Η παρουσίαση του νέου Kia Tasman προκάλεσε αίσθηση, καθώς είχαμε χρόνια να δούμε τόσο σκληροτράχηλο μοντέλο στην κατηγορία. Ενώ τα περισσότερα αγροτικά θέλουν να γείρουν εμφανισιακά προς τα SUV, το Tasman κάνει το ακριβώς αντίθετο: ρηξικέλευθη σχεδίαση, «παλαιάς κοπής» αύρα (εξωτερικά, γιατί μέσα είναι υπερσύγχρονο), με γραμμές που δεν βρίσκεις σε κανέναν ανταγωνιστή. Δεν θα ήταν ωραίο όλα αυτά, να μεταφέρονταν σε SUV αμάξωμα;
Ο ψηφιακός σχεδιαστής Theottle έκανε τη φαντασία πράξη, έστω σε rendering, δημιουργώντας μια έκδοση του Tasman χωρίς καρότσα. Τα εντονότατα προστατευτικά, μαζί με τις ευθείες/κάθετες γραμμές, καθορίζουν τη σκληραγωγημένη εμφάνιση, συνοδευόμενα από χωμάτινα ελαστικά και μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Ό,τι και στο κανονικό Tasman, δηλαδή, αλλά με κλειστό πίσω μέρος και κανονικό πορτμπαγκάζ. Εικόνα που εύκολα θα γίνει πράξη με τα ανάλογα καλύμματα της καρότσας, τα οποία σίγουρα θα παρουσιαστούν. Οπότε ακόμα κι αν η Kia δεν παρουσιάσει SUV παραλλαγή του Tasman, όπως κάνει η Isuzu με τα D-Max και MU-X, πιο επιβατικό παρουσιαστικό o «Ταζ» θα αποκτήσει, έστω μέσω της aftermarket οδού.
Θυμίζουμε πως στα μηχανικά μέρη διατηρείται η εικόνα των υπολοίπων εκδόσεων. Ο 2.2 CRDi των 210 ίππων και 441 Nm αναλαμβάνει τη βάση της γκάμας, συνδυαζόμενος με 6άρι χειροκίνητο ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Ανεξαρτήτως μετάδοσης τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ., ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα. Ίδια τελική έχει και το 2.5άρι βενζινοκίνητο τούρμπο, ωστόσο οι 281 ίπποι (και τα 421 Nm) του 2.5 T-GDI επιταχύνει το -αποκλειστικά αυτόματο- Tasman στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 8,5 δλ. , ενώ η κίνηση μεταφέρεται είτε στους πίσω είτε στους τέσσερις τροχούς (πισωκίνητο το βασικό).