Το Citroen C4 είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μικρομεσαία μοντέλα στην ελληνική αγορά με το κοινό να το προτιμάει καθώς έχει να κάνει με ένα αυτοκίνητο το οποίο συνδυάζει πολύ καλά οδική συμπεριφορά, χαμηλό κόστος συντήρησης και ευρύχωρη καμπίνα, όντας παράλληλα αποδεκτό αισθητικά από την πλειοψηφία των αγοραστών χωρίς όμως να περνά απαρατήρητο. Όσο καλό όμως και να είναι ένα αυτοκίνητο, όσο καλά και να τα πηγαίνει εμπορικά, αν θέλει να κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό τότε οφείλει και πρέπει να ανανεωθεί. Και έτσι έκανε και η Citroen στην περίπτωση του C4. Το ανανέωσε, προχωρώντας σε μικρές αλλαγές (η έκταση των οποίων μαρτυρά το πόσο καλό ήταν το προ ανανέωσης C4) αλλά με ουσία, προκειμένου να του δώσει νέα πνοή στις πωλήσεις και να τονώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για αυτό.
Βρείτε εδώ όλες τις δοκιμές των νέων αυτοκινήτων ανά μάρκα
Μικρές αλλαγές εξωτερικά
Φαίνεται πως στην περίπτωση του Citroen C4 το πάθημα έγινε μάθημα για τη γαλλική μάρκα η οποία όταν παρουσίασε το μοντέλο της υιοθέτησε ένα πιο ήπιων τόνων σχέδιο από αυτό της προηγούμενης γενιάς, ενώ και οι αλλαγές της ανανεωμένης έκδοσης είναι σχεδόν ανεπαίσθητες. Συγκεκριμένα, στο εμπρός μέρος, το ανανεωμένο Citroen C4 εξακολουθεί να είναι κομψό διατηρώντας τις βασικές γραμμές του και έχοντας να επιδείξει νέα κάτοπτρα στα φωτιστικά σώματα, αλλά και ελαφρώς ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Στο προφίλ του αυτοκινήτου δεν συναντάμε κάποια ιδιαίτερη αλλαγή. Αυτό δεν ισχύει και για το πίσω μέρος, το οποίο πλέον έχει αλλαγμένα φώτα, με πιο έντονη ανάγλυφη επιφάνεια αλλά και διαφορετικό βάψιμο στα κάτοπτρα.
Αλλαγές ουσίας στο εσωτερικό
Μπορεί στο αμάξωμα του Citroen C4 οι αλλαγές να είναι περιορισμένες, αυτό όμως δεν ισχύει και για την καμπίνα η οποία έχει να επιδείξει αρκετές αλλαγές και νέα στοιχεία. Συγκεκριμένα, πέρα από τις νέες ταπετσαρίες, βρίσκουμε εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό για την κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί και το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων της SMEG με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών (στάνταρ στις δύο πλουσιότερες εκδόσεις), το οποίο το έχουμε συναντήσει με διαφοροποιημένα γραφικά και σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA. Μέσω αυτής μπορείς να χειριστείς το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, να συνδεθείς στο διαδίκτυο, ακόμη και να δεις τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού. Λειτουργίες που… συνταξιοδότησαν πολλά από τα κουμπιά της κεντρικής κονσόλας, η οποία πλέον είναι πιο εργονομική. Κατά τα άλλα, η γνώριμη καμπίνα αποτελείται από υλικά καλής ποιότητας και συναρμογής, ενώ μαλακό πλαστικό καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και ο πέμπτος δεν θα συναντήσει πρόβλημα μόνο αν είναι μεσαίου αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών που κυμαίνεται από 380 έως 408 λίτρα (με ή χωρίς ρεζέρβα) είναι καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εξαιρετικός ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 λτ. των 120 ίππων
Μόνο θετικές κριτικές αποσπά ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λτ., ο οποίος είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του σε ισχύ, χαρακτηριστικά λειτουργίας και κατανάλωση και πλέον στο ανανεωμένο C4 αποδίδει 120 ίππους, από 115 και 300 Nm ροπής από 270. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο εντυπωσιάζει αρχικά με την πλήρη απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων, ενισχύοντας έτσι την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Ο οδηγός θα εκτιμήσει παράλληλα την ελαστικότητα και γραμμική απόδοση του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές χωρίς να υπάρχουν κενά στην απόδοση. Επιπλέον ο 1.600άρης ντίζελ προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις και δεν «πνίγεται» από το αραιής διάταξης 6τάχυτο κιβώτιο με το μέτριο όμως σε αίσθηση επιλογέα. Σε ρυθμούς ταξιδιού η πολύ μακριά 6η ταχύτητα ευνοεί σημαντικά την κατανάλωση και την συγκράτηση του θορύβου από τον κινητήρα σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Στα συν και το εξαιρετικά ομαλό σε λειτουργία σύστημα Stop & Start, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα πριν ακόμα ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο, επιτρέπει στο C4 να κινηθεί ακόμη με 25 χλμ./ώρα σε κατωφέρεια χωρίς το μοτέρ σε λειτουργία. Όσον αφορά την κατανάλωσή του, χωρίς κόπο μπορεί να δει κανείς μέση τιμή στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. Βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις του ανανεωμένου Citroen C4 αφού για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται πλέον 11,0 δλ. (από 12,4 δλ.) ενώ έχει τελική ταχύτητα 191 χμ./ώρα (από 187 χλμ./ώρα)
Δείτε εδώ: Όλες οι δοκιμές των αυτοκινήτων Citroen
Πάνω από όλα άνετο
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης του C4 1.6 ντίζελ, γίνεται αντιληπτός ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου στην άνεση (παραδοσιακά), κάτι που άλλωστε συμβαδίζει με τον οικογενειακό του προσανατολισμό. Η ρύθμιση των αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω αμβλύνει αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων και μόνο στις πιο έντονες θα «χτυπήσει», ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρει και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στις ευθείες το μικρομεσαίο Citroen είναι σε θέση να κινηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς με ασφάλεια, δίχως οι επιβάτες να αντιλαμβάνονται την ταχύτητα. Στις στροφές η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει την εμφάνιση κλίσεων στο αμάξωμα αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό και η υποστροφική συμπεριφορά εκδηλώνεται προοδευτικά και ελεγχόμενη μέσω και του ESP. Το τιμόνι από την πλευρά του με τη μεταβλητή υποβοήθηση έχει το απαιτούμενο σφίξιμο στις ευθείες, όμως στις στροφές θα ήταν επιθυμητό περισσότερο βάρος.
Το ανανεωμένο Citroen C4 ξεκινά από τα 16.310 ευρώ, ενώ στην έκδοση της δοκιμής μας η τιμή αφετηρίας είναι στα 20.493 ευρώ και ο εξοπλισμός της, ο οποίος πρακτικά διαθέτει τα πάντα, καλομαθαίνει ακόμη και τους… δύσκολους.
(+): Λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, άνεση, χώροι, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, λειτουργία stop & start
(-): Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, μικρής έκτασης αισθητικές αλλαγές