Αυτή τη στιγμή η SsangYong δραστηριοποιείται στην χώρα μας με έξι μοντέλα, όλα τους SUV/Crossover και ένα τετράθυρο pickup. Γεγονός που την καθιστά μία μάρκα με εξειδίκευση στα οχήματα παντός εδάφους. Το πιο φρέσκο μοντέλο στην οικογένειά της είναι το XLV, το οποίο οφείλει την ύπαρξή του στο Tivoli και ουσιαστικά αποτελεί μία μεγαλύτερη, πιο ευρύχωρη και πιο πρακτική εκδοχή του. Στην SsangYong λένε πως το XLV έχει πάρει το όνομά του από τις λέξεις «eXciting Lifestyle Vehicle», εμείς όμως μετά από αρκετά χιλιόμετρα και μέρες συμβίωσης μαζί του θα λέγαμε πως το XLV προέρχεται από το «eXtra Large tiVoli». Και αυτό γιατί οι ομοιότητές του XLV με το μικρότερο αδερφάκι του είναι εμφανείς σχεδιαστικά, ενώ οι αυξημένες διαστάσεις του και οι χώροι του δικαιολογούν και με το παραπάνω τον όρο eXtra Large.
Μεγάλο σε όλα του
Παρά το γεγονός πως το XLV πατάει στο ίδιο πάτωμα και έχει ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο με το Tivoli (2.600 χλστ.) οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι αρκετά αυξημένες. Συγκεκριμένα το μήκος του είναι στα 4.440 χλστ. το πλάτος στα 1.798 χλστ. και το ύψος του στα 1.635 χλστ. (με τις μπάρες οροφής). Σχεδόν 24 εκ. μακρύτερο λοιπόν το XLV από το Tivoli με την αύξηση να οφείλεται κυρίως στο πίσω μέρος, το οποίο έχει μεγαλώσει αισθητά. Εκεί παρατηρούμε τα μεγάλα φώτα με στοιχεία LED, το μεγάλο πίσω καπό με το σήμα της μάρκας και την ονομασία του μοντέλο σε περίοπτη θέση, ενώ πιο κάτω χαμηλά στον προφυλακτήρα συναντάμε ανακλαστήρες και προβολέα ομίχλης. Στην άλλη άκρη του αυτοκινήτου, στο εμπρός μέρος του ξεχωρίσαμε το χρώμιο χαμηλά στον προφυλακτήρα, τα LED στοιχεία στα φώτα ημέρας και το χρωμέ φινίρισμα στην αρχή του καπό. Όσον αφορά το προφίλ του XLV, αυτό φανερώνει τον όγκο του κυρίως λόγο των μικρών γυάλινων επιφανειών, ειδικά από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Οι ράγες οροφής είναι και αυτές χρωμιωμένες αλλά και χρηστικές, υπάρχει φινίρισμα μαύρης λάκας στις πλευρικές κολόνες, ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν LED φλας. Μάλιστα η οροφή μπορεί να είναι σε διαφορετικό χρώμα με το υπόλοιπο αμάξωμα για όποιον το επιθυμεί.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή SsangYong Actyon Sports 2.0 Diesel 4WD
Πληθωρικό και πρακτικό εσωτερικό
Η καμπίνα του SsangYong XLV είναι τόσο ευρύχωρη που το αντιλαμβάνεσαι με το που ανοίξεις την πόρτα. Το πλάτος της αλλά και το μήκος της είναι τέτοια που σε προδιαθέτουν ευχάριστα. Αυτό εξάλλου είναι και το δυνατό σημείο του εσωτερικού. Οι χώροι του. Οι εμπρός επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους δύο αναπαυτικά καθίσματα, ενώ πίσω τρεις μεσαίου αναστήματος θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Μάλιστα ακόμη και ο μεσαίος στο πίσω κάθισμα δεν θα δυσανασχετήσει καθώς το δάπεδο είναι σχεδόν επίπεδο και δεν διακρίνεται παρά ελάχιστα το τούνελ μετάδοσης. Ακόμη ένα δυνατό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι οι χώροι μικροαντικειμένων. Εμπρός υπάρχει μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού με ράφι από πάνω του, μεγάλες τσέπες στις πόρτες με θήκες για μικρό και μεγάλο μπουκάλι, ενώ ανάμεσα στα δύο καθίσματα έχουμε υποβραχιώνιο με αποθηκευτικό χώρο και ποτηροθήκες. Τα εμπρός καθίσματα έχουν δίχτυ συγκράτησης αντικειμένων στο πίσω μέρος της πλάτης τους, ενώ και οι πίσω πόρτες έχουν τσέπες.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας ποιοτικά. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη αλλά το μαύρο χρώμα παντού κάνει λίγο μουντή την συνολική εικόνα. Τον πρακτικό χαρακτήρα της καμπίνας έρχεται να συμπληρώσει η θύρα USB αλλά και η HDMI καθώς και η πρίζα 220V. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι από τους κορυφαίους σε χωρητικότητα, καθώς είναι 720 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων (ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης) πάει στα 1.440 λίτρα και έχει και διπλό δάπεδο. Το σχήμα του πάντως δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, καθώς οι θόλοι εισβάλλουν αρκετά σε αυτόν. Επίσης η χούφτα για το άνοιγμα της πόρτας του πορτμπαγκάζ θα έπρεπε να είναι πιο ψηλά καθώς εκεί λερώνει εύκολα από νερά και βρωμιές του δρόμου.
