Η Honda ανανεώνει για ακόμα μία φορά το Civic μέσω μιας περιορισμένης έκτασης σπορτίφ αισθητικής αναβάθμισης (ιδιαίτερα στην έκδοση Sport), ενώ παράλληλα το εξοπλίζει με νέα συστήματα άνεσης και ασφάλειας και το βελτιώνει σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Το ανανεωμένο Honda Civic MY15 κοστίζει από 16.640 ευρώ με απόσυρση (το 1.4 i-VTEC 100 PS), ενώ η ακριβότερη έκδοση Sport της δοκιμής που τροφοδοτείται αποκλειστικά με τον 1.6 λίτρων i-DTEC πετρελαιοκινητήρα κοστίζει 24.520 ευρώ με απόσυρση.
Ελκυστικό με έντονα σπορτίφ στοιχεία εμφάνισης
Σχεδιαστικά η ανανέωση του Honda Civic τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του, ειδικά στην έκδοση Sport η οποία άνετα θα μπορούσε αισθητικά να αποτελεί την κορυφαία έκδοση CivicType-R για όσους το θεωρούν κραυγαλέο. Το ανανεωμένο Civic σε αυτή την έκδοση μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά του και πρόκειται χωρίς αμφιβολία για ένα από τα πιο όμορφα και ενδιαφέρον αισθητικά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Τα στοιχεία της έκδοσης που αλλάζουν την εικόνα του Civic σε σχέσημε το προ ανανέωσης Civic είναι η επιπλέον πίσω αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος, οι 17άρες μαύρες ζάντες αλουμινίου, ο νέος εμπρός προφυλακτήρας που περιλαμβάνει πλέγμα στο κάτω μέρος του αεραγωγού, ενώ νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω με ιδιαίτερα σπορ σχεδιασμό.
Εξαιρετικό στο δρόμο με σπορτίφ πινελιές
Το ανανεωμένο Honda Civic φέρει κάποιες αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης και στην αεροδυναμική σε σχέση με το προηγούμενο με αποτέλεσμα να επιδεικνύει καλύτερη οδική συμπεριφορά και μεγαλύτερη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, νέο σε ρύθμιση είναι και το σύστημα διεύθυνσης που απέκτησε ακόμα πιο κοφτερή απόκριση. Στο δρόμο το νέο Civic 1.6 i-DTEC Sport εμπνέει στιβαρότητα, σιγουριά και ασφάλεια και πατάει πολύ καλά στο δρόμο ανεξαρτήτως διαδρομής, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματός του είναι μικρές. Η ποιότητα κύλισης είναι πάρα πολύ καλή, ενώ παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν περνούν στο εσωτερικό κραδασμοί αν και οι πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στους επιβάτες αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. H συμπεριφορά του στο όριο είναι ελαφρώς υποστροφική και με τις κατάλληλες ενέργειες μπορεί να γίνει και πιο παιχνιδιάρικη, όταν μπει στο παιχνίδι με πολύ ομαλό και προβλέψιμο τρόπο και το πίσω μέρος. Σε κάθε περίπτωση και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ενεργοποιημένο, το Civic θα κινηθεί ταχύτατα με ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης να σκιαγραφούν την συμπεριφορά του. Το ανανεωμένο Civic εξοπλίζεται στάνταρ και με το σύστημα City- Brake Active (CTBA) που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως 32 χλμ./ώρα, εάν ανιχνευτεί πιθανός κίνδυνος σύγκρουσης.
Ποιοτικά προσεγμένο, ευρύχωρο και αναβαθμισμένο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Honda Civic υπάρχουν νέες ταπετσαρίες καθισμάτων και ραφές στα προσκέφαλα, νέες επενδύσεις θυρών με χρωμιωμένες λαβές και πίνακα ελέγχου σε μαύρο μεταλλικό χρωματισμό. Η οικογένεια Civic 2015 σηματοδοτεί επίσης την πρεμιέρα του συστήματος ήχου & ενημέρωσης Honda Connect το οποίο προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με βασικές λειτουργίες όπως: AM/FM, DAB και Internet Radio, συνδεσιμότητα Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας. Το σύστημα τρέχει με λειτουργικό Android 4.0.4 και προσφέρει τις οικείες λειτουργίες αφής ενός smartphone σε οθόνη επτά ιντσών που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Σχεδιαστικά δεν χρειάστηκε να αλλάξει κάτι, αφού το εσωτερικό του Civic είναι από τα πιο μοντέρνα που συναντά κανείς σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Ποιοτικά, το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό του Civic είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες πλαστικό, ενώ το φινίρισμα και εφαρμογή σε όλες τις επιφάνειες βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του Civic είναι οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το μεγάλο και τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 407 λίτρων ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν τα πολύ πρακτικά πίσω καθίσματα Magic Seats, η βάση των οποίων μπορεί να ανασηκωθεί, διευκολύνοντας τη μεταφορά ψηλών αντικειμένων.
Οικονομικός και αποδοτικός ο 1.6 i-DTEC κινητήρας
Στα βασικά πλεονεκτήματα του Civic 1.6 i-DTEC είναι ο σύγχρονος κινητήρας πετρελαίου των 120 ίππων, ο οποίος διακρίνεται για τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του σε κάθε επίπεδο αποτελώντας έναν από τους καλύτερους ντίζελ στην κατηγορία. Από τις χαμηλές στροφές ο 1.6 i-DTEC παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα, ελαστικότητα και επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ (χάρη και στην άφθονη ροπή των 300 Nm). Ενοχλητικοί κραδασμοί δεν υπάρχουν και ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός μόνο στις υψηλές στροφές. Το δε 6άρι κιβώτιο αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, αφού οι διαδρομές του επιλογέα είναι κοντές, το κούμπωμά του είναι ακριβές και ο επιλογέας βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο, ακριβώς στην προέκταση του χεριού. Όσο για την κατανάλωση, σε ρεαλιστικούς ρυθμούς κυμαίνεται στα 5 λτ./100 χλμ. ενώ σε πιεσμένους δεν ξεπερνά εύκολα τα 6 λτ./100 χλμ.
(+) Εμφάνιση μέσα έξω, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση
(-): Τιμή, χώρος για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα, ορατότητα προς τα πίσω