Για το κοινό που αναζητά ένα μικρό, οικονομικό και αξιόλογο συνολικά αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου χαμηλού κυβισμού, η Fabia αποτελεί μία από τις υποψήφιες επιλογές, αφού διατίθεται με 1.2 λίτρων diesel μηχανικό σύνολο ισχύος 75 ίππων, με τιμή από 13.060 ευρώ (με την έκπτωση των 1.930 ευρώ) ή από 12.100 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του οφέλους της απόσυρσης. Παράλληλα, η χαμηλή του τιμή σε συνδυασμό με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (99 γρ./χλμ. CO2), την κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ. αλλά και το τεκμήριο των 4.000 ευρώ ενισχύουν ακόμα περισσότερο τον οικονομικό του χαρακτήρα.
Οικονομικός ο 1.2 TDI αλλά με έλλειψη ισχύος στις χαμηλές στροφές
Ο 1.199 κ.εκ. τρικύλινδρος, turbo, άμεσου ψεκασμού και με κοινή γραμμή τροφοδοσίας diesel κινητήρας παρουσιάζει αρκετά ικανοποιητική απόδοση 75 ίππων στις 4.200 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι όπως αναφέραμε η χαμηλή κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ. (σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται περίπου στα 5,5 λτ./100 χλμ.), με αποτέλεσμα να προσφέρει μεγάλη αυτονομία και χαμηλά έξοδα κίνησης.
Όσον αφορά στην λειτουργία του τα χαρακτηριστικά του που δεν ικανοποιούν είναι κυρίως η έλλειψη δύναμης κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., κάτι που γίνεται αρκετά αισθητό έως και ενοχλητικό ειδικά κατά την εκκίνηση ή κίνηση κυρίως σε ανηφορικά τμήματα, όπου δυσκολεύεται να επιταχύνει. Ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του είναι κυρίως οι μεσαίες στροφές, αφού σε αυτή την περιοχή ανεβάζει ικανοποιητικά ρυθμούς και έχει θετική απόκριση. Ωστόσο, ο θόρυβος που παράγει είναι τονισμένος, όπως επίσης οι κραδασμοί και η τραχύτητα. Θετικά τέλος κρίνεται η αίσθηση του επιλογέα των 5 ταχυτήτων, οι σχέσεις του οποίου είναι μακριές (140 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.).
Με συμπαγή αίσθηση στο δρόμο
Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο χαρίζουν στην Fabia 1.2 diesel πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς να επιβαρύνεται σημαντικά η άνεση. Έτσι ο οδηγός της μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, εξαντλώντας τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Στις ευθείες είναι σταθερή ακόμα και σε ταχύτητες τελικής, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η υποστροφή περιορισμένη. Αρκετά καλό σε αίσθηση, βάρος και αμεσότητα είναι το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, ενώ καλή απόδοση παρουσιάζουν και τα φρένα.
Εσωτερικό με άνετους χώρους και προσεγμένη ποιότητα
Στο εσωτερικό με την συντηρητική σχεδίαση, η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή. Η εργονομία είναι πολύ καλή, αφού όλα τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα και βρίσκονται σε σωστές θέσεις και αποστάσεις από τον οδηγό, ο οποίος κάθεται σχετικά ψηλά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του εσωτερικού είναι οι άνετοι χώροι που προσφέρει για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων, καθώς και το πορτ μπαγκάζ των 315 λίτρων, το οποίο τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Skoda Fabia 1.2 TDI 75 PS ή 1.2 TSI 86 PS;
Εύλογα, το κοινό που θα ενδιαφερθεί για την Fabia 1.2 diesel θα κάνει και μια σύγκριση με την έκδοση 1.2 TSI 86 PS, έτσι ώστε να δει τελικά τι συμφέρει περισσότερο. Ξεκινώντας από την τιμή, η ντίζελ Fabia κοστίζει 1.470 ευρώ περισσότερα, ωστόσο δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, έναντι 133,1 ευρώ στη Fabia 1.2 TSI 86 PS. Ας εξετάσουμε όμως τα ποσά σε βάθος 6ετίας (ή στα 90.000 χλμ.) συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και service:
Μοντέλο | 1.2 TSI 86 PS | 1.2 TDI 75 PS |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,2 | 3,8 |
Καύσιμα (λίτρα) | 5.680 | 3.420 |
Καύσιμα (ευρώ)* | 9.429 | 4.651 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 798 | 0 |
Service (ευρώ) | 1.246 | 1.761 |
Συνολικό κόστος 6ετίας (ευρώ) | 11.473 | 6.412 |
Διαφορά κόστους | +5.061€ | |
*Εργοστασιακές τιμές | ||
*Τιμή βενζίνης 1,66€ και ντίζελ 1,36€ |
Συνολικά λοιπόν, η Fabia 1.2 TDI θα στοιχίσει σε πάγια έξοδα κάτι παραπάνω από 5.000 ευρώ λιγότερα στην εξαετία από την Fabia 1.2 TSI 86 PS, η οποία πλεονεκτεί αισθητά ως προς τις επιδόσεις και την λειτουργία του κινητήρα (για τη δοκιμή της Fabia 1.2 TSI 86 PS πατήστε εδώ).
(+) Κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, χώροι, οδική συμπεριφορά, εργονομία, ποιότητα
(-) Έλλειψη δύναμης κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, τραχύτητα κινητήρα, συντηρητική εικόνα