότητα. Πεπιεσμένος αέρας μπορεί να βρεθεί και στο πιο απομακρυσμένο πρατήριο υγρών καυσίμων, όμως άζωτο έχουν τα πιο εξειδικευμένα βουλκανιζατέρ. Στην περίπτωση που ένα ελαστικό με άζωτο χάσει μέρος της πίεσής του για τον οποιοδήποτε λόγο, τότε μπορεί να προστεθεί απλός αέρας. Όμως η ανάμειξη θα αραιώσει την καθαρότητα του αζώτου και θα μειώσει την αποτελεσματικότητά του. Μια δοκιμή γεμίσματος των ελαστικών με άζωτο, σίγουρα δεν βλάπτει, αφού τα πλεονεκτήματα που προσφέρει είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο: