Στη γκάμα του ανανεωμένου SEAT Leon 3ης γενιάς εκτός από τις diesel εκδόσεις του (δείτε εδώ τη δοκιμή μας για την έκδοση με τον 1.6 TDI κινητήρα) υπάρχει και μια πλήρης γκάμα turbo κινητήρων βενζίνης. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η παρουσία του 1.000άρη EcoTSI μοτέρ των 115 ίππων, το οποίο για πρώτη φορά με την ανανέωση του μοντέλου προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο, για να τονίσει την άνεση κατά την οδήγηση. Αυτή η έκδοση αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας, με την τιμή της να ορίζεται στα 18.345 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό, που τονίζει το Value for Money της επιλογής.
Διαβάστε ακόμα: Όλες οι νέες δοκιμές αυτοκινήτων
«Αθλητική» σχεδίαση – Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Η έκδοση του Leon με τον 1.000άρη EcoTSI ακολουθεί όλες τις αισθητικές αναβαθμίσεις που έγιναν κατά την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου (ελαφρώς ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, λίγο μεγαλύτερη εμπρόσθια γρίλια, LED προβολείς ομίχλης) και δεν αλλάζουν την έτσι κι αλλιώς δυναμική και μυώδη σχεδίαση του μοντέλου. Αντίστοιχα στο εσωτερικό, συναντούμε μια πολύ ποιοτική καμπίνα, με πλήρη εξοπλισμό, μικρή σε μέγεθος οθόνη αφής 5 ιντσών για το ηχοσύστημα και μοντέρνες γραμμές. Προσόν του τμήματος αποτελεί και η πολύ καλή ευρυχωρία που προσφέρεται ακόμη και για 5 ενήλικες επιβάτες, με πορτ-μπαγκάζ το οποίο διαθέτει αρκετά καλή χωρητικότητα 380 λίτρων.
Μικρός κινητήρας με μεγάλη… καρδιά!
Ο 1.000άρης EcoTSI κινητήρας βενζίνης του Leon συνεχίζει χωρίς αλλαγές και στην ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου. Είναι 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, με turbo και άμεσο ψεκασμό, ενώ διαθέτει ονομαστική απόδοση 115 ίππων και ροπή 200 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα αδιαφιλονίκητα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, αφού παρά τη μικρή του χωρητικότητα καταφέρνει να κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το Leon. Η απόκρισή του από τις χαμηλές κιόλας στροφές είναι άμεση, η ελαστικότητά του θυμίζει ατμοσφαιρικό μοτέρ μεγαλύτερου κυβισμού, ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει είναι από τις γρηγορότερες στην κατηγορία. Στην όλη, πολύ καλή λειτουργία του τον βοηθά στην έκδοση της δοκιμής μας και το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο DSG (στάνταρ υπάρχει μηχανικό 6 σχέσεων), που παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση αλλάζοντας σχεδόν ανεπαίσθητα τις απαιτούμενες σχέσεις. Προσόν του συνδυασμού αποτελεί και η πολύ καλή οικονομία κίνησης που εμφανίζει, αφού σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής σε πόλη και αυτοκινητόδρομο η μέση κατανάλωση του Leon δεν ξεπέρασε τα 7,3 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμα: Όλες οι δοκιμές της SEAT
Ευχάριστο και με σπορτίφ στοιχεία στο δρόμο
Το ανανεωμένο SEAT Leon συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς, που καταφέρνει να συνδυάζει με ιδιαίτερα επιτυχημένο τρόπο την πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, με τα σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά. Το μικρομεσαίο μοντέλο βασίζεται πάνω στη νεότερη MQB πλατφόρμα του Ομίλου VW, που εξασφαλίζει χαμηλό συνολικό βάρος (1.225 κιλά στην έκδοση της δοκιμής) και πολύ καλή ακαμψία. Μαζί με την καλορυθμισμένη ανάρτηση, το Leon καταφέρνει να προσφέρει υψηλή σταθερότητα στις στροφές με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα και χωρίς ταλαντώσεις. Στο όλο σπορτίφ πακέτο το ρόλο του παίζει και το γρήγορο τιμόνι, με την πολύ καλή αίσθηση και αμεσότητα που εμφανίζει.
+ Λειτουργία κινητήρα-κιβωτίου, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση
– Μικρή οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, υψηλό κατώφλι φόρτωσης