Με το πρώτης γενιάς i30 που λανσαρίστηκε το 2007, η Hyundai έκανε ένα μεγάλο άλμα προόδου στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ και μπόρεσε να συγκριθεί χωρίς να «κοκκινίζει» με ισχυρά και best sellers μοντέλα της κατηγορίας, τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Ιαπωνία. Το δεύτερης γενιάς i30 ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά και βελτιώνεται σε όλους τους επιμέρους τομείς και ειδικά σε σχεδίαση, ενώ παράλληλα διατηρεί το πολύ καλό value for money.
To νέο i30 σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία και παράγεται στο εργοστάσιο Nošovice της Τσεχίας. Το πολύ μοντέρνο και ελκυστικό από κάθε πλευρά αμάξωμά του με μήκος 4,3 μ. είναι μακρύτερο κατά 20 χλστ. από το προγενέστερο μοντέλο και ακολουθεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία «fluidic sculpture» της Hyundai. Δυναμικό εμπρός μέρος, μυώδες πλαϊνό με έντονα νεύρα και τύπου κουπέ τελείωμα συνθέτουν ένα από τα πιο «καλοσμιλεμένα» χάτσμπακ αυτοκίνητα.
Την ανταγωνιστική του συνολικά εικόνα ενισχύουν περεταίρω και οι προσιτές τιμές σε συνδυασμό με τον πολύ καλό εξοπλισμό, διαμορφώνοντας μια πολύ καλή σχέση τιμής – αξίας. Η αρχική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1.4 λτ. κοστίζει όσο ένα μικρό αυτοκίνητο, δηλαδή από μόλις 12.890 ευρώ (με έκπτωση 2.000 ευρώ και απόσυρση), ενώ το ντίζελ 1.4 CRDi ξεκινά από τις 15.390 ευρώ, αποτελώντας μία από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας.
Μοντέρνο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και χώρους
Το νέο Hyundai i30 κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις εκείνου που θα εισέλθει στο εσωτερικό του τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και σε σχεδίαση και χώρους. Ποιοτικά, τα μαλακά πλαστικά που καλύπτουν το ταμπλό και το άνω μέρος των θυρών, τα επιμέρους σκληρά και η προσεγμένη συναρμογή μόνο θετικές κριτικές αποσπούν. Την αίσθηση ποιότητας ενισχύουν με την σειρά τους οι «soft touch» διακόπτες και το ήσυχο κλείσιμο των θυρών. Ο οδηγός κάθεται σωστά και πολύ καλύτερα από το προγενέστερο i30, αντικρίζει μια ευχάριστη συνολικά εικόνα από το ταμπλό και τον πίνακα οργάνων, ωστόσο θα χρειαστεί ένα διάστημα προσαρμογής σε επίπεδο εργονομίας λόγω των πολλών μπουτόν σε κεντρική κονσόλα και τιμόνι.
Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού ανήκουν και οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τα αναπαυτικά καθίσματα με την καλή στήριξη. Πίσω υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, το μεγάλο άνοιγμα των θυρών διευκολύνει την είσοδο και έξοδο και το χαμηλό κεντρικό τούνελ εξυπηρετεί τη μεταφορά ενός φιλοξενούμενου στη μέση του πίσω καθίσματος. Για τις αποσκευές υπάρχουν 378 λίτρα, δηλαδή 38 λίτρα περισσότερα από το πρώτο i30.
Άνετο και ασφαλές στην οδήγηση
Η ευκολία στους χειρισμούς, η άνεση και το αίσθημα της ασφάλειας εκτιμώνται αμέσως από τον οδηγό του νέου i30. Η ανάρτησή του με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι κατάλληλα ρυθμισμένη έτσι ώστε να διατηρεί μια σωστή αναλογία μεταξύ άνεσης και σταθερότητας σε κάθε διαδρομή. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων αμβλύνονται αποτελεσματικά και η προσεγμένη ηχομόνωση εξασφαλίζει χαμηλό θόρυβο κύλισης. Στις στροφές το i30 πατάει καλά, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και το ESP επεμβαίνει όταν το αυτοκίνητο αρχίσει και γλιστράει για τον οποιοδήποτε λόγο. Νέο στοιχείο αποτελεί το σύστημα διεύθυνσης με την λειτουργία FlexSteer, όπου μέσω του αντίστοιχου μπουτόν στο τιμόνι ο οδηγός επιλέγει τις ρυθμίσεις Comfort, Normal και Sport. Στην πράξη το τιμόνι του i30 είναι όσο πρέπει ελαφρύ στις μανούβρες και στους ελιγμούς, όμως από εκεί και πέρα η αίσθηση που προσφέρει είναι μέτρια. Στις ευθείες το τιμόνι σφίγγει αισθητά με τεχνητό τρόπο και στις στροφές ενώ έχει καλή αμεσότητα του λείπει η πληροφόρηση ανεξαρτήτως επιλογής του FlexSteer.
Επαρκής, πολιτισμένος και οικονομικός ο 1.4 ντίζελ κινητήρας
Ο ντίζελ κινητήρας των 1.4 λτ. απόδοσης 90 ίππων και 220 Nm ροπής κρίνεται επαρκής για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και είναι οικονομικός από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου, ωστόσο δεν απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ.), όπως συμβαίνει με ανταγωνιστικά και πιο ισχυρά ακόμα ντίζελ μηχανικά σύνολα. Το πρώτο θετικό στοιχείο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι ο χαμηλός θόρυβος που παράγει ο κινητήρας και η έλλειψη κραδασμών. Στις χαμηλές στροφές και πιο συγκεκριμένα κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. που αποδίδεται η μέγιστη ροπή, το μοτέρ παρουσιάζει μια σχετική υστέρηση απόκρισης, ωστόσο από εκεί και πάνω ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο. Ο ντίζελ κινητήρας των 1.4 λτ. έχει δύναμη μέχρι περίπου τις 4.000 σ.α.λ., ενώ παράλληλα διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου (περίπου 6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Πολύ εύχρηστος είναι ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων με την πιο κοντή διάταξη σε σχέση με ανταγωνιστικών μοντέλων, με αποτέλεσμα να «κρατά» τις στροφές του κινητήρα περίπου 500 σ.α.λ. ψηλότερα. Στα 130-140 χλμ./ώρα ο κινητήρας αγγίζει τις 3.000 σ.α.λ. και κάνει πιο αισθητό θόρυβο (χωρίς να ενοχλεί) συγκριτικά με άλλα μικρομεσαία ντίζελ που «δουλεύουν» σε χαμηλότερες στροφές.
(+) Ποιότητα κατασκευής, χώροι, value for money, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης
(-) Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, αίσθηση τιμονιού, CO2 πάνω από τα 100 γρ./χλμ.