Δικίνητο και diesel: Ιδανικός συνδασμός
Η SsangYong διαθέτει το XLV με βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. 128 ίππων αλλά και με πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. 115 ίππων. Στην δεύτερη περίπτωση το μοτέρ συνδυάζεται και με τετρακίνηση, ενώ και τα δύο δίνουν στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα επιλογής αυτόματου ή χειροκίνητου κιβωτίου. Το XLV που είχαμε στην διάθεσή μας για δοκιμή ήταν η η προσθιοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το μοτέρ με την κωδική ονομασία e-XDi 160, αποδίδει 115 ίππους από τις 3.400 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ και 300 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 2.500 σ.α.λ. Δυστυχώς για τις επιδόσεις του η SsangYong δεν μας έδωσε νούμερα, πέρα από την τελική του ταχύτητα η οποία είναι στα 170 χλμ./ώρα με το 0-100 να το κάνει σύμφωνα με τη δική μας μέτρηση, μέσω GPS, σε 11,7 δλ. Το μοτέρ παράγει θόρυβο, αλλά η καλή ηχομόνωση δεν του επιτρέπει να γίνει ενοχλητικός, ενώ οι κραδασμοί του γίνονται αισθητοί στην καμπίνα μόλις ανέβει ο ρυθμός περιστροφής του. Το μοτέρ της SsangYong έχει καλή απόκριση και απόδοση στο μεσαίο εύρος στροφών κυρίως και σίγουρα πάνω από τις 2.200 σ.α.λ. ενώ πιο χαμηλά του λείπει λίγο νεύρο. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η κορεάτικη μάρκα ανακοινώνει 4,5 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή και εμείς είδαμε στην πράξη 6,8 λίτρα/100 χλμ. Τέλος οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται στα 117 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή SsangYong Tivoli 1.6 Diesel AWD Auto
Δίνει προτεραιότητα στην άνεση
Ο οικογενειακός χαρακτήρας του SsangYong XLV αντικατοπτρίζεται και στην οδική του συμπεριφορά. Και αυτό γιατί οι μηχανικοί της μάρκας έχουν δώσει προτεραιότητα στην άνεση από την ανάρτηση και την ποιότητα κύλισης, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, τα οποία προφανώς και δεν ενδιαφέρουν τους αγοραστές της κατηγορίας. Αυτό σημαίνει άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο, στο αστικό δίκτυο αλλά και στο περιφερειακό δίκτυο, με τις κλίσεις του αμαξώματος και τις πλεύσεις να θέτουν τα όρια. Οι 18άρες ζάντες αλουμινίου με τις οποίες εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας σίγουρα έπληξαν την κατά τα άλλα πολύ καλή εικόνα του στον τομέα της άνεσης. Εκτός δρόμου το XLV δεν θα πει όχι χάρη στην αυξημένη απόστασή του από το έδαφος (167 χλστ.), αλλά όποιος έχει απαιτήσεις καλύτερα να απευθυνθεί στην τετρακίνητη έκδοση. Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και ψηλή (έχει μεγάλο εύρο ρυθμίσεων αλλά το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση), η περιμετρική ορατότητα χάνει λίγο μόνο προς τα πίσω και η εργονομία δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση, παρά μόνο στο ταμπλό και στα κουμπιά του συστήματος κλιματισμού, τα οποία είναι πάντως πολύ λεπτά, αλλά φωτιζόμενα. Το τιμόνι έχει τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal και Sport) που είναι μάλλον ανούσια, αφού το μόνο που κάνουν είναι να αλλάζουν το βάρος του. Ο επιλογέας σου αφήνει θετική αίσθηση με το κούμπωμά του και τις διαδρομές του από αλλαγή σε αλλαγή και τα ισχυρά φρένα θα θέλαμε να έχουν περισσότερη υποβοήθηση, για να μην βυθίζουμε με τόση δύναμη το πεντάλ σε δυνατό και ακαριαίο φρενάρισμα.
Το SsangYong XLV είναι μία εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν ένα ευρύχωρο και ιδιαίτερο αυτοκίνητο εμφανισιακά, το οποίο δεν έχει πολυφορεθεί στους ελληνικούς δρόμους, είναι καλοεξοπλισμένο και δίνει έμφαση στις άνετες μετακινήσεις. Η τιμή του ξεκινά από τα 20.850 ευρώ.
(+) Χώροι καμπίνας, χώροι αντικειμένων, πρακτικότητα, πορτμπαγκάζ, άνεση ανάρτησης, εξοπλισμός
(-) Υποβοήθηση φρένων, ορατότητα πίσω, μικρά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα