Αναρωτηθήκατε πως επισκευάζεται η BMW i3;




Η BMW i3 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα της χρονιάς, όχι μόνο γιατί είναι το πρώτο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της BMW αλλά και γιατί φέρει προηγμένη τεχνολογία τόσο για την κίνησή του όσο και για την κατασκευή του. Ο ευρέως διαδεδομένος χάλυβας με τις διάφορες διαβαθμίσεις σκληρότητας απουσιάζει από τον «σκελετό» και το αμάξωμα της BMW, τα οποία αποτελούνται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα, μαγνήσιο, πλαστικό και αλουμίνιο (μέχρι και οι βίδες και τα μπουλόνια), για τη μέγιστη δυνατή μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος (μόλις 1.195 κιλά).

Δεδομένου όμως ότι δεν είναι ένα εξωτικό supercar αλλά ένα αυτοκίνητο πόλης που θα οδηγείται καθημερινά και αναπόφευκτα δεν θα γλιτώσει από μικροσυγκρούσεις θα πρέπει η επισκευή του να είναι εύκολη και όχι πολύ δαπανηρή. Μάλιστα η BMW ισχυρίζεται ότι στο ηλεκτρικό i3 τα κόστη επισκευής είναι παρόμοια με αυτά της πιο συμβατής σε κατασκευή BMW Σειρά 1.

Τα τμήματα του αμαξώματος που είναι περισσότερο ευάλωτα στην καθημερινή κίνηση είναι οι προφυλακτήρες, τα φτερά κ.ο.κ., τα οποία «κουμπώνουν» με κλιπ και έτσι εάν χτυπηθούν αφαιρούνται εύκολα (προφανώς κάτι αντίστοιχο με του smart fortwo). Επιπλέον η i3 είναι χτισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε τα τμήματα που είναι κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), όπως η καμπίνα των επιβατών να απορροφά τις μικρές συγκρούσεις λόγω της μεγαλύτερης ευελιξίας του από τον χάλυβα, ενώ ταυτόχρονα το σύνθετο αυτό υλικό έχει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι δεν σκουριάζει.

Επιπλέον, η αρθρωτή αλουμινένια δομή της μονάδας Drive που συγκολλιέται στη μαζική παραγωγή επισκευάζεται μέσω μεθόδων ‘ψυχρής’ συγκόλλησης και πριτσινιών. Οι μέθοδοι αυτοί χρησιμοποιούνται με επιτυχία στα συνεργεία της BMW από το 2003. Η επισκευασιμότητα του CFRP του κλωβού ασφαλείας των επιβατών είχε ήδη ληφθεί υπόψη στη φάση εξέλιξης του πρωτοτύπου οχήματος. Για παράδειγμα, ορίστηκαν αρκετά στάδια επισκευής του πλαϊνού πλαισίου μαζί με τη δυνατότητα αντικατάστασης ολόκληρης της μονάδας. Εάν μόνο ένα κατεστραμμένο μαρσπιέ χρειάζεται να αντικατασταθεί μετά από μία πλευρική σύγκρουση, το συνεργείο κάνει έναν οπτικό έλεγχο και εκτίμηση της ζημιάς και στη συνέχεια αφαιρεί μόνο το τμήμα που έχει καταστραφεί με ένα πατενταρισμένο εργαλείο κοπής.

Το απαιτούμενο τμήμα του μαρσπιέ προσαρμόζεται για τέλεια εφαρμογή και στη συνέχεια συγκολλιέται στο αμάξωμα (στα ειδικά σημεία διαχωρισμού) μέσω εξαρτημάτων επισκευής. Οποιοσδήποτε εξουσιοδοτημένος επισκευαστής BMW i μπορεί να επισκευάσει το εξωτερικό κέλυφος αμαξώματος. Λόγω των ειδικών προϊοντικών χαρακτηριστικών της μονάδας LifeDrive, θα υπάρχουν κέντρα επισκευής στα οποία εξειδικευμένοι τεχνικοί θα επισκευάζουν οχήματα με ζημιές στη αλουμινένια δομή ή το CFRP.

Το απαιτούμενο τμήμα του μαρσπιέ προσαρμόζεται για τέλεια εφαρμογή και στη συνέχεια συγκολλιέται στο αμάξωμα (στα ειδικά σημεία διαχωρισμού) μέσω εξαρτημάτων επισκευής. Οποιοσδήποτε εξουσιοδοτημένος επισκευαστής BMW i μπορεί να επισκευάσει το εξωτερικό κέλυφος αμαξώματος. Λόγω των ειδικών προϊοντικών χαρακτηριστικών της μονάδας LifeDrive, θα υπάρχουν κέντρα επισκευής στα οποία εξειδικευμένοι τεχνικοί θα επισκευάζουν οχήματα με ζημιές στη αλουμινένια δομή ή το CFRP.

Get it on Google Play Download on the App Store