Η Skoda Fabia είναι ένα μοντέλο που πλέον ξέρουμε καλά, καθώς έχει εδραιωθεί στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων από το 1999 έως και σήμερα, όπου το δοκιμάζουμε στην τρίτη πλέον γενιά του και συνάμα στην πιο προσιτή έκδοσή του. Αυτή με τον ατμοσφαιρικό, 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λτ. 75 ίππων, η οποία διατίθεται στη χώρα μας σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Αυτά είναι τα Active, Ambition και Style με τιμές στα 10.800€, 11.900€ και 13.100€ αντίστοιχα. Η έκδοση της δοκιμής είναι η Ambition, η οποία και είναι η πιο συμφέρουσα, καθώς έχει καλό επίπεδο εξοπλισμού, κρατώντας την τιμή της χαμηλά.
Νέα σχεδίαση με πιο αιχμηρές γραμμές
Η νέα Fabia διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με την προγενέστερη Fabia, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε διαστάσεις. Το αυτοκίνητο κόντυνε, φάρδυνε και μάκρυνε φτάνοντας πλέον τα 3.992 χλστ. σε μήκος, τα 1.732 χλστ. σε πλάτος και τα 1.467 χλστ. σε ύψος. Η διαφοροποίηση αυτή των αναλογιών, σε συνδυασμό με το νέο, πιο επιθετικό σχεδιασμό κάνουν τη Fabia σίγουρα πιο δυναμικό και συνάμα πιο ελκυστικό στο νεανικό κοινό.
Εσωτερικό με καλή ποιότητα και άνετους χώρους
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό της νέας Fabia διαθέτει πιο σύγχρονο σχεδιασμό. Χαρακτηριστικά του γνωρίσματα αποτελούν το καμπύλο -στο πάνω μέρος του- ταμπλό, η επένδυση με τη μεταλλική όψη –στο συγκεκριμένο μοντέλο- και τα λίγα χειριστήρια. Η ποιότητα της καμπίνας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χτυπήσει κορυφή, κυρίως λόγω της ευρείας χρήσης σκληρών πλαστικών, αφού κατά τα άλλα συναρμογή και φινίρισμα σε πείθουν για την καλή δουλειά που έχει γίνει στο αυτοκίνητο. Η πρακτικότητα είναι σε καλό επίπεδο, καθώς υπάρχουν πολλές θήκες μικροαντικειμένων σε σημεία με εύκολη πρόσβαση, ενώ η εργονομία και η εξοικείωση είναι απροβλημάτιστες ακόμη και για αρχάριο οδηγό. Παράλληλα, η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες, καθώς έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και το κάθισμα είναι αναπαυτικό και με σωστή πλευρική στήριξη.
Όσον αφορά την ευρυχωρία της καμπίνας, η αύξηση του μεταξονίου (2.470 χλστ.) και του πλάτους συνέβαλλαν στην αύξηση των χώρων, ενώ η ελαφρά μείωση του ύψους δεν επηρέασε το χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών, ο οποίος είναι υπεραρκετός. Έτσι, τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 330 λίτρα είναι μεγάλος και το σχήμα του τον καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων μάλιστα, φτάνει τα 1.150 λίτρα.
Πολύ οικονομικός ο κινητήρας
Η έκπληξη στο συγκεκριμένο Fabia της δοκιμής μας είναι καλά κρυμμένη, καθώς βρίσκεται κάτω από το καπό του. Και δεν είναι άλλη από το ατμοσφαιρικό 3κυλινδρο μοτέρ 1.0 λτ. MPI των 75 ίππων. Μοτέρ το οποίο γνωρίζουμε και από το Skoda Citigo (και άλλα μοντέλα του ομίλου φυσικά) και δικαιώνει τους Τσέχους μηχανικούς που είχαν το θάρρος να το τοποθετήσουν και στη Fabia. Αυτό είναι και το μοναδικό ατμοσφαιρικό μοτέρ στην γκάμα του μοντέλου, καθώς τα υπόλοιπα είναι όλα τούρμπο (βενζίνης και πετρελαίου). Η ροπή των 95 Nm μπορεί να μην είναι εντυπωσιακή, όμως αποδίδεται από τις 3.000 έως τις 4.300 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με την «κοντή» κλιμάκωση του κιβωτίου (στα 130 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα έχει 4.100 σ.α.λ) χαρίζει αρκετό νεύρο στο αυτοκίνητο σε χαμηλές και μεσαίες στροφές (όπου και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του).
Όταν ανεβάσεις ρυθμό τότε νιώθεις την έλλειψη δύναμης και ροπής, ενώ στον αυτοκινητόδρομο κάποιες φορές θα αναζητήσεις και μία έκτη σχέση. Παρόλα αυτά η λειτουργία του κινητήρα διέπεται από ποιοτικά χαρακτηριστικά, καθώς παρότι 3κύλινδρος δεν περνά ιδιαίτερους κραδασμούς και θόρυβο στην καμπίνα. Ακόμη ένα θετικό στοιχείο όμως του συγκεκριμένου μοτέρ είναι η κατανάλωσή του, η οποία στην πράξη δεν απέχει και πολύ από την εργοστασιακή, καθώς δεν ξεπέρασε τα 5,8 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας (4,8 λτ./ώρα είναι η εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης). Από την άλλη, οι επιδόσεις μάλλον περνάνε σε δεύτερη μοίρα σε μια τέτοια έκδοση, αφού η οικονομία χρήσης είναι ύψιστης σημασίας. Για την ιστορία λοιπόν να αναφέρουμε πως το Skoda Fabia 1.0 λτ. MPI με τους 75 ίππους χρειάζεται 14,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 172 χλμ./ώρα.
Ευκολοδήγητο και άνετο στο δρόμο
Οδηγώντας τη Skoda Fabia 1.0 MPI καταλαβαίνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα πως αυτό το αυτοκίνητο θα σου κάνει εύκολη τη ζωή. Σε αστικό περιβάλλον αποδεικνύεται ευκολοδήγητο και φιλικό, ενώ η ανάρτησή του αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Μόνο ο πίσω άξονας αποδεικνύεται λίγο ξερός σε απότομες και κυρίως εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου. Κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο η στιβαρότητα της Fabia θα σου καλλιεργήσει αίσθημα σιγουριάς, ακόμη και με ταχύτητες πάνω από το όριο, ενώ η ηχομόνωση αν και αφήνει αεροδυναμικό θόρυβο και θόρυβο κύλισης να εισέλθουν στην καμπίνα, δεν γίνονται ποτέ ενοχλητικοί. Σε μια πιο κλειστή διαδρομή με καμπές η Fabia δεν θα σε προδώσει, ενώ και το ESP είναι αποτελεσματικό. Παρόλα αυτά η έλλειψη πληροφόρησης στο τιμόνι, οι μακριές εγκάρσιες διαδρομές και το στήσιμο του αυτοκινήτου που δίνει προτεραιότητα στην άνεση επιτρέποντας κλίσης στο αμάξωμα, μάλλον δεν θα σε εμπνεύσουν. Και είναι λογικό. Δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αλλά οι άνετες και εύκολες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Και αυτό το καταφέρνει με ευκολία η νέα Fabia.
(+) Άνεση ανάρτησης, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας, πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, πρακτικότητα
(-) Επιδόσεις, αίσθηση τιμονιού