Δοκιμή BMW i3 ΒEV (Battery Electric Vehicle)


Το BMW i3 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της BMW, το οποίο κερδίζει τις εντυπώσεις με το προηγμένο τεχνολογικό του προφίλ, την προσοχή που έχει δοθεί στην παραμικρή λεπτομέρεια και την συνολική του εικόνα σε όλα τα επίπεδα. Παρά την αυξημένη τιμή του, το BMW i3 κατάφερε μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να γίνει κατά κάποιο τρόπο το best seller ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην χώρα μας με περίπου 25 αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα. Το i3 είναι ότι πιο ευχάριστο μπορεί να αποκτήσει κανείς σε αυτοκίνητο πόλης, μετατρέποντας κάθε απλή μετακίνηση σε πραγματική εμπειρία.

Με 36.150 ευρώ στην έκδοση BEV ο αγοραστής παίρνει ένα state of the art αυτοκίνητο που προσεγγίζει τον όρο gadget, όμως δεν θα υπάρξει στιγμή που θα το μετανιώσει και μέρα με τη μέρα θα τον εκπλήσσει ευχάριστα. Εκτός από αυτή την έκδοση η οποία έχει μέση αυτονομία 130 με 160 χλμ. διατίθεται και η έκδοση REX (RangeExtender) που εφοδιάζεται επιπλέον με 2κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης 650 κ.εκ. απόδοσης 34 ίππων. Το μοτέρ αυτό αναλαμβάνει αποκλειστικά την φόρτιση του i3 ως γεννήτρια, διευρύνοντας έτσι την αυτονομία του στα 300 χλμ. περίπου και επεκτείνοντας το πεδίο δράσης του και για εκτός πόλης διαδρομές με ρεζερβουάρ 9 λίτρων. Η έκδοση αυτή κοστίζει 40.800 ευρώ.

Ξεχωριστό σε όλα του και με φουτουριστική σχεδίαση

Σχεδιαστικά το BMW i3 υιοθετεί ένα δικό του ξεχωριστό προφίλ στην γκάμα της BMW προβάλλοντας νεανικό, σύγχρονο και έντονα δυναμικό παρουσιαστικό. Ιδιαίτερα το εμπρός του μέρος είναι εντυπωσιακό με τα ξεχωριστής αισθητικής φωτιστικά σώματα και την έλλειψη αεραγωγών να συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο που όμοιό του δεν υπάρχει. Όλα τα στοιχεία της εμφάνισης συντελούν στην διαμόρφωση ενός πολύ ευχάριστου στην όψη 5θυρου αυτοκινήτου πόλης. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν αντίθετα από τις μπροστινές και κρύβονται περίτεχνα με τον μικρό τους όγκο, ενώ το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από τα όμορφα LED φωτιστικά σώματα και το μαύρο γυαλί που καλύπτει όλη την επιφάνεια εκεί όπως και την οροφή και ονομάζεται Black Band, ενώ όλα τα υπόλοιπα εξωτερικά μέρη του είναι κατασκευασμένα από πλαστικό. Οι τροχοί των 19 ή 20 ιντσών με τα στενά ελαστικά συμπληρώνουν την αισθητική του αμαξώματος, προσφέροντας παράλληλα και τα οφέλη τους στην μειωμένη αντίσταση κύλισης και κατ΄επέκταση στο γενικότερο οικολογικό του προφίλ.

Το BMW i3 είναι φτιαγμένο με ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια και αυτό από μόνο του αρκεί για να το αγαπήσει κανείς. Πέραν τούτου όμως λανσάρει ευρέως τεχνολογίες πολύ ακριβότερων οχημάτων όπως είναι ο ανθρακονημάτινος κλωβός Life Modul που είναι ιδιαίτερα ελαφρύς και ανθεκτικός και προστατεύει άριστα τους 4 επιβάτες του. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται στη βάση της πλατφόρμας του και διαθέτουν ειδικά εξελιγμένο σύστημα ψύξης – θέρμανσης. To όλο πακέτο συμπληρώνουν και τα τελευταίες γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως είναι το Driving Assistant Plus που στοχεύει στην ελαχιστοποίηση ατυχημάτων σε αστικές συνθήκες , το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος PDC, το Adaptive Cruise Control κ.α. Περισσότερα για την κατασκευή του BMW i3 θα δείτε εδώ.

Όταν το design συναντά την ποιότητα

Το εσωτερικό του BMW i3 δεν θα μπορούσε να μην προκαλεί με τη σειρά του τα κολακευτικά σχόλια του παρατηρητή. Ο διάκοσμος είναι ιδιαίτερα σύγχρονος και καλαίσθητος ακολουθώντας την αρχιτεκτονική σχεδίασης που η BMW ονομάζει Life Drive και όντως είναι πολύ ευχάριστη η διαμονή σου μέσα σε αυτό, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία όπως συμβαίνει και με το φινίρισμα αλλά και την συναρμολόγηση. Την σύγχρονη εικόνα του i3 ενισχύουν οι δυο οθόνες, η μία (ψηφιακή) εμπρός από τον οδηγό σε ρόλο πίνακα οργάνων και η άλλη 10,2 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που φιλοξενεί όλες τις ρυθμίσεις του συστήματος iDrive. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική προσφέροντας καλή ορατότητα και άνεση κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου, ωστόσο ορισμένα εργονομικά ατοπήματα θα χρειαστούν λίγο χρόνο προσαρμογής. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες με την είσοδο-έξοδο των πίσω επιβατών να μην είναι και η πιο απλή διαδικασία λόγω του περιορισμένου χώρου ανοίγματος των θυρών αλλά και του ότι θα πρέπει να ανοίξουν πρώτα οι εμπρός πόρτες για να ανοίξουν και οι πίσω. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 260 λίτρα και είναι επαρκής, ενώ το σχήμα του είναι τετραγωνισμένο αλλά διαθέτει ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Ηλεκτρικός… πύραυλος

Ο ηλεκτροκινητήρας eDrive που εφοδιάζει το BMW i3 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μίας ταχύτητας. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 0  σ.α.λ. Θεωρητικά ο κινητήρας αυτός «στροφάρει» μέχρι τις 11.300 σ.α.λ. με τη ροπή να είναι επίπεδη μέχρι και εκεί. Αντιλαμβάνεται έτσι κανείς ότι οι επιδόσεις του μικρού i3 είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές μέχρι την τελική του ταχύτητα που έχει περιοριστεί για λόγους ασφαλείας στα 150 χλμ./ώρα. Η επιτάχυνση είναι πρωτόγνωρη ενώ το τράβηγμα στις ενδιάμεσες ταχύτητες συγκλονιστικό την ίδια στιγμή που δεν ακούς τίποτα και το σημαντικότερο, δεν καις και τίποτα εκτός από ρεύμα το οποίο κυμαίνεται στις 12,9 kWh/100 χλμ., δηλαδή περίπου 1,2 ευρώ/100 χλμ.  

Στην πρίζα!

Το BMW i3 διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 22 kWh οι οποίες φορτίζουν είτε από οικιακή πρίζα 220V είτε από πρίζες ταχείας φόρτισης που υπάρχουν σε 7 σημεία που μπορείτε να δείτε εδώ.

Η φόρτιση στην πρώτη περίπτωση διαρκεί περίπου 8 ώρες ενώ στην δεύτερη αρκούν μόλις 30 λεπτά φόρτισης για να γεμίσει το 80% της χωρητικότητάς τους. Η BMWπροσφέρει επίσης τη δυνατότητα αγοράς ενός οικιακού σταθμού φόρτισης με την ονομασία Wallbox ο οποίος μπορεί έτσι να φορτίζει το i3 με μέγιστη ισχύς  φόρτισης 7,4 kW σε 5 ή 3 ώρες ανάλογα με την έκδοσή του. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι στον πίνακα οργάνων αναγράφεται η ακριβής ώρα που το αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο από την εισαγωγή της πρίζας, ενώ άλλο ένα στοιχείο που επαληθεύει την προσοχή στην λεπτομέρεια που υπάρχει στο BMWi3 είναι ότι η πρίζα δεν βγαίνει από την υποδοχή αν το αυτοκίνητο είναι κλειδωμένο. Τέλος οι  μπαταρίες έχουν διάρκεια εγγύησης 8 ετών ή 100.000 χλμ.

Ιδιαίτερα ευχάριστο και στο δρόμο

Παρά το γεγονός ότι το BMW i3 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης η BMW και σε εκείνη έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο στήσιμό της. Έτσι και σε αυτή την BMW η κατανομή βάρους ανά άξονα διατηρήθηκε στο 50:50 με την ανάρτησή της να αποτελείται από αλουμινένια γόνατα ΜακΦερσον εμπρός και άξονα πέντε συνδέσμων πίσω. Η ανάρτηση είναι μαλακή και προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες, ωστόσο σε ορισμένες διαδοχικές ανωμαλίες το αμάξωμα παρουσιάζει μικρές τάσεις πλεύσης. Οδηγικά ωστόσο το i3 είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και ποτέ δεν θα προβληματίσει τον οδηγό του. Δεν έχει νόημα να ασχοληθούμε με τα εγγενή χαρακτηριστικά της οδικής του συμπεριφοράς μιας και πρωταρχικός σκοπός του είναι να προσφέρει ευκολία κατά την κίνησή του και τα καταφέρνει περίφημα σε αυτό. Παρόλα αυτά είναι σταθερό μέχρι την τελική του ταχύτητα (152 χλμ./ώρα) και ασφαλές με το DSC να φροντίζει ώστε η πρωτόγνωρη αμεσότητα της ηλεκτρικής τεχνολογίας να μην δύναται να δημιουργήσει ανεπιθύμητες καταστάσεις τσεκουρώνοντας όποια αντίδραση εν τη γενέσει τους. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κάνει αισθητή την παρουσία του κάθε φορά που ο οδηγός μετριάζει η αφήνει το πόδι του από το γκάζι σε μορφή φρεναρίσματος, ενώ και εδώ η BMW έδειξε την δέουσα προσοχή αφού αυτομάτως τα φώτα στοπ στο πίσω μέρος ανάβουν ενημερώνοντας αυτούς που ακολουθούν. Πρακτικά και με λίγη συνήθεια ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να καταφύγει στο φρένο σχεδόν ποτέ, ενώ αν χρειαστεί οι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς θα κάνουν το καθήκον τους.

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, εφαρμοσμένη τεχνολογία, συστήματα υποβοήθησης οδηγού, επιδόσεις, ηλεκτροκίνηση – κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, θέση οδήγησης, χώροι, ορατότητα

(-) Εργονομία εσωτερικού, αυτονομία, διάρκεια για το 100% της φόρτισης από οικιακή πρίζα, απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες


Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ταχύτητες
1 Auto
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
170/-
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250/0
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
12,9 kWh
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.999
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.578
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.195
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
55%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
36.150
Get it on Google Play Download on the App Store